ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش ساخت پروتز زیرجلدی برای بازیابی عملکرد حرکتی در بیماران ضایعه نخاعی (10 بهمن 92)

ساخت پروتز زیرجلدی برای بازیابی عملکرد حرکتی در بیماران ضایعه نخاعی (10 بهمن 92)

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: ساخت پروتز زیرجلدی برای بازیابی عملکرد حرکتی در بیماران ضایعه نخاعی با محوریت دانشگاه علم و صنعت در حال اجرا است.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در حاشیه یکصد و سیزدهمین جلسه کمیسیون دایمی شورای عتف با بیان اینکه گزارشی از سامانه سمات در این جلسه ارائه شد، گفت: این سامانه برای کنترل و ایجاد دسترسی و بهره برداری از اطلاعات پژوهش، علمی و فناوری از یک درگاه (پرتال) واحد و همچنین راهبری و مدیریت فعالیت‌های تحقیقاتی راه اندازی شده است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه دراین جلسه بر ایجاد یک پرتال واحد تاکید شد، اظهار داشت: هدف این بوده است که دو سیستم را در قالب یک پرتال ارائه دهیم. در یک سیستم گزارشی از طرح‌های تحقیقاتی و محصولاتی که از بودجه‌های پژوهشی استفاده می‌کنند.

وی سیستم دیگر را دریافت گزارش طرح‌های تحقیقاتی که از محل یک تا 3 درصد بودجه دستگاه‌ها تامین اعتبار می‌شوند ذکر کرد و ادامه داد: در این طرح قرار است تمام اطلاعات این دو سیستم وارد یک پرتال واحد شوند و اجازه استفاده از این پایگاه اطلاعاتی به دستگاه‌ها و پژوهشگران داده شود.

احمدی یادآور شد: با ارائه این گزارش در این جلسه سعی شد تا دستگاه‌ها با این سیستم آشنا شوند و در جریان ضعف‌ها و کاستی‌های آن قرار گیرند.

به دستگاه ذی ربط خود را پردازش و تصویب کند.

دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری طراحی و ساخت پروتز زیر جلدی برای بازیابی عملکرد حرکتی در بیماران ضایعه نخاعی را از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه دانست و ادامه داد: این پروژه با محوریت دانشگاه علم و صنعت در حال اجرا است و دستگاه بهره بردار این طح نیز سازمان غذا داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی کمبود بودجه را از چالش‌های اجرایی این طرح عنوان کرد و گفت: باوجود کمبود اعتبارات این پروژه تاکنون 20.7 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، به ارائه گزارشی از طرح کلان ملی طراحی و ساخت میکروتوربین گازی 200 کیلو وات (CHP) با تولید همزمان حرارت و برق و ذخیره سازی انرژی اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح از سوی دانشگاه کاشان به عنوان دانشگاه محوری با همکاری دانشگاه صنعت آب و برق و پژوهشگاه نیرو در حال اجرا است.

آمار بازدید: 263 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image