ارتباط مستقیم با 30668 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه افزایش تعداد دانشکده‌های دانشگاه بوعلی سینا از 7 به 13

افزایش تعداد دانشکده‌های دانشگاه بوعلی سینا از 7 به 13

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا گفت: از سال 87 تا 92 تعداد دانشکده‌های دانشگاه بوعلی سینا از هفت دانشکده به 13 دانشکده افزایش یافته است.


به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مرتضی هزاوه‌ای ظهر امروز در کنگره غارشناسی در دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه در قرآن کریم انسان‌ها دعوت به تفکر در آفرینش شده‌اند، افزود: به هر اندازه که علم زمین‌شناسی پیشرفت کند شاید تنها یک آیه از قرآن تفسیر شود.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش‌ها باید در مسیر تببین علم خدا باشد، دانشگاهی را اسلامی خواند که به این مهم توجه داشته باشد.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا عنوان کرد: اگر اساتید و دانشجویان بدانند علم آن‌ها بر پایه پدیده‌های الهی است، با این نگاه فرقی بین علم طبیعی و الهی وجود نخواهد داشت زیرا پدیده‌های طبیعی ما را به راه خدا دعوت می‌کند.

وی با بیان اینکه در موضوع غارشناسی یک نظر الهی وجود دارد، تصریح کرد: دو غار حرا و غار کهف در منطق قرآن وجود دارد که خواستگاه دو خواسته است.

هزاوه‌ای عنوان کرد: باید مختصات غار کهف بررسی شود زیرا علت زنده ماندن 300 ساله اصحاب کهف نمی‌تواند به دور از مختصات غار باشد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایلی که باعث زنده مانده اصحاب کهف شده این است که این غار قطبی بوده و وضعیت تابش در غار به زنده ماندن آن‌ها کمک کرده است.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا عنوان کرد: باید پژوهشگران به غار اصحاب کهف رفته و به لحاظ قطبی آن را مورد بررسی قرار دهند تا از این طریق به عظمت الهی پی برند.

وی در ادامه سخنانش ابراز داشت: دانشگاه بوعلی سینا دارای 74 رشته کارشناسی، 116 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 95 رشته در مقطع دکترا ست.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا ادامه داد: در کل سه مقطع دانشگاهی با 285 رشته در دانشگاه بوعلی سینا وجود دارد که از سال 87 تاکنون با رشد سه برابر رشته‌ها مواجه بودیم.

وی گفت: از سال 87 تا 92 تعداد دانشکده‌های دانشگاه بوعلی سینا از هفت دانشکده به 13 دانشکده افزایش یافته است.

هزاوه‌ای با اشاره به اینکه هرم هیئت علمی دانشگاه بوعلی اصلاح شده، تصریح کرد: تعداد اعضای هیئت علمی استادتمام دانشگاه در سال 87 از 15 عضو به 41 عضو در سال 92 رسیده است.

وی گفت: تعداد دانشیارها نیز از 32 عضو به 82 نفر و تعداد استادیار از 241 نفر به 200 استادیار تغییر کرده است.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا ابراز داشت: در دانشگاه بوعلی 12 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 9 هزار نفر در مقطع کارشناسی، 2 هزار در مقطع ارشد و 802 دانشجو در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند.

آمار بازدید: 229 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image