ارتباط مستقیم با 30609 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه جلفایی‌ها خواستار سهمیه خاص تحصیل در پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران هستند

جلفایی‌ها خواستار سهمیه خاص تحصیل در پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران هستند

رئیس شورای اسلامی شهر جلفا بهره‌مندی ساکنان این شهر از سهمیه خاص تحصیل در پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران را مطالبه شهروندان جلفایی ذکر کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از جلفا، حسن فدایی‌شجاع شامگاه جمعه در آیین تودیع و معارفه سرپرستان قدیم و جدید پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران اظهار کرد: یکی از مولفه‌های توسعه مناطق آزاد تجاری و صنعتی، توسعه دانش‌محور است و برای ایجاد این بخش از توسعه، وجود دانشگاه‌های بین‌المللی ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: فکر ایجاد مراکز دانشگاهی در مرکز منطقه آزاد ارس به اوایل دهه 80 بر می‌گردد و امروز خوشحالیم که پردیس بین‌المللی دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه تهران در این شهرستان تاسیس شده که موجبات توسعه منطقه آزاد ارس و جلفا را فراهم کرده است.

فدایی‌شجاع پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران را در جلوگیری از خروج ایرانیان متقاضی تحصیل در کشورهای خارجی موفق ارزیابی کرد و با تاکید بر برنامه‌ریزی این پردیس به منظور فراهم کردن شرایط جذب دانشجویان خارجی به عنوان یکی از اهداف تاسیس پردیس‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها، افزود: در خصوص فضای فیزیکی پردیس ارس دانشگاه تهران به کم قانع نیستیم و انتظار داریم این دانشگاه پردیس خود را در زون آموزش عالی منطقه آزاد ارس که صرفا به منظور توسعه آموزش عالی طراحی شده است، افتتاح و راه‌اندازی کند و شورای شهر جلفا هم آمادگی همکاری همه جانبه در این زمینه را دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر جلفا با بیان اینکه بهره‌مندی ساکنان این شهر از سهمیه خاص تحصیل در پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران مطالبه شهروندان جلفایی است، اظهار کرد: بومی‌ها انتظار دارند در کنار تخصیص سهمیه خاص، تخفیف‌هایی برای تحصیل در این دانشگاه برای مرزنشینان در نظر گرفته شود.

فدایی‌شجاعی عنوان کرد: با توجه به بالا رفتن روزافزون شمار دانشجویان شاغل به تحصیل در پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران و ضرورت حفظ بافت فرهنگی شهر جلفا و صیانت از نظام فرهنگی این شهر درخواست داریم نسبت به توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز مانند خوابگاه دانشجویان و کتابخانه‌ها به موازات توسعه فیزیکی دانشگاه و رشته‌های تحصیلی اهتمام بیشتری صورت گیرد.

پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران از سال 90 راه‌اندازی شده و هم اکنون با 1100 نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت می‌کند.

«سیدرضا میرایی آشتیانی» به عنوان سرپرست جدید پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران منصوب و آغاز بکار کرد.

در مراسمی که به مناسبت تودیع و معارفه سرپرستان قدیم و جدید پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران برپا شده بود، سیدرضا میرایی آشتیانی، که پیش‌تر معاون علمی و فناوری این پردیس بود به عنوان سرپرست جدید پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران معرفی و از خدمات «محمدحسین امید» سرپرست سابق این پردیس قدردانی شد.

میرایی‌آشتیانی متخصص علوم دامی و استاد دانشکده علوم زراعی و دامی دانشگاه تهران است.

آمار بازدید: 246 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image