ارتباط مستقیم با 30745 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی محرومیت از تحصیل، پیامد شهریه‌ سنگینِ دانشگاه‌ها در آفریقای جنوبی

محرومیت از تحصیل، پیامد شهریه‌ سنگینِ دانشگاه‌ها در آفریقای جنوبی

افزایش سالانه شهریه دانشگاه‌های آفریقای جنوبی که بالاتر از نرخ تورم این کشور است به طور مستقیم بر ناکارآمدی برنامه ملی حمایت مالی از دانشجویان (NSFAS)‌ تاثیر گذاشته و در نتیجه دانشجویان کم‌بضاعت و باهوش را از ادامه تحصیل محروم کرده است.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزایش شهریه‌های دانشگاهی سوالی است که ذهن مسئولان اجرایی 25 دانشگاه دولتی شمال «کیپ تاون» در آفریقای جنوبی را به خود مشغول کرده و تعدادی از این دانشگاه‌ها نیز به دلیل همین افزایش شهریه‌ها دچار ناآرامی شدند و دانشجویان نیازمندی که به کمک‌های مالی «NSFAS» متکی بودند به شدت خشمگین شدند زیرا برنامه‌ای که برای پاسخگویی به نیازها راه‌اندازی شده بود اکنون هزاران دانشجو را از ورود به دانشگاه محروم ساخته است. از سوی دیگر دانشگاه‌ها نیز همیشه دولت را سرزنش کرده و مدعی هستند که دولت بودجه‌های آنها را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتیزنیوز، «تاوانا کوپه»، معاون امور مالی دانشگاه «ویتس» می‌گوید: شهریه‌های دانشگاهی همسو با نرخ تورم افزایش یافته اما با این حال به دلیل اینکه خانواده‌ها تحت فشار سایر هزینه‌های زندگی هستند، این افزایش شهریه‌ها بیشتر به چشم می‌آیند.

وی افزود:‌ از سوی دیگر دانشگاه‌ها نیز برای حفظ تعادل مالی خود فشار بیشتری می‌آورند تا درآمد بیشتری از منابع فرعی کسب کنند که این مسئله بار مالی فراوانی را به دانشگاه‌ها تحمیل کرده است.

آمار بازدید: 230 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image