ارتباط مستقیم با 30696 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد شورای راهبردی فرهنگ در دانشگاه آزاد تشکیل شد/ اخلاق و کرامت انسانی در اولویت

شورای راهبردی فرهنگ در دانشگاه آزاد تشکیل شد/ اخلاق و کرامت انسانی در اولویت

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد به برنامه های این دانشگاه برای تحقق شعار امسال اشاره کرد.


حجت الاسلام طاها هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اهمیت فرهنگ در نامگذاری امسال، اظهار داشت: فرهنگ موضوعی است که می تواند در امور فردی و جمعی انسان تاثیر بگذارد، در فرمایشات مقام معظم رهبری با توجه به اهمیتی که اقتصاد برای کشور دارد و نیازمند ساماندهی در این امر است باز هم بحث فرهنگ فراگیرتر مطرح شده و شعار امسال تحت عنوان " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" اعلام شد؛ هر چند رهبر معظم انقلاب پیش از این بارها در فرمایشاتشان بحث فرهنگ را مطرح کرده اند.

وی با اشاره به رویکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در تهیه نقشه مهندسی فرهنگی کشور، سند اسلامی شدن دانشگاه و نقشه جامع علمی کشور نشان داد که موضوع فرهنگ بحث مهم و اول کشور در سال جاری است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با اشاره به فعالیت این دانشگاه در حوزه فرهنگ و اقداماتش در ارتباط با نامگذاری امسال، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در آغاز فعالیت مدیریت جدید به هر دو حوزه اقتصاد و فرهنگ به صورت جدی توجه کرده است. شعاری که رئیس دانشگاه مطرح کرده ارتقای کیفیت دانشگاه است. در این سالها به اندازه کافی دانشگاه آزاد از نظر کمی پیشرفت کرده و در این مقطع بحث کیفی مطرح است و در این راستا یکی از مباحث مهم، توجه به استقرار ارزشهای فرهنگی و تجدید نظر در روشهایی است که نتوانسته این ارزشها را درون دانشگاه نهادینه کند، مستقر کند.

وی ادامه داد: ما باید اذعان کنیم و بپذیریم شیوه و روشهایی که در ارتباط با ترویج ارزشهای انسانی، فرهنگی و اسلامی در دانشگاه مد نظر بوده بخش قابل توجهی از آنها به دلیل گذشت زمان و متفاوت شدن نیازهای مخاطبان، پاسخگو نیست و باید رویکرد جدید و روشهای دیگری برای استقرار ارزشهای فرهنگی در داخل و خارج دانشگاه حتی فرهنگ عمومی اتخاذ شود.

حجت الاسلام هاشمی درباره حوزه فرهنگ در دانشگاه آزاد، گفت: شورای راهبردی در دانشگاه آزاد مرکب از شخصیتهای برجسته که دانشگاه و فرهنگ را به خوبی می شناسند، تشکیل شد و یکی از محورهای مهم درباره بحث فرهنگ که از دوران مدیریت جدید این دانشگاه و در شورای مذکور مورد توجه قرار گرفت بحث اخلاق بود.

وی افزود: نماد همه ارزشهای فرهنگی و درونی به اخلاق، کرامت انسانی و مکارم اخلاقی باز می گردد. تمام تلاش ما این است برنامه هایی طراحی کنیم که کرامت انسانی، اخلاق و ارزشهای انسانی در دانشگاه ترویج و گسترش دهد و دانشجوی ما با طیب خاطر احساس کند ارزشهای درونی دینی باعث توسعه و کمالش می شود نه اینکه احساس کند دین مانع یک زندگی توسعه یافته است.

آمار بازدید: 177 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image