ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد 400 هزار صندلی دانشگاه آزاد خالی است/ خوابگاههای دانشجویی هتل می شوند

400 هزار صندلی دانشگاه آزاد خالی است/ خوابگاههای دانشجویی هتل می شوند

اجلاس شصت و هشتم دانشگاه آزاد اسلامی پایان هفته ای که گذشت به مدت دو روز در واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه با به همراه داشتن مصوبات و تصمیماتی از جمله ارتقا خوابگاهها به هتل و جایگزینی فرزندان کارمندان به جای آنان پس از بازنشستگی، برگزار شد.به گزارش خبرنگار مهر، شصت و هشتمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی روزهای چهارشنبه 30 بهمن و پنجشنبه اول اسفندماه با حضور رئیس هیأت امنای این دانشگاه و عبدالله جاسبی برگزار شد.


این اجلاس دو روزه در کنار تقدیر از جاسبی، به برخی تصمیم گیریهای کلان در حوزه های آموزشی، عمرانی، آزمونی، مالی، فرهنگی پرداخت که به مهمترین مواد اشاره می شود.

اقدامات فرهنگی در دانشگاه آزاد

تشكيل شوراي راهبردي فرهنگي دانشگاه برای نخستین بار با حضور برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تشکیل شد.

مخاطبان فعاليت هاي فرهنگي از سطح دانشجويان به سه سطح استادان، دانشجويان و كاركنان گسترش يافت. به اين ترتيب علاوه بر دانشجويان، استادان به عنوان اثر گذار‌ترين ركن دانشگاه و كاركنان به عنوان عوامل مؤثر بر رفتار‌ها و كنش‌هاي دانشجويان مورد توجه قرار گرفتند.

پسوند اجتماعي به معاونت فرهنگي الحاق شد. تنوع و تعدد برنامه‌هاي اجتماعي باعث مي‌ شود طيف گسترده‌تري از دانشگاهيان اعم از استادان، دانشجويان و كاركنان به سوي برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي دانشگاه سوق پيدا كنند.

افزايش بودجه فرهنگي دانشگاه در دستور کار قرار گرفت و شوراي راهبردي فرهنگي دانشگاه، افزايش بودجه فرهنگي را از سرانه هر دانشجو، 100،000 ريال به 4 درصد کل بودجه دانشگاه تصويب و پيشنهاد کرد.

ياري رساني مستقيم و غير مستقيم به دانشگاهیان مبتلا به معضلات رواني و مشكلات رواني و اجتماعي، حمایت از دانشجویان آسیب پذیر و در معرض خطر از مهمترین تصمیمات در حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می آید.

اقدامات اداری مالی در دانشگاه آزاد

محمد ابریشم نیا - معاون اداری مالی دانشگاه آزاد، ابتدا مشکلات این دانشگاه را به 24 مورد دسته بندی و سپس راه حل های آن را نیز اعلام کرد.

تعیین تکلیف نیروهای بدون کیفیت و ناکارآمد از طریق بازخریدی، بازنشستگی و بازنشستگی پیش از موعد به صورت تشویقی، تهیه و تنظیم آیین نامه استخدامی جامع اعضای غیر هیات علمی، بازنگری در ضوابط و مقررات نحوه ادامه تحصیل کارکنان دانشگاه با رویکرد صرفه جویی در هزینه های تحصیل در ساعات غیر اداری در رشته های مورد نیاز دانشگاه، سامان دهی به وضعیت نقل و انتقال کارکنان دانشگاه، رعایت نسبت کارمند به دانشجو، تجدید حیات صندوق مشترک وام، برخی از اقدامات پیش روی معاونت اداری مالی اعلام شد.

اخبار ناخوش از وضعیت واحدها و رشته های بدون مشتری

ناصر اقبالي - رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي در این اجلاس اشاره ای به رشته های بدون داوطلب این دانشگاه داشت و گفت: 7 هزار رشته محل دانشگاه آزاد اسلامي داوطلب ندارد و 400 هزار صندلي واحدهاي دانشگاهي خالي مانده است.

به گفته وی، در كشور حدود 20 هزار رشته محل داريم كه این رشته محل ها در دو سال گذشته بالاترين ميزان پذيرش دانشگاه را با جذب 600 هزار دانشجو داشته اند و اين در حاليست كه ظرفيت دانشگاه يك ميليون نفر است.

وي با اعلام نگراني روساي واحدها از توسعه پرديس ها، گفت: روساي واحدها در جلسات كميسيون اعلام كردند درحاليكه مقاطع كارداني و كارشناسي ما تعطيل مي شود پرديس ها اقدام به ساخت و ساز مي كنند و تصور مي كنند اين موضوع مغاير توسعه يكپارچه دانشگاه است و نبايد در بازار رقابت آموزش عالي براي خودمان رقيب درست كنيم و البته اين اظهارات بدون توجه به رشته هاي مورد پذيرش در پرديس ها بود.

رئیس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي در ادامه با بيان اينكه در تكميل ظرفيت كارشناسي ارشد بهمن ماه سه هزار و 700 رشته محل وجود داشت، اظهار داشت: در اين ميان پذيرش 800 رشته محل صفر و پذيرش 1200 رشته محل كمتر از 10 نفر بود و ضروري است به سمت پذيرش بدون آزمون در مقطع كارشناسي ارشد و استفاده از ظرفيت داوطلبان بومي گام برداريم.

اقبالي در ادامه خبر داد:‌ از سه هزار و 700 رشته محل مورد اشاره در مقطع ارشد هزار رشته محل بدون آزمون شده و در اختيار واحدها قرار مي گيرند.

وي همچنين با اشاره به برگزاري آزمون ارشد در واحدهاي دانشگاه آزاد، گفت: وزير علوم از دانشگاه آزاد اسلامي براي برگزاري مناسب اين آزمون با توجه به عقب افتادن آن تشكر كرد.

اقبالي همچنين با تاكيد بر افزايش شهريه مناسب با هزينه ها و تورم، گفت: درحال حاضر با تورم 40 درصدي و پذيرش 600 هزار دانشجو روبه رو هستيم و اين در حاليست كه دانشجو در سال هاي آتي كاهش و تورم هم افزايش مي يابد و روساي واحدها درخواست افزايش شهريه متناسب با رتبه دانشگاه، منطقه جغرافيايي و نوع خدمات دارند چرا كه دانشگاه ها در رشته هاي پزشكي و مهندسي در نوع ارائه خدمات متفاوتند.

فعالیت فرزندان کارمندان پس از بازنشستگی اولیاء

در یکی از کارگروههای این اجلاس به مباحثی در خصوص نیروهای دانشگاه آزاد اشاره شد.

از جمله اینکه براي نيروهاي قديمي دانشگاه كه در دانشگاه فرسوده شده اند و در شرف بازنشستگي قرار دارند تسهيلات بيشتري قائل شد و مثل ديگر ارگانها وام هايي به آنها پرداخت شود كه بتوانند براي فرزندانشان تشكيل زندگي بدهند.

در راستاي حمايت از كاركنان دانشگاه ترتيبي داده شود تا خودشان و خانواده هايشان به صورت vip در بيمارستان هاي دانشگاه پذيرش و مداوا شوند.

فراهم آوردن امكاني براي چك آپ ساليانه كاركنان از دیگر پیشنهادات مطرح شده در این اجلاس است.

براي كاركناني كه در حين ماموريت دچار صدمه و آسيب مي شوند تسهيلات خاص و ويژه اختصاص يابد و در بيمارستانهاي دانشگاه به صورت ويژه پذيرش و مداوا گردند.

بعد از بازنشستگي پرسنل (مثل بانكها) از ميان فرزندان كاركنان براي جذب و به كارگيري در دانشگاه بدون آزمون استخدامي به كار گمارده شوند.

اقدامات معاونت دانشجویی

سعید کاردار - معاون دانشجویی دانشگاه آزاد، در شصت و هشتمین اجلاس شورای مرکزی این دانشگاه به برخی اقدامات اشاره کرد.

بهره‌برداری از کارت‌‌های هوشمند به عنوان کارت دانشجویی و فراهم آوردن امکانات استفاده از آن در تمام امور دانشجویی و آموزشی از جمله کارت شناسایی، کارت کتابخانه، کارت خوابگا‌ه،‌ کارت تغذیه و کارت اعتباری – مالی، ارائه خدمات بیمه سلامت در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، از اقدامات جدید معاونت دانشجویی به شمار می آید.

ابلاغ احکام دانشجو و اعتراض به این حکم از طریق پیامک، ممنوعیت اجاره خوابگاه به دانشگاه‌هاي رقيب، تبدیل خوابگاهها به هتل از دیگر تصمیمات در این حوزه است.

آمار بازدید: 271 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image