ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی ستاری خبر داد: حمایت ویژه بنیاد ملی نخبگان از 60 نخبه پزشکی تا سطح «دانشمند»

ستاری خبر داد: حمایت ویژه بنیاد ملی نخبگان از 60 نخبه پزشکی تا سطح «دانشمند»

رییس بنیاد ملی نخبگان از ایجاد تغییرات جدی در بحث توانمندسازی نخبگان خبر داد و گفت: بر این اساس از دانشگاه‌های نخبه‌پرور حمایت می‌شود.


به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سورنا ستاری امروز در حاشیه همایش ملی نقش و کارکردهای فن‌بازار در ایجاد و توسعه بازار فناوری کشور که در محل سالن همایش‌های رازی برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان این که تغییرات جدی در حوزه توانمندی نخبگان از سال آینده شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: در این مسیر حمایتهای مالی به قوت خود باقی است اما در جهت توانمندسازی نخبگان حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: در بحث توانمندسازی نخبگان در موضوع اشتغالزایی آنها اقداماتی صورت خواهد گرفت و طرح‌های متعددی در این حوزه در حال پیاده‌سازی است.

به گفته ستاری به عنوان نمونه در حال حاضر تفاهم‌نامه‌ای با وزارت بهداشت منعقد شده است که طی آن از 60 نفر از افراد برتر این حوزه حمایت می‌شود و این افراد در حوزه خود به عنوان دانشمند تربیت می‌شوند که البته سیکل شناسایی این افراد متفاوت است و در سال اول از 60 نفر از افراد شروع می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه ورودی‌های بنیاد ملی نخبگان به دو صورت آموزشی (کنکور) و پژوهشی است، تصریح کرد: در آیین‌نامه‌های جدید بنیاد ملی نخبگان دانشگاه‌ها و اساتید راهنما را بیشتر فعال می‌کنیم و به آنها اختیارات بیشتری می‌دهیم تا بر دانشجویان نظارت داشته باشند و در این حوزه از دانشگاه‌های نخبه‌پرور حمایت صورت می‌گیرد.

وی با انتقاد نسبت به نظام سرانه در دانشگاه‌ها تصریح کرد: با نظام سرانه دادن به دانشگاه‌ها چندان موافق نیستم و قطعا در حوزه نخبگان باید به دانشگاه‌های نخبه‌پرور بیشتر توجه کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان این که حمایت از شرکتهای دانش بنیان طی سالهای اخیر توسعه زیادی یافته است، اظهار داشت: امسال حداقل 10 شرکت دانش بنیان می‌توانند از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شوند و امیدواریم در سالهای آینده تعداد شرکتها مورد حمایت به صدها شرکت ارتقاء یابد.

وی در خصوص حمایتهای صورت گرفته در حوزه صادرات با بیان این که ما در این حوزه نیز چندین قرارداد داریم، تصریح کرد: در نمایشگاه اردیبهشت نیز بخشی به حوزه صادرات اختصاص یافته است و از نمایشگاه‌های خارجی نیز در این زمینه حمایت می‌شود.

آمار بازدید: 184 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image