ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آغاز ترم بهمن "حوزه دانشگاهی" دانشگاه امیرکبیر (9 بهمن 92)

آغاز ترم بهمن "حوزه دانشگاهی" دانشگاه امیرکبیر (9 بهمن 92)

مدیر حوزه دانشگاهی دانشگاه امیرکبیر از برگزاری ششمین ترم حوزه دانشجویی دانشگاه امیرکبیر خبر داد.




به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام ‌و المسلمین جلیل محمدی با بیان اینکه از سال 90 به همت نهاد رهبری، حوزه دانشجویی دانشگاه امیرکبیر تاسیس شد،‌ گفت: از آن زمان تاکنون 260 دانش پژوه در این حوزه دانشجویی در مقاطع مختلف دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.



وی افزود: از این تعداد دانشجویان 20 نفر در مقطع دکتری، 40 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و مابقی نیز در مقطع کارشناسی هستند. همچنین برخی اساتید مجرب دانشگاه نیز در این کلاس‌ها به منظور فراگیری مفاهیم عرفانی و معنوی شرکت کرده‌اند.



مدیر حوزه دانشگاهی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه حوزه دانشجویی مجموعه‌ای است که در سراسر ایران در 35 مرکز دایر است، گفت: هدف این مجموعه تربیت افراد متخصص علمی در زمینه‌های علوم معارف و دینی است؛ به طوری که دانشجویان نه تنها در رشته تخصصی خود، بلکه در مسائل عرفانی نیز تعالی پیدا کنند.



محمدی با بیان اینکه حوزه دانشجویی دانشگاه امیرکبیر کار خود را با امکانات خوبی آغاز کرده است، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند در یک دوره سه ساله درس‌های مختلفی را در زمینه مفاهیم قرآن، تفسیر تاریخ، کلام، منطق، فقه و مباحث دیگر در شش فقه بگذرانند تا علاوه بر درس‌های تخصصی خودشان، از مفاهیم اهل بیت نیز بهره‌مند شوند.



وی با بیان اینکه ترم ششم، ترم آخر این دسته از دانشجویان است، اظهار کرد: پایان ترم به این گروه از دانشجویان مدرکی ارائه نمی‌شود؛ چرا که عقیده ما این است که این دانشجویان برای رفع سؤالات و دغدغه‌های خود، در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند و به دلیل اینکه مکانی برای رفع مشکلات و سؤالاتشان پیدا نمی‌کنند، انگیزه بسیاری برای شرکت در این جلسات دارند.



مدیر حوزه دانشگاهی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه هدف ما تربیت طلبه نیست، گفت: هدف حوزه دانشجویی دانشگاه امیرکبیر، آشنایی دانشجویان با علوم اسلامی است و بحث تخصصی وجود ندارد.



محمدی، دانشجو بودن را تنها شرط حضور در این کلاس‌ها دانست و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند از هر دانشگاه و در هر مقطعی در این کلاس‌ها شرکت کنند.



وی فعالیت حوزه‌ دانشجویی دانشگاه امیرکبیر را یکی از اقدامات اسلامی شدن دانشگاه دانست و اظهار کرد: حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاه در سند اسلامی شدن قرار گرفته و مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، به همین دلیل یکی از اهداف برگزاری این کلاس‌ها، اسلامی شدن دانشگاه است.

آمار بازدید: 247 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image