ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات 1300 قطعه سنگ نفیس به این دانشگاه اهدا کرد

عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات 1300 قطعه سنگ نفیس به این دانشگاه اهدا کرد

عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات نتیجه تلاش 28 ساله خود که شامل 1300 قطعه سنگ نفیس علمی است را به آزمایشگاه‌های خواص سنگ‌ها و مخزن و زمین‌شناسی واحد علوم و تحقیقات اهدا کرد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، دکترسید جمال شیخ ذکریایی عضو هیات علمی و معاون دانشکده مهندسی نفت و گاز واحد علوم و تحقیقات در رابطه با انگیزه خود از اهداء این مجموعه سنگ نفیس علمی به آزمایشگاه‌های خواص سنگ‌ها و مخزن و زمین‌شناسی واحد علوم و تحقیقات، گفت: معتقدم اگر بخواهیم در زمینه صنعت، معدن، نفت و گاز پیشرفت کنیم باید سنگ‌ها را به خوبی بشناسیم و هرچه شناخت ما نسبت به این مسئله عمیق‌تر باشد به تبع آن از قضاوت بهتر و منطقی‌تری برخوردار خواهیم بود.

شیخ ذکریایی به دوران تحصیل کارشناسی خود در سال 1365 در دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: در این دوران درک کردم دانشگاه‌های معتبر کشور از جمله دانشگاه تهران از نمونه‌های سنگ کافی و مناسب در آزمایشگاه‌های خود برخوردار نیستند.

وی ادامه داد:‌ در رشته‌هایی همچون نفت، زمین‌شناسی و معدن باید روی زمین تصمیم‌گیری کرد، بنابراین شناخت کافی از سنگ‌ها ضروری و لازم است تا در این تصمیم‌گیری‌ها دچار اشتباه نشویم.

شیخ ذکریایی تصریح کرد: در رشته‌هایی که وابسته به سنگ و شناخت سنگ است، صرف دانستن تئوری نمی‌تواند ضامن پیشرفت و موفقیت دانشجویان شود. به عنوان مثال زمانی که در معدن «چادرملو» به عنوان مسئول بخش زمین‌شناسی مشغول به فعالیت بودم به دلیل نداشتن شناخت کافی از سنگ‌ها با مشکلات بسیار زیادی روبرو شدم و این درحالی بود که از نظر تئوری در سطح بسیار بالایی در زمین‌شناسی برخوردار بودم.

وی ادامه داد:‌ اگر دانشجویان سنگ‌ها را بشناسند، خیلی راحت‌تر می‌توانند با کانه و کانسارها در نفت و گاز و زمین‌شناسی ارتباط برقرار کرده و در مباحث علمی و پژوهشی نیز با شناخت بهتری عمل خواهند کرد.

عضو هیات علمی دانشکده نفت و گاز واحد علوم و تحقیقات افزود: مجموعه اهدایی بالغ بر 1300 قطعه سنگ، شامل انواع سنگ‌های رسوبی، آذرین، دگرگونی و پیروکلاستیک و ... است.

وی ادامه داد:‌ زمان زیادی صرف جمع‌آوری این مجموعه شده است که در این مسیر، مشکلات و سختی‌های فراوانی را متحمل شده‌ام. چرا که برخی از آنها سنگ‌های نادری هستند و در یافتن، انتقال و نگهداری آن‌ها مشکلات فراوانی را پشت سر گذراندم.

معاون دانشکده مهندسی نفت و گاز واحد علوم و تحقیقات افزود: امید است این مجموعه بتواند در افزایش آگاهی دانشجویان در توانایی شناخت سنگ نقش مهمی را ایفا کند.

وی به آزمایشگاه‌های دانشکده نفت و گاز واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و گفت: آزمایشگاه‌های این دانشکده نیازمند صرف هزینه بسیار بالایی برای تجهیز کیفی و کمی است که خوشبختانه با نگاه مثبتی که در مجموعه واحد علوم و تحقیقات بخصوص دانشکده نفت و گاز وجود دارد. تاکنون بین 30 تا 35 درصد این آزمایشگاه‌ها تجهیز شده‌اند و با برنامه‌ریزی مدون تا پایان سال جاری، 60 درصد این آزمایشگاه‌ها تجهیز می‌شوند.

مدیرگروه مهندسی حفاری و اکتشاف واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: امروزه به جرأت می‌توان گفت، دانشجویان و دانش‌آموختگان این واحد رقابت تنگاتنگی در زمینه‌های علمی با دانشگاه‌های معتبری مانند صنعتی شریف و تهران دارند.

انتهای پیام

آمار بازدید: 202 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image