ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش لوله مغزی سیار چاه‌های نفت تولید شد (8 بهمن 92)

لوله مغزی سیار چاه‌های نفت تولید شد (8 بهمن 92)

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: برای اولین بار لوله مغزی سیار با هدف استفاده در چاه‌های نفت که پیش از این به دلیل تحریم غربی‌ها امکان دسترسی به آن وجود نداشت توسط محققان و پژوهشگران جهاد دانشگاهی تولید شده و رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمیدرضا طیبی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار داشت: ما تا دو ماه آینده این وسیله ارزشمند ساخته شده توسط محققان و پژوهشگران جهاد دانشگاهی را برای اولین بار در کشور رونمایی کرده و در صنعت نفت از آن استفاده می‌کنیم.

وی به دشمنی‌های متعدد نظام شرق و غرب علیه جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت‌های وسیع اشاره کرد و افزود: به رغم این کارشکنی‌ها، تهدیدها و تحریم‌ها محققان و برجستگان علمی جهاد دانشگاهی هرگز از پا ننشستند بلکه تلاششان بر این بوده تا بتوانند با توان مضاعف در عرصه حضور پیدا کرده و زمینه را برای حرکت تحولی فراهم آورند.

طیبی با اشاره به اینکه باید اقتصاد کشور از اقتصاد متکی به نفت رهایی یافته و به سمت اقتصاد متکی به تولید ملی به پیش برود، تصریح کرد: برای تحقق این امر جهاد دانشگاهی در سند جامع علمی کشور آمادگی خود را اعلام کرده تا واحدهای تحقیق و توسعه پژوهش‌های عظیم ملی را راه‌اندازی کند.

این مسئول در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: انتظار داریم فناوری حاصل از پژوهش نیاز کشور را برآورده کند تا با ایجاد اشتغال بتوانیم نیاز جوانانمان را با یک شغل آبرومند برطرف کرده سپس کار فرهنگی مؤثر را نیز به انجام برسانیم.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی جهاد بر این است که حوزه پژوهش و فناوری هر استان باید به مزیت‌های نسبی آن استان معطوف شده و زمینه‌های خاص فعالیت‌ها و ثمرات پژوهشی شاخص نمایان شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس جهاد دانشگاهی بیان کرد: در حوزه فرهنگی به دنبال تشویق به علم‌آموزی، کارآفرینی، ایجاد خودباوری و شناخت هویت ایرانی و اسلامی به جوانان هستیم و می‌خواهیم توسعه درون‌زا را تبدیل به یک مطالبه کنیم.

طیبی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد:‌ در حوزه آموزش مبنای ما آموزش‌های تخصصی است و در دانشگاه علمی – کاربردی باید آموزش‌های تخصصی در اولویت قرار گیرد تا بتوانیم نیروی کارآمد، متخصص و متبحر را تربیت و تحویل جامعه دهیم.

وی ادامه داد:‌ برنامه‌ریزی جهاد دانشگاهی و هدف‌گذاری آن به گونه‌ای است که هر استان براساس مزیت نسبی در زمینه‌های خاص پژوهش کند و ثمرات شاخص را نیز شاهد و ناظر باشیم.

طیبی در بازدید از مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل نیز با مطلوب ارزیابی کردن فعالیت این مرکز در سال‌های اخیر گفت: ما باید به توسعه و تقویت این مرکز که امروز علاوه بر سرویس‌دهی به زوج‌های نابارور داخلی به مراجعان خارج از کشور نیز ارائه خدمات می‌کند، توجه جدی داشته باشیم تا از این طریق بتوانیم هزینه‌های کلانی که آنها صرف می‌کنند، به حداقل رسانده و ظرفیت پذیرش بیماران را افزایش دهیم.

وی افزود: با راه‌اندازی مرکز پزشکی رویان و مجموعه‌های استانی این مرکز سعی و تلاشمان بر این است تا در حوزه درمان ناباروری با تکیه بر متخصصان داخل کشور بتوانیم به نتایج مفید دست پیدا کنیم تا بیماران کشورمان از مراجعه به خارج از کشور و صرف هزینه‌های زیاد اجتناب کنند.

این مسئول همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به اقدامات گسترده علمی، فرهنگی، تحقیقاتی و پژوهشی جهاد دانشگاهی در سطح ملی و استانی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ مبنای کار جهاد در همه حوزه‌ها اعم از علمی، پژوهشی، فنی، آموزشی و دانشجویی تکیه بر مزیت‌ها و قابلیت‌های هر منطقه است.

طیبی تصریح کرد: ‌در سفری که در چندین مرحله به استان اردبیل داشتیم بحث پژوهش و تحقیق بر روی تولید فندق و گردو مطرح شد که این هدف‌گذاری براساس قابلیت‌های اقلیمی این استان صورت گرفت که به دلایل مختلف به ویژه تغییر مدیران، این طرح‌ها در رکود ماند اما جهاد دانشگاهی همچنان آمادگی دارد تا در صورت حمایت‌های مسئولان استانی در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان اردبیل نیز انقلاب اسلامی ایران را انقلاب علمی، فرهنگی و حرکت جهشی در مسیر رفع بسیاری از کاستی‌ها و ارتقای جایگاه کشورمان اعلام کرد و ادامه داد:‌ در حالی که دنیا به سرعت به سمت توسعه علمی و تکنولوژی پیش می‌رود هرگونه قصور، کوتاهی و عقب‌ماندگی در این زمینه قابل قبول نیست و باید به حرکت‌های جهشی در این زمینه تکیه کرده و بتوانیم جایگاه جمهوری اسلامی ایران را ارتقا بخشیم.

آیت‌الله سید حسن عاملی اهمیت تداوم فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی با تکیه بر جوانان کارآمد را در نهادهایی همچون جهاد دانشگاهی یادآور شد و اضافه کرد: استان اردبیل با توجه به قابلیت‌های ویژه خود بسترهای مناسبی را برای گسترش فعالیت‌های پژوهشی و علمی فراهم کرده است.

آمار بازدید: 294 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image