ارتباط مستقیم با 30622 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش تلاش معاونت علمی ریاست‌جمهوری برای ورود اختراعات به بازار فرابورس

تلاش معاونت علمی ریاست‌جمهوری برای ورود اختراعات به بازار فرابورس

دبیر ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و بنیاد ملی نخبگان در تلاش است تا امکان ورود اختراعات نوآوران را به بازار فرابورس محقق کند.



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، آریا الستی دبیر ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی در افتتاحیه این مراسم گفت: از تمهیداتی که در این دوره از جشنواره ایجاد شده تغییر مکان برگزاری آن است که در سال گذشته در مصلای بزرگ تهران برگزار می‌شود و امسال در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: تغییر دوم نیز این بوده است که امسال سازمان بسیج علمی کشور به جمع دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره پیوست و در اجرای این جشنواره با بنیاد علمی نخبگان همکاری داشت.

الستی با اشاره به آمار حضور مخترعین در این جشنواره گفت: آمار شرکت‌کنندگان نشان می‌دهد که استقبال بیش از گذشته بوده است اما محل برگزاری جشنواره از نظر مساحت نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است که این وضعیت باعث شد ما شرایطی را ایجاد کنیم تا کسانی که زودتر ثبت‌نام کردند در این جشنواره حضور پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: در بخش داوری اختراعات نیز ما حدود 200 اختراع را شاهد خواهیم بود که در 3 روز آینده مورد قضاوت و داوری قرار خواهند گرفت. همچنین در بخش تجاری‌سازی اختراعات حدود 285 غرفه خواهیم داشت که البته این اختراعات ارزیابی سطح 3 معاونت علمی را گذرانده است.

دبیر جشنواره در ادامه تصریح کرد: برای اینکه فرایند تجاری‌سازی به نحو احسنت انجام شود ما تمامی دست‌اندرکاران زنجیره تجاری‌سازی را به این جشنواره دعوت کردیم به همین منظور موسسات تسهیل‌کننده تجاری‌سازی در جشنواره حاضر هستند.

وی در ادامه افزود: همچنین موسسات تامین منابع مالی که امکان کمک به مخترعین برای تامین منابع برای تجاری‌سازی را بدهند نیز در این جشنواره حاضر هستند که 20 موسسه از بانک‌ها و صندوق‌های مختلف در این جشنواره حضور پیدا کردند.

الستی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: 6 کارگاه آموزشی در حوزه مالکیت معنوی، صنعتی و روش تجاری‌سازی در این دوره از جشنواره برگزار خواهد شد و همچنین حدود 5 هزار سرمایه‌گذار و صاحبان صنعت از بخش خصوصی برای حضور در این جشنواره دعوت شده است.

وی افزود: یک غرفه نیز به عنوان محل مذاکرات تعبیه شده است که اگر سرمایه‌گذاری به مخترعین مراجعه کرد صحبت‌های لازم در آن غرفه صورت گیرد و کارشناسان فن نیز برای کمک به آنان در این غرفه حاضر شوند.

دبیر جشنواره نوآوری و شکوفایی پیرامون امکان ورود اختراع به بازار فرابورس نیز گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و بنیاد ملی نخبگان در تلاش است تا امکان ورود اختراعات نوآوران را به بازار فرابورس محقق کند. در صورتی که اختراعات به عنوان مالکیت بتوانند وارد فرابورس شوند نحوه تعامل صاحبان سرمایه با مخترعین بسیار آسان‌تر خواهد شد و این اقدام یک دستاورد بزرگ برای مخترعین و سرمایه‌گذاران خواهد بود.

الستی ادامه داد: در جشنواره گذشته حدود 4/19 میلیارد تومان قرارداد بین بخش خصوصی و مخترعین بسته شد و همچنین حدود 50 میلیون دلار قرارداد تامین تجهیزات با بخش خصوصی صورت گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی حمایت مسئولین و دولت از مخترعین را عنوان می‌کنند حال این جشنواره بهترین حمایت از مخترعین است.

آمار بازدید: 478 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image