ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی متقاضیان انتقال از دانشگاههای آسیای میانه واجد شرایط نیستند

متقاضیان انتقال از دانشگاههای آسیای میانه واجد شرایط نیستند

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، گفت: اکثر متقاضیان انتقال از خارج به داخل در مقطع دکتری از کشورهای آسیای میانه هستند که متاسفانه اغلب این دانشجویان واجد شرایط آیین نامه نیستند.




دکتر محمد حسن یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت انتقال دانشجویان ایرانی از خارج به داخل گفت: انتقال دانشجویان از خارج به داخل در طول سال درجریان است و دانشجویان می توانند وارد سایت سازمان امور دانشجویان لینک سامانه خدمات آموزشی شده و براساس تقویم زمانی که اعلام شده ثبت نام کنند اگر واجد شرایط باشند توسط دانشگاه پذیرش شده و می توانند در یکی از نیم سال های تحصیلی ثبت نام کنند.

وی افزود: براساس آیین نامه در مقطع کاردانی و کارشناسی زمانی که دانشجو در یک دانشگاه و موسسه غیرانتفاعی داخل پذیرش می شود، دانشگاه و موسسه غیرانتفاعی مذکور موظف هستند حداقل 30 درصد از واحد هایی را که دانشجو در خارج از کشور گذارنده را قبول کنند.

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم افزود: اما درمقطع کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش و یا عدم پذیرش واحدهای درسی که دانشجو در خارج از کشور گذارنده در اختیار دانشگاه است.

وی با بیان اینکه در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تقاضا برای بازگشت و ادامه تحصیل در داخل کشور وجود دارد افزود: اکثز تقاضا ها برای بازگشت در مقطع دکتری از کشورهای آسیای میانه است که متاسفانه اغلب این دانشجویان واجد شرایط آیین نامه نیستند.

یوسفی تصریح کرد: در آیین نامه برای پذیرش دانشجویان دکتری از خارج به داخل سه شرط پیش بینی شده است اول اینکه دانشجو باید در خارج از کشور دو نیم سال تحصیلی درس خوانده باشد، یعنی باید یکسال در خارج از کشور اقامت داشته باشد و دوره تحصیل خود را به صورت حضوری و یا نیمه حضوری طی کرده باشد.

وی افزود: همچنین از زمانی که تحصیل در خارج از کشور را رها کرده و تقاضای انتقال به داخل را ارایه می دهد این فاصله نباید بیشتر از یک سال باشد برهمین اساس خیلی از این دانشجویان به ویژه دانشجویان متقاضی از کشورهای آسیای میانه فاقد این شرایط هستند و در بحث دکتری این مساله به یکی از چالش هاتبدیل شده است .

وی یادآورشد: دانشجویان دوره کارشناسی ارشد نیز برای پذیرش باید یک نیم سال خارج از کشور درس خوانده و دو درس اصلی را گذارنده باشند و معدل آنها نیز بالای 14 باشد.

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم خاطرنشان کرد : همچنین براساس دستور ریاست سازمان امور دانشجویان مقررشد پس از این اکثر فعالیت های مربوط به انتقال دانشجویان از خارج به داخل توسط خود دانشگاه‌ها انجام شود و سازمان زیاد دراین مساله دخالت نداشته باشد و تصمیم‌گیری در این زمینه توسط دانشگاه‌ها انجام شود.

آمار بازدید: 240 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image