ارتباط مستقیم با 30622 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد و دانشگاه امیرکبیر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

دانشگاه آزاد و دانشگاه امیرکبیر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهمنامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه آزاد برای دستیابی به علوم پیشرفته امضا شد.

Tweet

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد، به منظور تحقق بخشیدن به یکی از اهداف والای انقلاب اسلامی مبنی بر کسب استقلال و قطع وابستگی و دست یابی به پیشرفته ترین علوم و فناوری‌های راهبردی و ارتقای علمی و کیفی متخصصان و حفظ روابط نزدیک دانشگاه‌ها به منظور رفع نیازهای علمی، آموزشی، پژوهشی و تربیت نیروی انسانی متخصص این تفاهمنامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه امیرکبیر امضا شد.

بر اساس این تفاهمنامه، پذیرش دانشجوی دکتری توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای تربیت نیروی انسانی متخصص به منظور تکمیل کادر هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی طبق مقررات آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و نحوه پذیرش دانشجو(بورسیه و غیره) به صورت موردی در کمیسیون های مربوط بررسی و در خصوص آن اعلام نظر خواهد شد.

همچنین همکاری مشترک دو دانشگاه در انجام پروژه‌های کلان واگذار شده به طرفین، ارائه خدمات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و واحدهای اقماری آن(واحدهای بندر عباس و ماهشهر) به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و بالعکس با تعرفه یکسان و همکاری مشترک در برگزاری دوره‌های آموزشی الکترونیکی بین دو دانشگاه و استفاده از امکانات و زیرساخت‌های طرفین از جمله موضوعات این تفاهمنامه است.

از دیگر موضوعات این تفاهمنامه می‌توان به ارائه امکانات به دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دفاتر بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور برگزاری دوره‌های حضوری و آموزش الکترونیکی(مجازی) و همکاری در زمینه فعالیت‌های بین المللی، ارائه دوره‌های آموزش الکترونیکی(مجازی) به زبان انگلیسی به طور مشترک توسط دو دانشگاه و تاسیس مراکز پژوهشی مشترک و حمایت و پشتیبانی لازم از نظر نیروی انسانی و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی اشاره کرد.

همچنین تعریف و شروع ماموریت‌های پژوهشی مشترک با توجه به آمایش سرزمین و شرایط اقلیمی با همکاری واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور و دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تشکیل قطب های علمی پژوهشی مشترک با شرکت اعضای هیات علمی واجد شرایط طرفین از دیگر بندهای این قرارداد است.

براساس این تفاهمنامه به منظور تسهیل استفاده از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی و تجهیزات پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد تا حساب(صندوق)تنخواه گردان افتتاح و هزینه های مربوط به این حساب توسط دانشگاه آزاد اسلامی واریز شود.

همچنین بالعکس به منظور تسهیل استفاده از امکانات آزمایشگاهی و تجهیزات پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی توسط دانشجویان صنعتی امیرکبیر حساب(صندوق) تنخواه گردان افتتاح و هزینه های مربوط به این حساب توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر واریز شود.

از دیگر مفاد این تفاهمنامه می‌توان به استفاده دانشجویان و اعضای هیات علمی دو دانشگاه از امکانات کتابخانه‌ای طرفین و ایجاد رشته‌های مشترک در خارج از کشور متناسب با نیازهای دانشجویان خارج از کشور(مانند فناوری اطلاعات، شبکه های کامپیوتری-مخابراتی، مدیریت ساخت، گرایش های نفت و پتروشیمی و غیره) اشاره کرد.

همچنین به منظور ارتقای کیفیت و گسترش تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی و همکاری پژوهشی همراه با انتشار مقاله های علمی پژوهشی مقرر شد در پروژه ها یا پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی و ارائه درس‌های تحصیلات تکمیلی از اعضای هیات علمی واجد شرایط دانشگاه صنعتی دانشگاه امیرکبیر به عنوان استاد راهنما و مشاور و حق التدریس مدعو استفاده شود.

بر اساس این گزارش، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با استفاده از ساز و کارهای تشویقی و ظرفیت‌های طرفین با حفظ حقوق مالکیت فکری پدید آورندگان، ارائه بورس تحصیلی به دانشجویان دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر توسط دانشگاه آزاد اسلامی در قبال گرفتن تعهد از آن‌ها برای عضویت در هیات علمی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی، مشارکت استادان دو دانشگاه در بهره گیری از استادان مدعو ایرانی مستقر در خارج از کشور یا استادان خارجی به منظور ارائه درس مشترک یا پروژه های تحقیقاتی، برگزاری کنفرانس‌های مشترک بین المللی با همکاری دو دانشگاه، برگزاری مسابقات علمی و مهارتی در سطح ملی و بین المللی با همکاری و شرکت دانشجویان دو دانشگاه از دیگر بندهای این تفاهمنامه است.

در این تفاهمنامه آمده است: فعالیت‌های به عمل آمده توسط اعضای هیات علمی دو دانشگاه در حوزه‌های گوناگون فعالیت های علمی(چاپ مقاله، راهنمایی و مشاوره در امور پایان نامه و ...) در فرایند اعطای ترفیع سالانه و ارتقای اعضای هیات علمی، دارای امتیاز و موثر قلمداد شوند.

همچنین به منظور تحقق تمام بندهای این تفاهم نامه مقرر شد کارگروهی متشکل از سه نفر از استادان با تجربه هریک از دو دانشگاه تشکیل شود تا این کارگروه در زمینه تدوین همکاری های آموزشی و پژوهشی و تنظیم قراردادهای مربوط اقدام کنند.

آمار بازدید: 189 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image