ارتباط مستقیم با 30715 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه صنعتی اردبیل سال 93 راه‌اندازی می‌شود

دانشگاه صنعتی اردبیل سال 93 راه‌اندازی می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: با توافقی که اخیراً با وزیر علوم داشتیم، دانشگاه صنعتی اردبیل از سال آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند.


مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما با انتقادی در مورد تعلیق و تعلل اجرای مصوبه دولت مبنی بر راه‌اندازی دانشگاه، وزیر علوم قول داد تا هر چه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی دانشگاه صنعتی با همین عنوان و رشته‌های مرتبط اقدام کند و قرار نیست به جای این دانشگاه، دانشگاه‌ فناوری نوین سبلان یا دانشگاه دیگری به هر عنوان تاسیس شود.

وی با تشریح نتایج دیدار اخیر نمایندگان سه استان قزوین، زنجان و اردبیل با وزیر علوم خاطرنشان کرد: ما در این دیدار که بنده به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان اردبیل حضور داشتم بر تشکیل جلسات مستمر با وزارت علوم برای پیگیری وعده‌های داده شده تاکید کرده و خواستار عملی شدن تمامی مصوبات و خروجی مناسب جلسات شدیم تا با تشکل کمیته پیگیری بتوانیم همه مصوبات را عملیاتی کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یکی از توافقات را ایجاد تناسب بین رشته‌های دانشگاهی و بازار کار اعلام کرد و گفت: اگر این تناسب برقرار نباشد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به خیل بیکاران اضافه شده و هزینه زیادی را برای جامعه تحمیل می‌کند که ما در این زمینه از وزارت علوم خواستیم تا ساز و کاری را در نظر بگیرد تا رشته‌های مناسب با نیاز بازار کار اردبیل راه‌اندازی شود تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما به راحتی جذب بازار کار شوند.

افضلی‌فرد از توازن نداشتن توزیع اعتبارات وزارت علوم انتقاد کرد و افزود: ما از وزیر خواستیم تا در توزیع اعتبار بین دانشگاه‌ها و مراکز استان‌ها به شکل عادلانه رفتار کند به طوری که ما اعتراضمان را در بودجه 93 به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کردیم و آنها نیز بر این بی‌عدالتی صحه گذاشتند و قرار شد در توزیع اعتبارات سال 93 عدالت نسبی برقرار باشد.

وی تصریح کرد: در سال‌جاری کل اعتبار دانشگاه‌های دولتی استان اردبیل در حوزه عمرانی 15 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که رقمی نازل و بسیار کم است که قرار شده است در سال آینده این رقم اصلاح شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی رشته‌های پر تقاضا بعد از بررسی‌های کارشناسی نظیر رشته الکترونیک در دانشگاه اردبیل خبر داد و یادآور شد: با توجه به وجود نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل و کارخانجات و مجموعه‌هایی با فناوری پیشرفته در اردبیل ما به راه‌اندازی این رشته و تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص نیاز داریم تا بتوانیم نیازمندی خودمان را از نیروهای بومی تامین کنیم.

افضلی‌فرد در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل از ارتقای دانشکده ادبیات نمین و دانشگاه کشاورزی اصلاندوز به مجتمع آموزش عالی یا دانشگاه خبر داد و اذعان داشت: تلاش شده است تا در این زمینه با پیگیری‌های لازم و هماهنگی‌های مناسب اقدامات مثبت و سازنده انجام شده و مراکز علمی و دانشگاهی فعالیت خود را آغاز کنند.

آمار بازدید: 339 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image