ارتباط مستقیم با 30668 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اساسنامه دانشگاههای غیردولتی تغییر می‌کند/ رتبه بندی عملی نشد

اساسنامه دانشگاههای غیردولتی تغییر می‌کند/ رتبه بندی عملی نشد

مدیر کل دفتر آموزشهای غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم از بازنگری اساسنامه دانشگاههای غیردولتی خبر داد و اعلام کرد که وزارت علوم دولت دهم نتوانست رتبه بندی موسسات غیردولتی را عملی کند.کارن ابری نیا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقداماتی که قرار است وزارت علوم برای موسسات و دانشگاههای غیردولتی در آینده انجام دهد، اظهار داشت: مهمترین مشکل موسسات و دانشگاههای غیردولتی ظرفیتهای خالی است؛ این مراکز آموزش عالی با چالشهای دیگری هم مواجه هستند و راه حلهای زیادی از جمله ادغام موسسات نزدیک به هم مطرح می شود.


وی با بیان اینکه ادغام این موسسات چالشهای جدیدی را ایجاد می کند، ادامه داد: بسیاری از این موسسات دارای هیأت موسس مستقل هستند و ادغامشان چالشهای دیگری ایجاد می کند.

مدیر کل دفتر آموزشهای غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم به عدم ارائه رشته های موازی به عنوان یک راه حل دیگر اشاره کرد و در این باره، گفت: با توجه به اینکه جمعیت دانشجویی بومی شده، می توان به نحوی سیاستگذاری کرد که رشته های موازی به منظور تقسیم جمعیت دانشجویی بین موسسات و کمتر شدن میزان دانشجویان در یک کلاس، ارائه نشود.

به گفته ابری نیا ایجاد یک دبیرخانه در مناطقی که این دانشگاهها مستقر هستند از دیگر راهکارهای پیشنهادی وزارت علوم به شمار می آید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رتبه بندی صورت گرفته در وزارت علوم دولت دهم تاثیری در وضعیت موسسات به وجود می آورد یا خیر، گفت: تا جایی که اطلاع دارم اصلاً رتبه بندی صورت نگرفته بود، دست اندرکاران درصدد بوده اند یک رتبه بندی انجام شود ولی به علت کامل نبودن اطلاعات، عملی نشد؛ اما در تلاشیم رتبه بندی در لیست اقداماتمان، قرار گیرد.

این مقام مسئول وزارت علوم درباره میزان خالی ماندن ظرفیتهای این موسسات و دانشگاهها به مهر، گفت: در مقاطع کارشناسی بین 80 تا 90 درصد ظرفیتها خالی ماند، چون سایر دانشگاههای مستقر در منطقه دانشجویان را بدون کنکور جذب می کنند و ظرفیت غیردولتیها خالی می ماند.

ابری نیا همچنین از بازنگری اساسنامه دانشگاههای غیردولتی خبر داد و گفت: یکی از مشکلات غیردولتیها عدم جذب سرمایه گذار است. در اساسنامه فعلی ذکر شده اگر فردی از هیأت موسس فوت کند کل اموالش در اختیار وزارت علوم قرار می گیرد در صورتیکه اشخاص حقیقی در این دانشگاهها سرمایه گذار کرده اند.

وی به توقف روند صدور مجوز برای راه اندازی این موسسات اشاره کرد و اظهار داشت: استانهای کشور هم اکنون از وجود این موسسات اشباع شده اند و نکته دیگر اینکه معلوم نیست افرادی که مجوز ایجاد این موسسات را دریافت کرده اند بهترین فرد هستند یا نه.

آمار بازدید: 381 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image