ارتباط مستقیم با 30727 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ساده‌زیستی رمز موفقیت زندگی زناشویی است

ساده‌زیستی رمز موفقیت زندگی زناشویی است

مشاور عالی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ساده‌زیستی رمز موفقیت زندگی زناشویی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا مستشاری عصر امروز در مراسم ازدواج دانشجویی با طرح «همسفر تا بهشت» که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌‌های اصلی ستاد ازدواج دانشجویی مجرد بودن دختران و پسران دانشجو است و یکی از آرزوهای این ستاد نیز ازدواج است، اظهار داشت: زندگی زناشویی فراز و نشیب‌هایی دارد که باید با آن ساخت و چند نکته اساسی که اگر رعایت شوند زندگی شیرین خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ آقا و خانم قبل از ازدواج دارای دو شخصیت و دو جسم و روح متفاوت هستند و عشق و مودت قبل از ازدواج اشتباه است که باید گفت اگر سلایق خانم و آقا به هم نزدیک باشد این زندگی مستدام و شیرین خواهد شد که راهکار آن نرنجاندن یکدیگر و عدم زورگویی به یکدیگر خواهد بود.

مشاور عالی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه زندگی براساس عشق صورت نمی‌گیرد؛ بلکه اساس آن نیاز طرفین است، عنوان کرد: با گذشت زمان از زندگی طرفین علاقه بیشتر و در نتیجه عشق و محبت زن و مرد زیادتر می‌شود.

مستشاری اضافه کرد: خانم و آقا تلاش در جهت اصلاح یکدیگر نداشته باشند و از سلائق یکدیگر ایراد نگیرید که راهکار آن این است که اگر افراد برنامه‌ریزی صحیح در زندگی داشته باشند و نکات اساسی را رعایت کنند، طرف مقابل به صورت خود به خود اصلاح و به طرف شخص گرایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه زوج‌ها به هیچ عنوان نمی‌توانند فرهنگ همسر خود را عوض کنند و این کار ناشدنی است، بیان کرد: باید در برخی از موارد بعضی چیزها را نه شنید و نه دید که این منجر به صمیمت بیشتر در زندگی می‌شود، همچنین باید در زندگی صداقت داشت و گفتن اسرار زمان مجردی ضروری و لازم نیست؛ بلکه زن و شوهر باید با اعتمادی که به هم کرده‌اید، زندگی کنند.

مشاور عالی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه بهترین ازدواج‌ها، ازدواج دانشجویی است، چراکه طبق آمار گرفته شده، طلاق در آن به کمتر از یک درصد می‌رسد که در سایر ازدواج‌ها این رقم از 5 تا 6 درصد عبور می‌کند، اظهار داشت: مردها باید تلاش کنند در زندگی زناشویی لطافت زن را نشکنند و زن‌ها نیز باید تلاش کنند که اقتدار مرد را حفظ کنند؛ اگر اقتدار مردان خرد و شکسته شود، موجب عدم مستقل بودن مرد در اجتماع و عدم مسئولیت‌‌پذیری آنها خواهد شد که این در زندگی زناشویی یک معضل اساسی است.

مشاور عالی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اذعان داشت: 80 درصد زندگی زناشویی به مدیریت احتیاج ندارد؛ بلکه به مشورت و همفکری نیاز دارد و فقط 20 درصد زندگی نیاز به مدیریت دارد که در این مورد باید گفت مرد‌ها به دلیل خرج دادن و نان‌آور بودن‌شان در زندگی باید تصمیم نهایی را گرفته و با توکل به خدا به سوی انجام کار بروند.

این مسئول، دیگر نکته اساسی در زندگی زناشویی را احترام در حد اعلا به پدر و مادر خواند و گفت: این احترام لازم و ضروری است، اما نباید پدر و مادر را در زندگی زناشویی دخالت دهید که اگر چنین شود باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی می‌شود؛ البته باید گفت احترام به والدین در تعالیم دینی ما بسیار سفارش شده و باعث توفیقاتی از جمله گشایش رزق در زندگی می‌شود.

مستشاری، ساده‌زیستی در زندگی را رمز موفقیت دانست و افزود: باید در زندگی قناعت داشت و از توقعات غیر متعارف پرهیز نمود.

وی در پایان زیبایی داشتن مرد و زن را نسبی دانست و یادآور شد: نباید زن و مرد براساس چهره دیگران همدیگر را مقایسه کنند که در این رابطه با توجه به آیه 19 سوره نساء گفته شده است که این افراد روزی یکدیگر هستند و باید به همسران به نیکی و خوشی رفتار نمایید حتی اگر هم خوش‌تان نمی‌آید براساس گفته خداوند متعادل در این آیه خیر کثیر در این امر وجود دارد که می‌توان از جمله آن ایجاد نسل خوب و پاک و افزایش روزی و رزق اشاره کرد.

آمار بازدید: 255 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image