ارتباط مستقیم با 30608 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد فعالیت بدون مجوز پردیس های علوم و تحقیقات/ شهریه ها دسته بندی می شوند

فعالیت بدون مجوز پردیس های علوم و تحقیقات/ شهریه ها دسته بندی می شوند

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: آزادسازی شهریه‌ها، رتبه بندی کردن آنها و حتی چند دسته کردن شهریه‌ها در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در نظر گرفته شود و با شفاف سازی ضوابط و مقررات برای بهینه کردن فرآیندهای دانشگاهی اقدام کنیم.به گزارش خبرنگار مهر، ‌ دکتر جعفر میلی منفرد در دوازدهمین مجمع عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی با اشاره به شهریه موسسات آموزش عالی گفت: در مورد شهریه دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی مشکلاتی داریم و شهریه آنها تا اردیبهشت ماه سال آینده تعیین تکلیف می‌شود.


وی افزود: باید آزادسازی شهریه‌ها، رتبه بندی کردن آنها و حتی چند دسته کردن شهریه‌ها در نظر گرفته شود و با شفاف سازی ضوابط و مقررات برای بهینه کردن فرآیندهای دانشگاهی اقدام کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به بازنگری اساسنامه دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیر دولتی گفت: دسته بندی و جمع بندی اساسنامه دانشگاه غیر انتفاعی و غیردولتی در دستور کار قرار گرفته و شاید اتفاقی بیفتد که از ظرفیت‌های مجلس در این زمینه نیز استفاده کنیم.

وی افزود:‌ باید تسریع در بازنگری اساسنامه، دسته بندی و جمع بندی آن در دستور کار قرار گرفته و با عمق بیشتر چالش‌های پیش رو را شناخته و گام‌های خود را به صورت حساب شده تر برداریم.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین به ضرورت توجه به کمیته ساماندهی موسسات غیر انتفاعی و غیر دولتی اشاره کرد و گفت:‌مسئله‌ پیچیده‌ای در زمینه دانشگاه‌های غیر دولتی و غیر انتفاعی وجود دارد و باید بتوانیم در بحث پذیرش دانشجو میان واحدهای دانشگاه‌ پیام نور و موسسات غیر انتفاعی توازن لازم را ایجاد کنیم.

وی افزود: ظرفیت‌های پذیرش دانشگاه‌های پیام نور در مقابل ظرفیت‌های پذیرش دانشگاه‌های غیر دولتی ظرفیت 70 – 30 را به ما تحمیل می‌کند چرا که با در نظر گرفته شدن پذیرش دانشجو در دفترچه‌های دانشگاه شاهد این هستیم که ظرفیت‌های دانشگاه‌های پیام نور در قبال دانشگاه‌های غیر انتفاعی با وزنی معادل 70 در مقابل 30 مواجه است.

میلی منفرد با اشاره به اینکه نیازمند ارائه گزارش در خصوص دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و غیر انتفاعی هستیم، عنوان کرد: باید بحث ظرفیت و پذیرش دانشجو در این دانشگاه‌ها را شفاف سازی کنیم و بدانیم که چگونه دانشگاه آزاد توانسته با ارائه ظرفیت پذیرش دانشجو به صورت غیر آزمون ظرفیت‌های خود را بالا ببرد.

وی ادامه داد: باید بدانیم که آیین نامه‌ها، ظرفیت‌ها و مقررات چه مسائلی را ایجاد کرده و از طریق آن بتوانیم آیین نامه‌های موجود را مورد بازنگری قرار دهیم.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه باید بتوانیم تحلیلی از اتفاقات دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور را مدنظر قرار دهیم، اظهار داشت: پردیس‌های علوم و تحقیقات در 40 شهرستان کشور ایجاد شده و چون اسم آنها علوم تحقیقات بوده وابسته به علوم و تحقیقات تهران هستند و بدون اینکه بخواهند مجوزهای لازم را بگیرند در حال فعالیتند.

میلی منفرد با بیان اینکه باید پردیس‌های دانشگاهی توسط دانشگاه‌های مادر ایجاد شود، گفت: اما هم اکنون با این پدیده مواجهیم که تعدادی از دانشگاه‌ها که ظرفیت لازم را در این زمینه نیز ندارند پردیس‌های دانشگاهی را ایجاد کرده‌اند.

آمار بازدید: 224 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image