ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه احداث 8.8 هزار متر مربع فضای کالبدی در دانشگاه کاشان

احداث 8.8 هزار متر مربع فضای کالبدی در دانشگاه کاشان

رئیس دانشگاه کاشان گفت: تا کنون 8 هزار و 800 مترمربع فضای کالبدی در دانشگاه کاشان ساخته شده است و 19 هزار و 500 متر مربع نیز شامل صندوق قرض‌الحسنه فاطمه زهرا(س)، بنیاد نخبگان و بنیاد کتاب مطهر در دست احداث است.


به گزارش خبرگزاری فارس‌ از کاشان، عباس کتابی پیش از ظهر امروز در آیین نکوداشت چهلمین سال تأسیس دانشگاه کاشان در تالار آزادی این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه کاشان طی 40 سال گذشته با تلاش سیاست‌گذاران و مسئولان آن به ویژه طی چند ساله اخیر به طور متوالی در ردیف دانشگاه‌های برتر کشور قرار گرفته است.

وی ضمن تقدیر و تجلیل از نقش‌آفرینان دانشگاه از گذشته تا کنون یادآور شد: با تدوین و ترسیم سند چشم‌انداز دانشگاه کاشان، افق‌های دانشگاه در قالب برنامه عملیاتی برای رسیدن به اهداف مورد نظر تعیین شده است.

به گفته وی، دانشگاه کاشان در سند چشم‌انداز افق 1404 بر اساس ظرفیت و استعدادهای که از آن برخوردار است در ردیف پنج دانشگاه برتر کشور قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه کاشان در ادامه با اشاره به وضعیت فعلی این دانشگاه ابراز داشت: در حال حاضر دانشگاه کاشان دارای 275 نفر عضو هیئت علمی است که از این تعداد 12 نفر استاد تمام و 45 دانشیار هستند.

کتابی همچنین تعداد دانشجویان دانشگاه کاشان را در حال حاضر 7 هزار و 396 نفر ذکر و عنوان کرد: از این تعداد 4 هزار و 846 نفر دانشجو در مقطع کارشناسی، 2 هزار و یکصد نفر در مقطع ارشد و 450 دانشجو در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: دانشگاه کاشان هم‌اکنون در 61 رشته کارشناسی، 64 رشته کارشناسی ارشد و 36 رشته دکترا به همراه توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه کاشان در ادامه تعداد دانشکده‌های این این دانشگاه را 12 دانشکده اعلام کرد و گفت: دانشکده‌های ریاضی، فیزیک شیمی، علوم انسانی، ادبیات و زبان‌های خارجی، مهندسی مکانیک، برق، کامپیوتر، معماری و هنر، منابع طبیعی و علوم زمین، آموزش الکترونیکی و آزاد و همچنین دو پردیس دانشگاهی از جمله این دانشکده‌ها است.

کتابی در ادامه با اشاره به فعالیت 14 مرکز پژوهشی و فناوری در دانشگاه کاشان گفت: پژوهشکده اسانس‌های طبیعی، نانو، فرش، انرژی، کاشان‌شناسی، دانشجویی، مرکز تحقیقات آب و تغییر اقلیم، مرکز رشد، مرکز کارآفرینی، رصدخانه و مرکز تحقیقات و معماری از جمله 14 مرکز پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان هستند.

وی، تعداد مجلات علمی دانشگاه را هفت مجله به همراه یک مجله علمی ترویجی ذکر و اضافه کرد: علاوه بر این تعداد 470 مقاله چاپ شده در ISI و ISC در سال 92-91 و چاپ 62 عنوان کتاب از دیگر اقدامات این دانشگاه است.

کتابی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه کاشان را نیز پنج شرکت و تعداد پتنت این دانشگاه را دو مورد اعلام کرد و افزود: دانشگاه کاشان بالغ بر یک و نیم میلیارد قراردادهای بیرونی منعقد کرده است.

رئیس دانشگاه کاشان در ادامه فضاهای کالبدی موجود دانشگاه کاشان را 102 هزار متر مربع ذکر کرد و گفت: از این میزان 5 هزار و 700 متر مربع فضای آموزشی و کمک آموزشی، 9 هزار و 700 متر مربع فضای پژوهشی، 13 هزار و 600 متر مربع فضای فرهنگی و رفاهی و 21 هزار و 700 متر مربع فضای خوابگاهی است.

کتابی همچنین فضاهای در حال ساخت دانشگاه کاشان از محل اعتبارات ملی و خیرین را 36 هزار و یکصد متر مربع اعلام کرد و افزود: این فضاها شامل کتابخانه و آمفی تئاتر و پژوهشکده انرژی و دانشکده معماری و هنر از محل اعتبارات ملی و دانشکده حقوق، فاز دوم دانشکده مهندسی، پژوهشکده فرش و نساجی، مرکز بهداشتی درمانی و خوابگاه مجردی و متأهلی از محل کمک خیران است.

وی با بیان اینکه دانشگاه کاشان در کشور موفق به کسب رتبه اول در جذب خیرین شده است بیان داشت:

تا کنون 8 هزار و 800 متر مربع فضای کالبدی در دانشگاه کاشان ساخته شده است و 19 هزار و 500 متر مربع نیز شامل صندوق قرض‌الحسنه فاطمه زهرا(س) بنیاد نخبگان و بنیاد کتاب مطهر در دست احداث است.

کتابی در ادامه اعتبارات جاری دانشگاه در سال 86 را 6.8 میلیارد تومان و در سال 90 را 16.7 میلیارد تومان و همچنین در سال 93 را 35.2 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: اعتبارات اختصاص یافته به این دانشگاه نیز از 1.3 میلیارد تومان در سال 86 به 3.5 میلیارد در سال 90 و 7.5 میلیارد در سال 93 افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه کاشان همچنین تدوین سند چشم‌انداز 1404، ایجاد 91 هیئت ممیزه و 92 هیئت امنای مستقل و جذب سالانه 40 عضو هیئت علمی جدید را از دیگر فعالیت‌های این دانشگاه عنوان کرد.

کتابی در ادامه از تشکیل ستاد اقتصادی در دانشگاه کاشان خبر داد و یادآور شد: تشکیل این ستاد با هدف حمایت از فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان انجام گرفته است.

وی همچنین رتبه دانشگاه کاشان را بر اساس نظام رتبه‌بندی ISC دانشگاه‌های جهان اسلام در سال 89 رتبه 22 و در سال 91 رتبه 17 اعلام کرد و گفت: رتبه این دانشگاه بر اساس نظام رتبه‌بندی وبومتریک در سال 89 در رده 20 و در سال 91 در رده 11 اعلام شده است.

آمار بازدید: 227 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image