ارتباط مستقیم با 30622 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اسلامی شدن دانشگاه‌ها از طریق تدریس دانش اسلامی ممکن است (10 بهمن 92)

اسلامی شدن دانشگاه‌ها از طریق تدریس دانش اسلامی ممکن است (10 بهمن 92)

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: اسلامی شدن دانشگاه‌ها از طریق تدریس دانش اسلامی ممکن است و اساتید باید در صدد تبیین فعل دینی در دانشگاه باشد.


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میراحمدی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: اسلامی شدن دانشگاه‌ها به صورت برنامه در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و ابلاغ شده است ولی قبل از آن هم دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان یک دانشگاه پیشرو در حوزه‌های متعدد برنامه‌هایی را برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها داشته است.

وی افزود: البته برنامه‌های مذهبی از برنامه‌های اسلامی شدن دانشگاه‌ها متفاوت است زیرا برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها لازم است که دانش اسلامی در دانشگاه تدریس شود.

وی ادامه داد: استادی که فعل دینی را تکوین کند دانشگاه نیز اسلامی می‌شود، تا علم دینی نشود دانشگاه اسلامی نمی‌شود و در همین راستا اساتید باید درصدد تدوین فعل دینی باشد.

میراحمدی اظهار داشت: حوزه علمی اسلامی دانشگاهیان نیز نزدیک به 3 سال است که تاسیس شده است و این افراد در این حوزه به دنبال درک هستند نه مدرک.

به گفته وی توجه و طلب دین‌پژوهان در دوره‌های حوزه علمی اسلامی دانشگاه امیرکبیر نیز از امتیازات این دوره است.

آمار بازدید: 312 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image