ارتباط مستقیم با 30619 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش طراحی هدف‌گذاری تولید توان و حرارت برای کوپلینگ یک نیروگاه بخار

طراحی هدف‌گذاری تولید توان و حرارت برای کوپلینگ یک نیروگاه بخار

هدفگذاری تولید توان و حرارت برای کوپلینگ یک نیروگاه بخار با یک شبکه بخار فرآیندی به کمک روش سایت جامع از سوی دانشجوی کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد طراحی شد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از اداره روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، سجاد خمیس آبادی دانشجوی کارشناسی ارشد محیط زیست و انرژی این واحد دانشگاهی، گفت: تخمین توانایی تولید همزمان توان و حرارت و سوخت مورد نیاز در سیستم جانبی مرکزی پیش از طراحی و ساخت امری ضروری است.

وی گفت: در این پروژه یک روش جدید هدف‌گذاری تولید توان و حرارت و هزینه‌های کلی سالیانه در شبکه بخار با دقت بسیار بالا ارائه شده که علاوه بر پوشش نقاط ضعف روش هدفگذاری ارائه شده در گذشته، توانایی مشخص کردن دبی سوخت مورد نیاز، دبی بخار تولیدی توسط بویلر، میزان انتشار آلاینده‌ها و میزان درجه سوپرهیت بخار تولیدی توسط بویلر را دارا است.

خمیس آبادی ادامه داد: با توجه به اهمیت مسائل اقتصادی و نیاز به تخمین هزینه‌های سرمایه گذاری و هزینه‌های عملکردی توانایی تعیین هزینه‌های کلی سالیانه شبکه بخار را دارد و از جهتی با توجه به دقت بالای این روش در تخمین توانایی تولید توان و حرارت، نیاز به شبیه سازی شبکه توربین‌های بخار حذف می‌شود.

خمیس‌آبادی با بیان اینکه قسمت بعدی پژوهش مربوط به تحلیل اگزرژتیک و ترمواکونومیک نیروگاه و شبکه بخار است، تصریح کرد: در انتها کوپلینگ بهینه یک شبکه بخار فرآیندی با یک نیروگاه بخار با هدف تولید بهینه توان و حرارت و حداقل کردن هزینه‌های سرمایه گذاری و هزینه‌های عملکردی برای نخستین بار مورد بررسی قرار می‌گیرد و در آن از نیروگاه به عنوان منبع انرژی برای شبکه بخار استفاده می‌شود.

وی افزود: با استخراج مقداری بهینه بخار در دما و فشار مناسب از نیروگاه و انتقال به قسمت‌هایی از شبکه بخار درآمدهای سیستم کوپل شده شبکه بخار و نیروگاه بخار را به حداکثر می‌رسانیم.

وی گفت: در حقیقت هدف‌گذاری تولید توان و حرارت با استفاده از روش سایت جامع انجام خواهد گرفت و با استفاده از رسم گراف‌های سایت جامع به تحلیل کوپلینگ یک شبکه بخار فرآیندی با یک نیروگاه بخار پرداخته و به کمک این گراف‌های سایت جامع به هدفگذاری تولید توان و حرارت خواهیم پرداخت و طراحی بهینه‌ای از سیستم از جنبه تولید توان و حرارت ارائه می‌شود.

به گفته وی، به منظور تایید و اثبات کاربردی بودن متدولوژی‌های پیشنهادی و قسمت‌هایی از این تحقیق که مربوط به قسمت شبکه بخار و سیستم تاسیسات جانبی است چند مورد مطالعاتی به عنوان نمونه، مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

آمار بازدید: 264 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image