ارتباط مستقیم با 30681 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه موضوع مقالات دانشگاهی به سمت معضلات کشور سوق داده شود

موضوع مقالات دانشگاهی به سمت معضلات کشور سوق داده شود

سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: با توجه به لزوم رفع معضلات کشور، موضوع مقالات دانشگاهی باید به سمت معضلات کشور سوق داده شود.


محمدمهدی فاتح امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان، برنامه‌های راهبردی دانشگاه صنعتی شاهرود را تبیین کرد.

وی با بیان اهمیت رسانه بیان داشت: رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی و گاهی نقدهای به‏جا، ما را از اشتباه بازدارند و رسانه به عنوان اهرم پیشگیری مد نظر است که در نهایت نیاز به درمان را کم می‌کند.

فاتح در ادامه با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و اشاره به احترام زیادی که پیامبر اسلام (ص) به این بانوی بلندمرتبه داشتند، این برخورد محترمانه را نشان‏دهنده جایگاه آن حضرت دانست و اظهار داشت: یک ملت را مادران آن می‌سازند و پیشرفت کشور به مادران کشور بستگی دارد.

سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن تشکر از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ابتکار وی را در نحوه انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها و دخالت دادن اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برای انتخاب رئیس دانشگاه نشان‏دهنده قابل تقدیر دانست و این امر را تحولی در آموزش کشور بیان کرد و خرد جمعی را مبنای سیاست کاری دولت تدبیر و امید دانست.

فاتح چالش بزرگ کشور را بی‏توجهی به کیفی‌سازی اعلام کرد و با اشاره به امکانات و فضای مغتنمی که داریم، این را زمینه خوبی برشمرد که با توجه به محدودیت‌هایی که از سوی جوامع غربی بر ما تحمیل می‌شود، از آن در جهت توسعه کیفی باید استفاده شود.

وی تعداد بالای تحصیل‏کردگان بیکار را زنگ خطری توصیف کرد که در مواقع تحریم باعث بیشتر به نظر آمدن افت ما می‌شود.

سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: راهکار این امر نیز در این است که سراغ هر رشته‌ای نرویم و راهی که در گذشته طی شده، را اصلاح کنیم و سراغ رشته‌های برویم که مورد نیاز جامعه و تقاضامحور باشد.

فاتح ادامه داد: با توجه به معضلات کشور، باید سراغ توسعه علم و دانش و پژوهش برویم و موضوع مقالاتمان را به سمت معضلات کشور سوق دهیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه جایگاه حاضر پژوهشی خود را باید حفظ کنیم، لازم است تا بتوانیم علم را به فناوری و ثروت تبدیل کنیم و آن وقت است که تحریم‌ها خود به خود رفع خواهد شد.

سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه متحول شد، مملکت متحول می‌شود و باید وارد تجاری‌سازی شویم و راهبرد خود را بر این محور بگذاریم.

آمار بازدید: 179 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image