ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تمایلی به تحصیل دانشجوی غیربومی در دانشگاه یزد نداریم

تمایلی به تحصیل دانشجوی غیربومی در دانشگاه یزد نداریم

رئیس دانشگاه یزد گفت: به دلیل ایجاد مشکلات فرهنگی تمایلی به تحصیل دانشجوی غیربومی در دانشگاه یزد نداریم.


به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدصالح اولیا بعد از ظهر امروز در نشست‌ هم‌اندیشی استاندار با روسا و اساتید دانشگاه‌های یزد با اشاره به برخی از مشکلات دانشگاه یزد، از کاهش سهمیه دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو خبر داد.

وی عنوان کرد: در چنین شرایطی به نظر می‌رسد دانشگاه‌ها باید به دنبال رشد کیفی باشند و در راستای تولید علم بکوشند.

رئیس دانشگاه یزد همچنین با اشاره به برخی از مشکلاتی که به دنبال حضور دانشجویان غیربومی در دانشگاه‌ها، در فضای شهر و دانشگاه ایجاد شده است، تصریح کرد: علاقه‌ای نداریم که دانشجوی غیربومی در یزد تحصیل کند.

اولیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تغییر نگرش در دانشگاه‌ها عنوان کرد: دیدگاه ما به دانشگاه‌ها باید اینگونه باشد که یک دانشگاه را در توسعه و پایه‌ریزی صنعت و اقتصاد نقش‌آفرین و تاثیرگذار بدانیم.

استاندار یزد نیز در این مراسم با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌های یزد اظهار داشت: به تناسب مراکز آموزش‌های عالی استان یزد باید توانمندی‌ها نیز ارتقا پیدا کند.

سیدمحمد میرمحمدی با بیان اینکه بخشی از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها بلااستفاده باقی مانده است، بر استفاده از همه ظرفیت‌ها در مراکز آموزش عالی تاکید کرد.

وی همچنین بر جذب مشارکت‌های بخش خصوصی و دولتی در حوزه دانشگاه‌ها تاکید کرد.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید مکانی برای پرورش نیروهای توانمند باشد، خاطرنشان کرد: باید نیروهایی پرورش دهیم که در میدان عمل، قدرت بالایی داشته باشند و پیشرفت کشور را رقم بزنند.

میرمحمدی، مسئولیت در دانشگاه‌ها را از مسئولیت دیگر مسئولان و مدیران خطیرتر دانست و تاکید کرد: مدیران دانشگاه‌ها باید بدانند افرادی که تربیت می‌کنند فردا قرار است اقتصاد، فرهنگ، تجارت و ... این کشور را رقم بزنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: دانشجویانی که در این دانشگاه تربیت می‌شوند، بازار کار ندارند زیرا اکنون بازار کار در بسیاری از رشته‌های تحصیلی اشباع شده است.

محمدرضا میرجلیلی خاطرنشان کرد: اعتماد مجموعه بیرون نسبت به مدرک دانشجویان از بین رفته زیرا پس از فارغ‌التحصیلی در بازار کار درجا می‌زنند به همین دلیل اعتماد خانواده‌ها و اجتماع به بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی کمرنگ شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور یزد نیز در این دیدار با اشاره به سیستم تحصیل در دانشگاه پیام نور اظهار داشت: به رغم آنکه اجباری برای حضور در کلاس‌ها در دانشگاه پیام وجود ندارد، سرانه برای هر دانشجو در دانشگاه پیام نور، دو متر مربع است.

محمدرضا امینی با اشاره به اینکه در دانشگاه پیام نور طرح‌های متعددی ارائه می‌شود، تصریح کرد: طرح‌های نمایشگاهی‌ دائمی داریم که نیاز به فضا دارد اما در زمینه فضا با مشکلاتی مواجه هستیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: اساتید دانشگاه فرهنگیان با فناوری و دیجیتال و رایانه مشکل دارند و دانش آنها باید به روز شود.

رضاییان با بیان اینکه برخی از اساتید به خود اجازه می‌دهند که تحقیق دانشجویان را مطالعه نکنند، تصریح کرد: این امر سبب شده تا دانشجویان برای کسب نمره به کافی‌نت‌ها و مراکز فروش پایان‌نامه مراجعه کنند.

در این نشست برخی از مشکلات و توانمندی‌های دانشگاه‌های مختلف استان یزد مورد بررسی قرار گرفت.

آمار بازدید: 225 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image