ارتباط مستقیم با 30671 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه راه‌اندازی مرکز جمع‌آوری مستندات علمی در دانشگاه خواجه‌نصیر

راه‌اندازی مرکز جمع‌آوری مستندات علمی در دانشگاه خواجه‌نصیر

رئیس دانشگاه خواجه‌نصیر از راه‌اندازی مرکز جمع‌آوری مستندات علمی تولیدات دانشگاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علی خاکی‌صدیق رئیس دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی صبح امروز در برنامه دری از بهشت از شبکه 4 سیما حضور یافته و گفت: دانشگاه خواجه‌نصیر در نظر دارد مرکز مستندات علمی تولیدات دانشگاه را به زودی راه‌اندازی کند.

وی افزود: این مرکز الکترونیکی شامل پایان‌نامه‌های مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین گزارش‌های پژوهشی، مقالات و مطالب درسی دانشجویان است که در معرض استفاده عموم قرار می‌گیرد.

خاکی‌صدیق در ادامه با اشاره به وضعیت علمی کشور در حال حاضر گفت: جایگاه کشور را می‌توانیم از طرفی با گذشته خودمان مقایسه کنیم و از طرفی باید مقایسه با وضعیت کنونی دنیا را در نظر بگیریم، اگر با گذشته خودمان مقایسه کنیم بسیار پیشرفت کرده‌ایم و قابل قیاس با گذشته نیستیم ولی در مقایسه با وضعیت کنونی کشورهای دنیا شرایط مطلوبی که ایده‌آل دنیای مهندسی باشد نداریم.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر اظهار داشت: اگر بخواهیم مدلی برای پیشرفت دانشگاه‌های صنعتی داشته باشیم این مدل بر اساس آموزش، تولید علم و تولید ثروت پیاده‌سازی می‌شود که تولید علم همان تولید مقالات است ولی تولید ثروت تربیت مهندسان کارآفرین به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: شاخصه‌های تولید علم و تولید ثروت با یکدیگر در ارتباط هستند ولی اگر بخواهیم موفق باشیم باید در هر دو شاخصه‌ به یک میزان پیشرفت کنیم زیرا پیشرفت تنها در یک بخش زیان‌آور است.

خاکی‌صدیق عنوان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های صنعتی باید در نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها بخش حمل و نقل ارتباطات و غیره به کار گرفته شوند که البته در حال حاضر اینگونه است ولی به این میزان کفایت نمی‌کند زیرا ما در فضای رقابتی بین‌المللی هستیم. بنابراین نگاهداشت وضع موجود لازم است ولی کافی نیست.

به گفته رئیس دانشگاه خواجه‌نصیر ما باید به فکر ارتقا و تولید قابل رقابت با محصولات خارجی باشیم.

آمار بازدید: 281 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image