ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش تولید کیت تشخیص سریع باکتری «ای ـ کولی» در پژوهشگاه مواد و انرژی (9 بهمن 92)

تولید کیت تشخیص سریع باکتری «ای ـ کولی» در پژوهشگاه مواد و انرژی (9 بهمن 92)

کیت تشخیص سریع باکتری ای ـ کولی و کلی فرم‌ها در مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی ساخته شد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی روابط عمومی وزارت علوم، سجاد فرهنگ دوست مجری این طرح در رابطه با کاربرد این کیت تشخیص سریع باکتری، گفت: بیشترین کاربرد این محصول در شرکت آب و فاضلاب، صنایع غذایی و دارویی است به طوری که باکتری‌های ای ـ کولی و کلی فرم‌ها را در محل به سرعت تشخیص می‌دهد.

وی با اشاره به مزیت این محصول نسبت به روش‌های موجود، گفت: کاهش هزینه، صرفه جویی در زمان و آسان بودن نحوه کار، از مزایای این محصول است.

این پژوهشگر افزود: در روش‌های قبلی باید محیط را از قبل استریل کرده و آن را در اتو کلاو قرار داده، باکتری‌ها را کشت داده و سپس آن را زیر میکروسکوپ گذاشته یا معرف بزنیم تا بتوانیم باکتری را تشخیص دهیم در حالی که این نوع کیت یک محصول آماده استریل شده است که به راحتی می‌توان از آن در محیط مورد نظر استفاده کرد.

فرهنگ دوست در رابطه با نحوه کارکرد این کیت نیز گفت: این محصول دارای دو معرف(رنگ) است که در نور معمولی و نور ماوراءبنفش به آثاری که باکتری‌ها بر محیط می‌گذارند، واکنش نشان داده رنگ محیط را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود ما بتوانیم وجود یا عدم وجود باکتری را تشخیص بدهیم.

وی ادامه داد: یکی از این معرف‌ها X-GAL است که در صورت وجود باکتری کلی فرم‌ها در محیط معمولی، رنگ محیط را که زرد است به رنگ سبز مایل به آبی تغییر می‌دهد.

مجری این طرح افزود: MUG یک معرف دیگر این محصول است که در نور ماوراءبنفش، حضور باکتری ای- کلی را که برای انسان مضر است، تشخیص داده و رنگ محیط را به بنفش تغییر می‌دهد.

وی گفت: برای اینکه باکتری‌های دیگر در این محیط رشد نکنند، از ماده‌ای استفاده شده که فقط اجازه می‌دهد باکتری‌های کلی فرم رشد کنند.

فرهنگ دوست گفت: ما درصدد هستیم بزودی این محصول را برای باکتری‌های دیگر نیز توسعه دهیم و در حال حاضر نمونه آزمایشگاهی این محصول ساخته شده و برای تولید صنعتی آماده است.

آمار بازدید: 314 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image