ارتباط مستقیم با 30668 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه علمی کاربردی اجرای طرح نیازسنجی آموزشی رشته‌های علمی ـ ‌کاربردی گیلان

اجرای طرح نیازسنجی آموزشی رشته‌های علمی ـ ‌کاربردی گیلان

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ ‌کاربردی گیلان از اجرای طرح نیازسنجی آموزشی رشته‌های این دانشگاه در سال 93 خبر داد و گفت: طبق این نیازسنجی رشته‌هایی که مورد نیاز جامعه نیست از دروس علمی ـ ‌کاربردی حذف و رشته‌های جدید جایگزین می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس قاسمی‌زاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه علمی‌ ـ کاربردی در سال 73 افتتاح شد و پس از گذشت 21 سال از تاسیس آن بالغ بر 700 هزار دانشجو و یک‌هزار مرکز آموزشی فعال در سطح کشور دارد.

وی تصریح کرد: اکنون دو مرکز آموزش عالی آزاد زیر نظارت دانشگاه علمی ـ ‌کاربردی گیلان مشغول فعالیت هستند و بیش از یک‌هزار و 700 مدرس در این مراکز تدریس می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اهداف دانشگاه علمی‌ ـ کاربردی خاطرنشان کرد: از اهداف دانشگاه علمی‌ ـ کاربردی ایجاد بستر مناسب در گسترش اعتلای دانش و پژوهش در کشور است.

وی ارتقای شاخص‌های کیفی و کمی کاربردی و مهارت‌های جامعه، زمینه‌سازی برای ایجاد زیربنای مناسب به منظور ایجاد انتقال تکنولوژی نوین و تبدیل علم و دانش به فنون و مهارت را از دیگر اهداف دانشگاه علمی ـ ‌کاربردی برشمرد.

قاسمی‌زاد ادامه داد: دانشگاه علمی‌ ـ کاربردی در تلاش است تا با تبدیل دانش به فنون و مهارت شرایطی را برای دانش آموختگان ایجاد کند تا بتوانند در عرصه‌های مختلف جامعه از مهارت خود بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به برخی از مزیت‌های دانشگاه علمی ـ ‌کاربردی خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم تا 50 درصد از آموزش‌های خود را به صورت عملی ارائه دهیم و برای رسیدن به این منظور از سال گذشته دروسی با عنوان «کاربینی و کارورزی» در دانشگاه ایجاد کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علمی ـ ‌کاربردی گیلان انجام نیازسنجی آموزشی را از دیگر برنامه‌های دانشگاه علمی‌ ـ کاربردی استان دانست و یادآور شد: انجام نیازسنجی آموزشی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر از برنامه‌های دانشگاه علمی‌ ـ کاربردی استان در سال آینده است.

به گفته وی، در این نیازسنجی آموزشی رشته‌هایی که دیگر مورد نیاز جامعه نیست حذف و رشته‌های جدید جایگزین می‌شود.

قاسمی‌زاد توجه و تلاش بیشتر برای کیفی‌سازی اجرای دوره‌های علمی‌ ـ کاربردی در مراکز استان را بسیار مورد توجه خواند و یادآور شد: در این راستا با انجام رتبه‌بندی مراکز علمی‌ ـ کاربردی قصد کیفی‌تر شدن دوره‌های آموزشی را داریم.

وی انجام رتبه‌بندی مراکز علمی‌ ـ کاربردی در گیلان را برای نخستین بار در کشور عنوان کرد و متذکر شد: مراکز علمی‌ ـ کاربردی گیلان به عنوان پایلوت برای اجرای طرح رتبه‌بندی مراکز علمی‌ ـ کاربردی کشور در نظر گرفته شده است.

این مسئول رتبه‌بندی مراکز علمی ـ ‌کاربردی در گیلان را براساس فضا، مدرسان، تجهیزات، تعامل با واحد استانی، امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری عنوان کرد.

آمار بازدید: 309 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image