ارتباط مستقیم با 30661 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه رونمایی از دستگاه نانوایی خورشیدی در دانشگاه کاشان (25 شهریور 91)

رونمایی از دستگاه نانوایی خورشیدی در دانشگاه کاشان (25 شهریور 91)

دستگاه نانوایی خورشیدی با حضور رئیس پژوهشکده انرژی، مدیر پژوهشی دانشگاه کاشان و جمعی از دانشجویان رونمایی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، خراسانی‌زاده، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه کاشان و مجری این پروژه گفت: این دستگاه برای استفاده در مقیاس خانگی برای اولین بار در ایران طراحی و ساخته شده و تمام مراحل مربوط به طراحی مفهومی، انجام محاسبات و ساخت آن در دانشگاه کاشان انجام شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش مصرف انرژی و استفاده بهینه از انرژی خورشیدی ذکر کرد و افزود: انرژی خورشیدی یکی از منابع تامین انرژی رایگان پاک و عاری از اثرات مخرب زیست محیطی است که با روش‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: این دستگاه از یک منعکس کننده سهموی قابل تنظیم استفاده می‌کند و می‌تواند در هر ساعت آفتابی روز حدود 15 عدد نان نازک هر کدام به وزن یک نان لواشی پخت کند.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: با استفاده از این دستگاه که فقط از انرژی پاک خورشید استفاده می‌کند علاوه بر مزایای زیست محیطی امکان طبخ نان مطابق سلیقه مصرف کننده از نظر کیفیت پخت و افزودنی‌های دلخواه فراهم است.

وی یادآورشد: پروژه ساخت این دستگاه با پشتیبانی پژوهشکده انرژی و با تصویب مدیریت فناوری و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان و با همکاری سبزپوشانی مدیر پژوهشی دانشگاه کاشان و سعید نظری و علی عباسی برای نخستین بار در ایران تعریف شده و تمام مراحل طراحی و ساخت در این دانشگاه انجام شده است.

خراسانی‌زاده، با اشاره به اینکه طراحی و ساخت این پروژه بیش از شش ماه زمان برده است، افزود: برای اجرای این طرح بیش از 30 میلیون ریال هزینه شده که از محل اعتبارات دانشگاه به عنوان پروژه ساخت از این پروژه حمایت شده است.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه کاشان گفت: مراحل اولیه ثبت اختراع این دستگاه در دست اقدام و بررسی است.

گفتنی است، در مراسم رونمایی از این دستگاه که فقط از انرژی پاک خورشیدی استفاده می‌کند تعدادی نان طبخ و مورد استفاده حضار قرار گرفت.

کلمات کلیدی:دستگاه نانوایی خورشیدی، اختراع دستگاه نانوایی خورشیدی، دانشگاه کاشان، دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه کاشان

آمار بازدید: 484 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image