ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی مداخلات آموزشی حوزه بهداشت تغییر رفتار را نتیجه دهد

مداخلات آموزشی حوزه بهداشت تغییر رفتار را نتیجه دهد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین گفت: مداخلات آموزشی حوزه بهداشت، باید به گونه‌ای باشد که تغییر رفتار را نیز به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدسعید صدقی اسکویی ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته سلامت استان که با حضور مدیران گروه‌ها و کارشناسان مسئول واحدهای تابعه این معاونت در سالن کنفرانس معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: بیشتر از 95 درصد از نوزادان، سالم متولد می‌شوند و این شیوه زندگی نامناسب مردم است که موجب تهدید سلامت آنان در بزرگسالی می‌شود.

وی افزود: اگر از ابتدا مسیر را درست طی کنیم و از سلامت افراد در دوران نوزادی و کودکی از سوی والدین و در دوره نوجوانی و جوانی از سوی خودمان مراقبت شود، به یقین مشکلات کمتری در دوران میانسالی و سالمندی به وجود می‌آید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین تصریح کرد: مداخلات آموزشی حوزه بهداشت، باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر بالا بردن دانش و آگاهی مردم، همراه ایجاد تغییر نگرش در آنان، تغییر رفتار نیز به وجود بیاورد.

*جابه‌جایی زمان برگزاری هفته سلامت

اسکویی با بیان اینکه هفته سلامت سال جاری، برای نخستین بار به جای 18 تا 24 فروردین از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، ادامه داد: دانشگاه حوزه بهداشت استان قزوین برنامه‌های گوناگونی برای این هفته در نظر گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین در خصوص اهمیت موضوع شعار این هفته با عنوان «یک عمر سلامت، با خودمراقبتی» در مقایسه با سال‌های گذشته، تصریح کرد: ویژگی شعار امسال، این است که همه گروه‌های سنی را شامل می‌شود.

وی همچنین بر اهمیت استفاده بیشتر از شیوه‌های متنوع و تأثیرگذار در اجرای برنامه‌های آموزشی این حوزه و تهیه مواد کمک آموزشی متناسب با نیاز گروه‌های گوناگون مردم و همچنین بسته‌های آموزشی خودمراقبتی تأکید کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین ارسال پیام کوتاه، چاپ و نصب پوستر، برپایی ایستگاه‌های سلامت و برگزاری جشنواره‌های مرتبط با موضوع این هفته را از جمله برنامه‌های هفته سلامت در استان برشمرد.

اسکویی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های تدوین شده برای این هفته می‌توان به برگزاری نشست‌های آموزشی ویژه سربازان، دانش‌آموزان و دیگر قشرهای جامعه، برگزاری جشنواره غذای سالم در محلات 14 گانه شهر قزوین و جشن بادبادک‌ها اشاره کرد.

*توزیع بسته‌های آموزشی «خودمراقبتی»

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین با اشاره به توزیع بسته‌های آموزشی «خودمراقبتی» در استان قزوین تصریح کرد: تعداد 12 بسته آموزشی و اطلاعاتی، مرتبط با این شعار که از سوی دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت تهیه شده است، برای اطلاع و بهره‌برداری کارکنان بهداشتی در حوزه آموزش عموم مردم، به شبکه‌های بهداشتی ـ درمانی استان قزوین ارسال شد.

وی در خصوص موضوعات این بسته‌های ارسالی اضافه کرد: «برنامه‌ریزی فردی برای خودمراقبتی» در دو شماره، «مؤلفه‌های توانمندسازی افراد برای خودمراقبتی»، «مصرف پنج نوبت میوه و سبزی تازه»، «سیگار و قلیان»، «فشار خون»، «روغن و رسانه»، «نمک و رسانه»، «حوادث ترافیکی»، «اضافه وزن و چاقی»، «کلسترول بالا و فشار خون بالا» عناوین برخی از این بسته‌ها به شمار می‌رود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین اظهار امیدواری کرد: با برگزاری برنامه‌های تدوین شده در استان گامی در راستای ارتقای آگاهی مردم در حوزه سلامت و افزایش سطح سلامت آنان برداشته شود.

آمار بازدید: 187 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image