ارتباط مستقیم با 30670 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه وزير علوم: 10 هزار عضو هيات علمي جديد جذب مي‌شود (14 شهریور 91)

وزير علوم: 10 هزار عضو هيات علمي جديد جذب مي‌شود (14 شهریور 91)

وزير علوم تحقيقات و فن‌آوري از سياست‌هاي خود در قبال افزايش اعضاي هيات‌هاي علمي و پذيرش دانشجوي پولي دفاع كرد.


به گزارش خبرنگار دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كامران دانشجو در سيزدهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي تهران در پاسخ به انتقاد دانشجويي كه چرا صحنه‌گران فتنه 88 همچنان در سر كلاس‌ها به تدريس و بيان نظرات خود مي‌پردازند،گفت: ضمن تشكر از سوال شما بايد بگويم جانا سخن از زبان ما مي‌گويي، من اعلام كردم كه دانشگاه‌هاي ما استاد سكولار نمي‌خواهد، سخني كه هيچ وزير قبل از من بيان نكرده بود، اين اساتيد مي‌‌توانند در جاهاي ديگر مشغول شوند، اما در دانشگاه نه. چرا كه دانشگاه محل تربيت نيروي انساني متناسب با ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب است، اگر من اين سخنان را نمي‌گفتم اينقدر به من حمله نمي‌شد، اما بايد بدانيم كه دانشگاه‌هاي ما 90 سال است به گونه‌اي اداره مي‌شود و ما براي تغيير اين گونه اداره بايد صبر و حوصله و تدبير داشته باشيم.

وي در ادامه با انتقاد از وضع برخي از دانشگاه‌ها گفت: در يك خوابگاه دانشجويي بين خوابگاه دختران و پسران ديوار نشكيده بودند و ما مي‌خواستيم اين كار بكنيم، برخي دانشجويان اعتراض داشتند يا وقتي مي‌خواهيم يك استاد دانشگاه را عوض كنيم قيل و قال راه‌ مي‌اندازند وقتي فردي را به مدرك كارشناسي 45 سال در دانشگاه تدريس مي‌كند مي‌خواهيم بازنشسته كنيم، امضاء جمع مي‌كنند و مخالفت مي‌كنند.

دانشجو افزود: ما براي تغيير اين روند 12 هزار هيات علمي جديد به دانشگاه‌ها آورده‌ايم، 30 الي 40 بورسيه جديد ايجاد كرديم،‌ 2 هزار تغيير وضعيت داشتيم و تا پايان دولت 10 هزار عضو هيات علمي جديد نيز اضافه خواهيم كرد، اما در اين راه نياز به پيشباني فكري و علمي شما داريم.

وزير علوم در پاسخ به سوال دانشجويي كه مي‌گفت، دانشجوي پولي برخلاف آرمان‌هاي عدالت‌خواهانه و انقلابي شما قرار دارد، گفت: دانشجوي پولي ربطي به آرمان‌هاي انقلابي ندارد و خيلي از اين دانشجوهاي پولي از مرفهان بي‌درد نيستند، بلكه از طبقه متوسطي هستند به سختي هزينه تحصيل خود را مي‌پردازند.به عبارتي بودجه ما براي تامين هزينه دانشجويان محدود است در حالي كه ظرفيت‌ دانشگاه‌هاي ما بيشتر است و ما مقرر كرديم هر متقاضي حائز بيشترين رتبه باشد مي‌تواند از ظرفيت خالي دانشگاه با هزينه خود به تحصيل بپردازد.

وي با اشاره به پيروزي انقلاب اسلامي مردم ايران و دستاوردهاي آن گفت: مردم در انقلاب خود رهبري را انتخاب كردند كه براي حاكميت ارزش‌هاي اسلامي به پا خواسته بود و مي‌خواست احكام الهي جاري و ساري شود و حالا جمهوري اسلامي محصول اين انقلاب است.

وي افزود: اگر قرار است اين نظام بالندگي و پويايي خود را حفظ كند، بايد آرمان‌هاي انقلاب و ارزش‌هاي اسلامي را حفظ كند. حفظ جمهوري اسلامي بدون آرمان‌هاي انقلاب امكان ندارد. از سوي ديگر بايد بدانيم انقلاب يك امر مستمر است و ما 33 سال در انقلاب هستيم و تا زماني كه اين پرچم در اختيار صاحب اصلي آن قرار نگيرد در انقلاب خواهيم بود، اين در حالي است كه زماني عده‌اي مي‌گفتند كه انقلابي‌گري يك دوره بود و حالا دوره‌ي‌ديگري است.

دانشجو خاطر نشان كرد: اگر قرار است اين نظام بماند بايد با ادبيات انقلابي بماند، به عبارتي ضامن بقاي اين نظام گفتمان انقلابي و حاكميت ارزش‌هاي انقلاب است و اين دولت توانست، گفتمان انقلاب را احيا كند در حالي كه قبل از آن تلاش مي‌شد اين گفتمان به تاريخ سپرده شود.

وي با اشاره به برخي انتقادات از دولت گفت: مراقب باشيم كه در لابه‌لاي انتقادات‌ دشمن را گم نكنيم و يادمان نرود كه عاشورا را چطور مي‌خواستند تحريف كنند و يا تلاش مي‌كردند سخنان امام را به موزه تاريخ بسپارند.

وزير علوم با طرح اين سوال كه چگونه مي‌توان گفتمان انقلاب را حفظ كرد؟ افزود: دانشگاه محل گفتمان‌سازي و كادرسازي متناسب با گفتمان انقلاب است. دانشگاهي كه صورتا و سيرتا از غرب كپي‌برداري شده نمي‌تواند، اين كار را انجام دهد. ما دانشگاهي متناسب با آرمان‌هاي انقلاب و جامعه مي‌خواهيم، دانشگاهي كه در آن گفتمان انقلاب اسلامي ترويج شود، نه اين‌كه وقتي مي‌خواهيم در سالن‌غذاخوري دانشگاه تفكيك جنيستي اعمال كنيم قال وقيل راه بياندازد. استاديد دانشگاه بايد انقلابي‌گري و آرمان‌خواهي را به نسل بعد منتقل كنند و متون درسي هم بايد با اين مضمون مطابقت كند و ميان دانشگاهيان بايد مناسبات بر مبناي احكام شرع مقدس باشد.

وزير علوم در ادامه در پاسخ به سوال دانشجوي كه مي‌گفت چرا وقتي ما مي خواهيم نشستي درباره آرمان‌هاي انقلاب بگذاريم مسئولان دانشگاه به ما مي‌گويند مباحث انقلابي تند را با توجه به حساسيت‌ها مطرح نكنيم گفت: آنچه كه ما مي‌خواهيم اين است كه دانشجويان آزادي داشته باشند و در چارچوب مقررات حرف‌هاي كه مي‌خواهند بزنند، مسئولان دانشگاه‌ها بايد اين فضا را آماده كنند البته دانشگاه محل بحث منطقي است، نه اينكه وقتي يك سخنران حرف مي‌زند عده‌اي براي او كف بزنند و عده‌اي هم هو كنند، اين لاابالي‌گري است.

دانشجو افزود: دشمن مي‌خواهد ما فضاي دانشگاه‌ها را تنگ‌تر كنيم، اما ما بايد از فتنه‌ي 88 درس بگيريم و اجازه ندهيم كه فضاي هيجاني كاذب و غيرمنطقي ايجاد شود، در چارچوب منطق بايد دانشجويان به بيان نظرات خود بپردازند.

وي همچنين با تاكيد بر گفتمان امام و انقلاب گفت: بايد همه جا با افتخار از گفتمان امام و انقلاب سخن بگويم، نه اين‌كه فكر كنيم اين سخنان در خفا و شرمندگي بايد زده شود. برخي مي‌خواهند القاء كنند كه سخن گفتن از انقلاب و امام ديگر كهنه شده است، چنين افرادي يا غافل هستند يا جاهل؛ چرا كه نظام جمهوري اسلامي و حفظ آن به حفظ گفتمان انقلاب اسلامي بستگي دارد.

دانشجو درباره گراني برخي اجناس و اقلام مورد نياز مردم نيز گفت: همانطور كه مي‌دانيد ما در تحريم هستيم و مي‌توانيم روزانه يك و نيم ميليون بشكه نفت بفروشيم كه بخشي از آن هم نقدي دريافت نمي‌شود. به عبارتي درآمد نفت براي هر ايراني سالانه حدود 100 هزار تومان مي‌باشد و با توجه به اين وضعيتي كه وجود دارد ما نبايد طبق معمول انتظار داشته باشيم، در عين حال دانشجو بايد در مسائل روز كشور فعالانه به اظهار نظر بپردازد.

پس از سخنان وزير علوم لوح تقديري از سوي دانشجويان به وي اعطا شد.

کلمات کلیدی: جذب عضو هيات علمي، استخدام عضو هيات علمي، افزايش اعضاي هيات‌هاي علمي، پذيرش دانشجوي پولي، استخدام هیئت علمی 91

آمار بازدید: 416 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image