ارتباط مستقیم با 30669 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور سرپرست سابق دانشگاه رامين خوزستان:سوء تعبير از نامه ارسالي به سازمان سنجش مايه تاسف‌ است (28 شهریور 91)

سرپرست سابق دانشگاه رامين خوزستان:سوء تعبير از نامه ارسالي به سازمان سنجش مايه تاسف‌ است (28 شهریور 91)

سرپرست سابق دانشگاه رامين خوزستان با ابراز تاسف از سوء تعبير از نامه نوشته شده مبني بر ظرفيت‌سازي با افزايش ظرفيت پذيرش دانشجوي بومي خوزستان در كنكور 91 با توجه به وجود طيف وسيعي از فرهنگ‌ها، خرده فرهنگ‌ها و اقوام مختلف در اين استان، اظهار داشت: هدف ما افزايش ظرفيت با بومي‌گزيني بود زيرا دولت اعلام كرده بودجه‌اي براي ساخت خوابگاه جديد ندارد.


به گزارش خبرنگار دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)‌ منطقه خوزستان‌، دكتر عبدالعظيم آجيلي در آيين توديع و معارفه سرپرست دانشگاه رامين خوزستان، افزود: از اين‌كه بار مسئوليت از دوشم برداشته شد خوشحالم اما از سوء تعبير و برداشت نادرست از نامه نوشته شده، متأسف هستم.


هدف از ارسال نامه ظرفيت‌سازي با افزايش ظرفيت دانشجوي بومي بود ولي سوءتعبير شد

آجيلي با بيان اين‌كه اين درخواست بر اساس برنامه آمايش آموزش عالي استان و شوراي راهبردي آموزش عالي مطرح شد، خاطرنشان كرد: دانشگاه درصدد ظرفيت‌سازي بر اين مبنا و افزايش ظرفيت دانشجوي بومي بود و با توجه به آن‌كه خوزستان طيف وسيعي از اقوام مختلف از لر، عرب، بختياري، شوشتري، دزفولي، بهبهاني و ترك قشقايي را در بر گرفته، اين تلاش براي افزايش شانس قبولي فرزندان اين اقوام در دانشگاه انجام شد كه متاسفانه موردسوء تعبير قرار گرفت و از اين موضوع بسيار متاسف هستيم.


گذشت زمان مسايل و قضايا را روشن مي‌كند

سرپرست اسبق دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين خوزستان با تاكيد بر اين‌كه تمام اقوام براي ما محترم هستند، اظهار داشت: به هيچ قومي بي‌احترامي و اهانت نمي‌كنيم زيرا بي‌احترامي و اهانت را نمي‌پذيريم و اگر هم‌اكنون در هر استان و نقطه كشور به حضورمان نياز باشد با كمال ميل مي‌پذيريم زيرا هر جاي ايران گوشه‌‌اي از وطنم است؛ گذشت زمان مسايل و قضايا را روشن مي‌كند.

آجيلي همچنين به ارايه گزارشي از عملكرد 2 ساله خود در سرپرستي دانشگاه رامين خوزستان پرداخت و يادآور شد: در مرداد 89 كه وزير علوم اين مسئوليت را بر عهده‌ام گذاشت، دانشگاه از نظر مالي 500 ميليون تومان بدهي داشت و حتي يك ريال در حساب دانشگاه نبود.


در زمان تصدي مسووليت يك ريال هم در حساب دانشگاه نبود اما امروز دانشگاه از نظر مالي مشكلي ندارد

وي با تصريح بر سختي‌ها و مشقت‌هاي كار در سال 89 و عدم امكان پرداخت حقوق به كاركنان دانشگاه طي هشت ماه به تلاش‌ها و پيگيري‌هاي بسيار براي اصلاح بودجه دانشگاه در سال 91، اشاره كرد و افزود: در سال 90 نتوانستيم بودجه را اصلاح كنيم اما در اين سال تمام انرژي و وقت خود را صرف اصلاح بودجه سال 91 كردم كه البته وزير، معاونت مالي اداري وزارت‌خانه و سازمان مديريت راهبردي هم در اين‌باره با دانشگاه همكاري خوبي داشتند تا موفق به افزايش 85 درصدي بودجه شديم و در حال حاضر دانشگاه از نظر مالي مشكلي ندارد.

آجيلي با ابراز خرسندي از انجام ماموريت خود در مدت‌زمان تصدي، خاطرنشان كرد: بودجه عمراني دانشگاه در سال 91 رشد 95 درصدي داشته است و هم‌اكنون از لحاظ بودجه‌اي با مشكل مواجه نيستيم البته با توجه به تحريم‌ها و حصرهاي اعمال شده، مديريت جديد دانشگاه بايد در زمينه اقتصاد مقاومتي برنامه‌ريزي و تدابيري در اين‌باره اتخاذ كند.

آجيلي همچنين به اهم فعاليت‌هاي آموزشي، عمراني و فرهنگي دانشگاه در 2 ساله اخير اشاره و تصريح كرد: تعداد دانشجويان دانشگاه از هزار و 400 در سال 89 به 2 هزار و 700 افزايش يافته و در حال حاضر 16 رشته در مقطع كارشناسي، 13 رشته در مقطع كارشناسي‌ارشد و 4 رشته در مقطع دكتري در دانشگاه فعال است؛ درحوزه پژوهشي هم همايش‌هاي مكانيزاسيون در سطح ملي در سال 89 و گرد و غبار و آثار زيانبار آن به‌صورت بين‌المللي در سال 90 برگزار شد.

وي درباره خريد تجهيزات و وسايل آزمايشگاهي از سال 89 تاكنون، اظهار داشت: بيش از 2 ميليارد تومان دستگاه و تجهيزات در اين مدت خريداري شد كه برخي از اين دستگاه‌ها در كشور بي‌نظير است و با رايزني‌هاي انجام‌شده با دستگاه‌هاي دولتي خريداري شد.

آجيلي با اشاره به حضور خود در اين دانشگاه از سال 70 تاكنون، بيان كرد: در تمام اين مدت دانشگاه يك نفر از كاركنان را به سفر زيارتي اعزام نكرد اما امسال 100 نفر از كاركنان همراه با سه نفر از اعضاي خانواده به مدت چهار روز به سفر زيارتي مشهد مقدس اعزام شدند كه نخستين حركت فرهنگي دانشگاه براي كاركنان بود.


اجراي برنامه‌هاي متنوع فرهنگي در دانشگاه

آجيلي با تصريح بر اجراي برنامه‌هاي متنوع فرهنگي براي دانشجويان، اعضاي هيات‌علمي و كاركنان، توضيح داد: براي 35 عضو هيات‌علمي به همراه خانواده، طرح معرفت‌افزايي در مشهد مقدس برگزار شد؛ همچنين 30 واحد مسكوني براي اعضاي هيات‌علمي دانشگاه از سوي بنياد مستضعفان ساخته شد و كليد واحدها در اختيار اعضاي هيات‌علمي قرار گرفت. هزينه احداث 2 خوابگاه 250 نفري پسرانه دانشگاه هم از سوي بنياد مستضعفان تامين اعتبار شد.

وي افزود: ‌احداث و بهره‌برداري مسجد دانشگاه با 900 مترمربع زيربناي شبستان در سال 90 تحقق يافت؛ كلنگ‌‌زني مسجد در سال 72 انجام شده بود، كه بهره‌برداري از آن با برگزاري مراسم دهه محرم و تشكيل يك هيات زنجيرزني متشكل از دانشجويان دانشگاه - براي نخستين بار - در سطح شهر همراه بود.

همچنين ساخت دانشكده‌هاي كشاورزي و علوم دامي به اتمام رسيد و كلنگ دانشكده مهندسي زراعي و سلف سرويس، هر كدام به وسعت 4هزار مترمربع، زده شد كه در حال حاضر فاز يك و 2 اين پروژه‌ها به اتمام رسيده و در مراحل پاياني هستند. پروژه‌هاي در دست اقدام شامل فاز يك ديواركشي مجتمع خوابگاهي و فاز 2 محوطه‌سازي و تاسيسات، ديواركشي مجتمع خوابگاهي و فاز نخست سوئيت خوابگاهي دانشگاه است.

سرپرست اسبق دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين خوزستان ضمن قدرداني از تلاش‌هاي تمام مجموعه دانشگاه در مدت مسئوليت خود، براي مديريت جديد آرزوي موفقيت كرد و اظهارداشت: از همه مجموعه دانشگاه و اعضاي هيات‌علمي كه در شرايط سخت همياري و مشاركت داشتند، قدرداني مي‌كنم زيرا دستيابي به اين موفقيت‌ها با تلاش همه اركان دانشگاه حاصل شده‌ است. در حال حاضر تمام بدهي‌هاي دانشگاه پرداخت شده و دانشگاه هيچ‌گونه بدهي و مطالباتي ندارد.

به گزارش خبرنگار ايسنا در ادامه اين مراسم، دكترعبدالامير معزي سرپرست دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين خوزستان، ضمن اشاره به تلاش‌هاي مديريت قبلي در جهت فراهم كردن بسترهاي فيزيكي، تجهيزات تحقيقاتي و آزمايشگاهي، وظيفه كنوني مديريت دانشگاه را به پرواز در آوردن 2 بال آموزش و پژوهش در پيكره دانشجويي و هيات‌علمي دانشگاه دانست و خاطرنشان كرد: اكنون بايد در جهت ارتقاء علمي و هدايت نيروي علمي دانشگاه در كريدور اسلام ولايي حركت كرد و اميدوارم زماني كه اين مسئوليت را واگذار مي‌كنم همانند دكتر آجيلي سربلند از اين مجموعه بروم.

اين مراسم با تقديم حكم سرپرستي دكتر عبدالامير معزي و اهداي لوح تقدير به پاس تلاش‌هاي دكتر عبدالعظيم آجيلي خاتمه يافت.

کلمات کلیدی: سرپرست سابق دانشگاه رامين خوزستان، نامه سرپرست سابق دانشگاه رامين خوزستان، هدف از ارسال نامه سرپرست سابق دانشگاه رامين خوزستان

آمار بازدید: 339 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image