ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تصویری که از دانشگاه اسلامی تاکنون ارائه شده نادرست بوده است (8 بهمن 92)

تصویری که از دانشگاه اسلامی تاکنون ارائه شده نادرست بوده است (8 بهمن 92)

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در نشست مشترک آمایش آموزش، پژوهش و فناوری با نمایندگان مردم استانهای آذربایجان شرقی و غربی در مجلس شورای اسلامی، بر تشکیل اتاق های فکر در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تأکید کرد.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر سید ضیاء هاشمی با تأکید بر استقرار نظام برنامه ریزی، نظارت مستمر و ارزیابی فعالیتهای فرهنگی، اهتمام به اسلامی شدن دانشگاهها (با اولویت تقویت بینش، فرهنگ و رفتار اسلامی – انقلابی)، طراحی و توسعه دوره های آموزشی و فرایندهای مرتبط با تقویت فرهنگی جامعه هدف در بخش آموزش عالی، مشارکت فعال و مؤثر در بخش حوزه های مجازی، ساماندهی و هدایت اوقات فراغت متناسب با مقتضیات روز، تعامل نظام مند و هدف دار با سازمانها و نهادهای فرهنگی، اصلاح و تقویت ساختار و سازماندهی نظام اداری و تشکیل معاونت فرهنگی و اجتماعی در دانشگاهها را از جمله مبانی و اولویتهای معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برشمرد.

وی افزود: زمینه سازی، توسعه و ساماندهی فعالیت‌های جمعی دانشگاهیان (اساتید و دانشجویان)، طراحی و انجام پژوهش ها و مطالعات متناسب با نیازها در برنامه ریزی ها و فعالیت‌های فرهنگی، توسعه حضور و مشارکت فرهنگی بانوان مبتنی بر الگوی ارزشی زن مسلمان، تقویت و تسهیل فرآیند جامعه پذیری سیاسی دانشجویان و تشکیل اتاق‌های فکر اساتید در دانشگاه‌های اصلی هر استان نیز از برنامه های اصلی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم می باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تصریح کرد: اعتقاد داریم اسلامی شدن دانشگاهها باید تبدیل به یک مطالبه عمومی شود و به جد تأکید دارم که تصویری که از دانشگاه اسلامی تا به اکنون ارائه شده تصویر نادرستی بوده و باعث شده تا جایگاه آن به درستی ارائه نشود و با اتکا به سند دانشگاه اسلامی و با همکاری با همه نهادهای ذیربط سعی می کنیم آن را در مسیر درست پیش ببریم.

وی با ارائه گزارشی با تأکید بر استان‌های آذربایجان شرقی و غربی گفت: در دانشگاههای تبریز و ارومیه اتاق های فکر تشکیل می شود تا اساتید صاحب‌نظر و دانشگاه های مختلف این دو استان بتوانند ایده هایشان را راجع به مسائل استان و مسائل ملی بیان کنند تا این ایده ها جمع بندی و در جهت تقویت حوزه فرهنگی و جذب اعتبارات و فضای فیزیکی به سطوح عالی مدیریتی منعکس شود .

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در مورد دانشگاه های اصلی دو استان آذربایجان شرقی و غربی خاطر نشان کرد: تعداد انجمن های علمی دانشگاههای آذربایجان شرقی و غربی به ترتیب 120 و 51 انجمن علمی دانشجویی می باشد و تعداد کانون های فرهنگی دانشگاه های آذربایجان شرقی 52 کانون و در دانشگاه های آذربایجان غربی 15 کانون است.

وی تعداد نشریات دانشجویی در دانشگاه های دولتی استان آذربایجان شرقی را 161 نشریه اعلام کرد و افزود: تعداد نشریات دانشجویی در استان آذربایجان غربی 32 نشریه است و تعداد تشکلهای اسلامی دانشجویی در استانهای آذربایجان شرقی و غربی به ترتیب 13 و 5 تشکل می باشد.

هاشمی به 15 کرسی آزاد اندیشی برگزار شده در سال تحصیلی 92- 91 در دانشگاه تبریز اشاره کرد و گفت: نتایج ارزیابی فرهنگی انجام شده در دانشگاههای استان آذربایجان غربی نیز در طول سال تحصیلی گذشته نشان می دهد در دانشگاه ارومیه 3 کرسی و در دانشگاه صنعتی ارومیه 15 کرسی آزاداندیشی برگزار شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به اینکه کرسی های آزاداندیشی جلساتی هستند که به بررسی یک سئوال اصلی و جدی که دیدگاه های مختلفی درخصوص آن وجود دارد می پردازد، گفت: با توجه به تأکیداتی که مقام معظم رهبری بر برگزاری این کرسی‌ها در سطح دانشگاهها و مراکز آموزش عالی دارند، می بایستی برنامه ریزی بیشتری در این خصوص داشته باشیم.

وی در خاتمه گفت: اگر طرفدار مشارکت دانشجویان در امور هستیم و به فضای دانشگاه اعتماد داریم و اگر توقع داریم در حوزه فرهنگی، فعالیت‌های جدی صورت گیرد باید کرسی‌های آزاداندیشی به شکل واقعی و دقیق خود فعال شوند.

آمار بازدید: 169 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image