ارتباط مستقیم با 30703 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه بهره‌برداری از دانشکده محیط زیست شیراز

بهره‌برداری از دانشکده محیط زیست شیراز

رئیس دانشکده کشاورزی فارس گفت: در صورت اختصاص بودجه دانشکده محیط زیست دانشگاه شیراز در سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.


به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین کاربرورفرد بعد از ظهر امروز در آیینی که به مناسبت هفته منابع طبیعی و درخت‌کاری در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز برگزار شد اظهار داشت: فارس را به عنوان ظرفیت کشاورزی کشور و نخستین تولیدکننده گندم می‌شناسند اما در کنار این اهمیت باید به خشک و نیمه‌خشک بودن این استان توجه کنیم و بپذیریم که در کنار این مقام نخست را داشتن چه هزینه‌های فراوانی را انجام داده‌ایم.

وی افزود: با توجه به وضعیت اقلیمی فارس، وارد شدن صنعت به این استان اجتناب‌ناپذیر است اما در کنار آن باید پروژه‌های صنعتی موظف به داشتن پیوست محیط زیستی باشند.

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز بیان کرد: وظیفه این دانشگاه آماده کردن زیرساخت‌ها از جمله توسعه کیفی و کمی دانشکده محیط زیست و منابع طبیعی است، که سال گذشته کلنگ ساخت آن به زمین زده شد که با زیربنای 4 هزار و 200 متر مربع در دو طبقه با اعتبار 5 میلیارد تومان احداث شود، که اگر به موقع این بودجه اختصاص یابد حداکثر تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: این دانشگاه خلف وعده نکرده و دانشجویان خود را به عنوان کارشناس تربیت کرده است اما سازمان‌ها و ارگان‌ها نیز وظیفه‌ای دارند و باید کارشناسان تربیت شده را به نحوی وارد عرصه کار کنند چراکه هر ارگان و سازمانی باید یک کارشناس محیط زیست داشته باشد.

در ادامه این مراسم معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان فارس نیز ابراز داشت: 18 اسفند ماه چهارمین روز از هفته منابع طبیعی با عنوان منابع طبیعی، بسیج سازندگی، طبیعت‌گردی و همیاران طبیعت نامگذاری شده و برگزاری این مراسم، فرصت مناسبی است تا با بیان مشکلات اقدام به رفع آن‌ها کنیم.

علی جواهری بیان کرد: توسعه و پیشرفت نباید بر خلاف قوانین حاکم بر طبیعت باشد و در سال‌های گذشته ما چندان شاهد این موضوع نبوده‌ایم.

وی ابراز داشت: آن چه که به آن توجه می‌شود بحث توسعه پایدار است که در واقع دنیا به این مسئله اهمیت بسیار می‌دهد و رکن اساسی در این توسعه، جنگل‌ها و منابع طبیعی بوده که مورد توافق دولت‌های مختلف قرار گرفته است.

این مسئول خاطر نشان کرد: در کلام برخی از مردم و مسئولان مباحث مربوط به ضرورت حفظ منابع طبیعی بسیار شنیده می‌شود اما به نظر می‌رسد که راه بسیار طولانی را در این زمینه پیش رو داشته باشیم.

وی مطرح کرد: در 50 سال گذشته میزان هدررفت خاک 6 برابر شده که رقم بسیار نگران‌کننده‌ای است و مهم‌ترین عامل تاثیر‌گذار علاوه بر خشکسالی و افت آب‌های سفره‌‌های زیرزمینی، تغییر کاربری‌های اراضی است که یا با مجوز و یا بدون مجوز صورت می‌پذیرد.

جواهری گفت: انتظار مجموعه منابع طبیعی از علاقمندان محیط زیست این است که توسعه صنعت مبتنی بر اصول توسعه پایدار و بر مبنای آمایش سرزمین باشد.

آمار بازدید: 252 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image