ارتباط مستقیم با 30627 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه نگاه دانشگاه امیرکبیر به فعالیت‌های دانشجویی

نگاه دانشگاه امیرکبیر به فعالیت‌های دانشجویی

مدیر کل دانشگاه فرهنگی دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: اعتقاد دانشگاه به این است که کار فرهنگی باید توسط دانشجویان انجام شود اما باید این فعالیت‌ها در چارچوب شرایط و ضوابط قانون باشد.


سید مهدی سیدی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تصریح کرد:‌ دانشگاه امیرکبیر تا جایی که در حد توان خود است به دانشجویان این بها و شرایط را می‌دهد که بتوانند به فعالیت‌های دانشجویی بپردازند.

وی یکی از مشکلات این دانشگاه را کمبود فضا دانست و اظهار کرد: متاسفانه دانشگاه امیرکبیر از لحاظ موقعیت جغرافیایی و تنگنای مکانی در مضیغه است از ای رو در امکان دهی اتاق و فضا در محدودیت است.

دکتر سیدی با بیان اینکه با وجود تمام این مشکلات این دانشگاه توانسته است چهار فضای مستقل را در حوزه اداره کل فرهنگی ایجاد کند گفت: ساختمانی به نام ساختمان ققنوس ویژه دانشجویان دختر به منظور انجام فعالیت‌های فرهنگی در این دانشگاه وجود دارد.

مدیر کل فرهنگی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به کسری بودجه سال 90 و 91 ، اظهار کرد: مشکلات مالی در این دوران دانشگاه را برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در تنگنا گذاشته بود اما رویکرد دانشگاه نسبت به این موضوع یک رویکرد رو به جلو است و امیدواریم بتوانیم فعالیت‌های فرهنگی دانشگاهی را گسترش دهیم.

به اعتقاد مدیر کل فرهنگی دانشگاه امیرکبیر، در حال حاضر نشاط و تنوع بسیاری در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه وجود دارد اما بعضا ممنوعیات به روش نامه‌ای و آیین نامه‌ای وجود دارد که درصدد اصلاح این ممنوعیت‌ها هستیم.

سیدی با بیان اینکه در حال حاضر بالای 90 گروه دانشجویی در دانشگاه امیرکبیر مشغول به فعایت هستند گفت: 17 انجمن علمی، 15 شورای صنفی، چهار تشکل و 15 کانون فرهنگی و هنری و بالغ بر 40 نشریه در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کل فرهنگی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه بالای هزار دانشجو در جمعیت 15 هزار نفری این دانشگاه فعال علمی و فرهنگی هستند گفت:‌ساختاری به نام معاونت فرهنگی در عموم دانشکده‌ها ایجاد شده است که قصد داریم به ساماندهی این سازمان به منظور گسترش فعالیت‌های دانشجویی بپردازیم.

به گفته سیدی، در حال حاضر چهار حوزه در این ساختار وجود دارد که شامل ساختار اداره کل فرهنگی، اداره کل انجمن علمی، اداره تربیت بدنی و مرکز مشاوره .

وی با بیان اینکه ترم گذشته بیش از 450 برنامه دانشجویی توسط خود دانشجویان در این دانشگاه برگزار شد خاطر نشان کرد: دانشگاه امیرکبیر برای انجام فعالیت‌های دانشجویی توسط دانشجویان در چارچوب قانون ارزش فراوانی قائل است.

مدیر کل فرهنگی دانشگاه امیرکبیر روند اخذ و یا توقیف مجوز برای نشریات دانشجویی در این دانشگاه را تحت نظارت کمیته 12 نفره‌ای متشکل از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و مدیران دانست و افزود: تا کنون تنها سه نشریه در این دانشگاه توقیف شده است که استدلال‌های فراوانی برای گرفتن این تصمیم در کمیته ناظر شده است.

دکتر سیدی تاکید کرد: دو تا از نشریه‌ها حکم توقیف آن ‌ها به پایان رسیده است و نشریه دیگر نیز پس از اتمام حکم خود می‌تواند مجدد به فعالیت بپردازد و تا زمانی که در چارچوب قانون فعالیت داشته باشد مشکلی برای آن‌ها پیش نمی‌آید.

مدیر کل فرهنمگی دانشگاه امیرکبیر به روند اخذ مجوز در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشجویانی که تقاضای اخذ مجوز نشریه باید در کلاس‌های نشریه شرکت کنند و پس از گرفتن نمره قبولی وارد مرحله اخذ مجوز شوند.

وی با بیان اینکه ترم قبل کلاس‌های نشریه در این دانشگاه برگزار شد گفت: 60 نفر از دانشجویان در این کلاس‌ها شرکت کردند که نتایج آن‌ها یک ماه پیش اعلام شد و افرادی که موفق به گرفتن نمره قبولی نشدند می‌توانند در دوره بعدی کلاس‌ها که در فروردین ماه برگزار می‌شود شرکت کنند.

سیدی با بیان اینکه در این دوره 30 نفر موفق به اخذ نمره قبولی شدند،‌ اظهار کرد: تعدادی تقاضا درخواست نشریه حقوقی را داشته که مجوز آن‌ها صادر شده است و تعداد دیگری درخواست اخذ مجوز با موضوعات جدیدی را دارند که در کمیته نظارت در حال بررسی است.

آمار بازدید: 183 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image