ارتباط مستقیم با 30619 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تعریف فضای انتخاباتی در دانشگاه/ وعده جذب 10هزار عضو هیات علمی (13 شهریور 91)

تعریف فضای انتخاباتی در دانشگاه/ وعده جذب 10هزار عضو هیات علمی (13 شهریور 91)

وزیر علوم با تاکید بر لزوم فضای باز سیاسی در دانشگاه ها برای بحث و تبادل نظر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که در کمتر از یک سال آینده 10 هزار عضو هیات علمی جدید جذب دانشگاه ها می شوند.


به گزارش خبرنگار مهر، کامران دانشجو امروز دوشنبه در سیزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور که در دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است، با اشاره به انواع انقلاب ها در جهان ، به ماهیت انقلاب های سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و گفت : ماهیت نوع دیگر انقلاب به معنویات، ارزش‌ها و اخلاق بر می‌گردد که انقلاب ایران از این نوع انقلاب بود.

دانشجو ادامه داد: با توجه به اینکه اسلام یک بعدی نیست و به دنیای مردم نیز توجه خاص دارد، نهایتاً مولفه‌های اقتصادی و سیاسی نیز در این نوع انقلاب تاثیرپذیر خواهد بود.

وی با اشاره به ویژگی رژیم قبل از انقلاب گفت: این رژیم اعتقادات مردم را زیر سوال می‌برد. در این رژیم کسی با کوروش و داریوش مخالف نبود و کسی کوروش را یک مکتب نمی‌دانست بلکه یک پادشاهی بود که کسی با آن مخالفت نداشت.

وزیر علوم ادامه داد: آنچه که مردم در این نوع رژیم با آن مخالفت داشتند شکستن مرز اعتقادات، اخلاق و مکتب فکری مردم بود. در این رژیم ارزش‌های مردم همچون حجاب و عفاف، مساجد، عاشورا مورد خدشه قرار گرفت و چون مردم حاکمیت را مخالف با ارزش‌های اسلامی دیدند در مقابل آن ایستادند و انقلاب کردند.

وی با اشاره به ویژگی پرچمدار این انقلاب گفت:‌ مردم رهبری این انقلاب را به یک سکولار ندادند بلکه این رهبری را به کسی دادند که تمام وجودش برای ارزش‌های اسلام بود و وقتی ارزش‌های اسلامی مورد خدشه قرار گرفت ملاحظه هیچ فردی را نمی‌کرد و دیدید که با آن ساده لوح چه کرد!

دانشجو با تاکید بر اینکه اگر قرار است این نظام انقلابی بالندگی و پویایی خود را حفظ کند باید به آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های اسلامی که در طول هم هستند پایبند باشد، گفت: نظام جمهوری اسلامی بدون آرمان‌های انقلاب نظام اسلامی نیست.

وزیر علوم شرط استواری و حیات این انقلاب را تکیه بر ادبیات انقلابی دانست و گفت: ضامن وقایع این انقلاب مدیریت انقلابی و حاکمیت ارزش‌های انقلاب است.

وی با اشاره به تلاش عده‌ای برای محو کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی گفت: عده‌ای می خواستند انقلابی گری را ضد ارزش نشان دهند که اگر موفق می‌شدند فقط از نظام پوکه‌اش می ماند و این دولت آمد گفتمان انقلاب را احیا کرد.

دانشجو با اشاره به وظیفه دانشجویان در حفظ گفتمان انقلاب اسلامی گفت: دانشگاه محل گفتمان سازی در درون جامعه است و تربیت نیروی انسانی، پاکسازی برای جامعه متناسب با آرمان های انقلاب.

وزیر علوم با طرح این پرسش که آرمان‌های انقلاب را درون چگونه دانشگاهی می‌توان زنده نگه داشت، افزود: آیا دانشگاهی که کپی برداری از غرب باشد می‌تواند این کار را انجام دهد؟ خیر تنها دانشگاهی که بومی سازی و اسلامی شده باشد و اساتید آن جزو رکن انقلاب باشند و دانشگاهی که انقلاب گری و آرمان‌خواهی را به نسل بعدی منتقل کند می‌تواند مدافع و حافظ ارزش‌های انقلاب باشد.

وی خطر وجود دشمن در انتقاد از نظام و مسئولان را به دانشجویان گوشزد کرد و گفت:‌ در نقادی‌هایتان دشمن فراموش نشود چرا که دشمن در کمین است و وقتی با زور و ضرب نتوانست به جنگ شما بیاید سراغ تزویر می‌رود.

دانشجو همچنین در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید مسئولین دانشگاه هیچ برنامه ای برای این سال که انتخابات ریاست جمهوری در آن قرار دارد ندارند و ما را از گفتن حرف‌های انقلابی منع می‌کنند، گفت: این مسئولان منصوب من هستند و باید آنچه را که من می‌خواهم در دانشگاه‌ها جاری کنند، آنچه را که من و دولت می‌خواهیم این استه دانشجویان آزاد باشند و درچارچوب مقررات حرف‌هایی که می‌خواهند بزنند و مسئولان دانشگاه‌ها نیز باید فضا را آماده کنند.

وی افزود:‌البته دانشگاه جای حرف‌های منطقی و علمی است و من با هیاهو و جنجال و اینکه گروهی دست بزنند و یا گروهی هو کنند و یا عکسی آتش زده شود به بهانه شور سیاسی با آن مخالفم و این را لاابالی گری می‌دانم اما موافق برگزاری نشست‌هایی با مضمون گفتگوی آزاد در یک فضای منطقی هستم.

وزیر علوم با بیان اینکه دانشجویان باید از فتنه 88 درس بگیرند گفت:‌ باید از فضای فتنه 88 درس بگیرید و اجازه ایجاد فضای هیجان کاذب را ندهید که این هیجان غیرمنطقی به نفع جامعه نیست و باید گفتگوها در فضای منطقی و در یک چارچوب خاص شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه حرف از امام و انقلاب را باید با افتخار زد و نه در خفا گفت: برخی از اساتید می‌خواهند ما را به این سمت سوق دهند که حرف زدن از امام و انقلاب باعث شرمندگی است اما این گروه یا قاتل هستند یا جاهل چرا که حفظ این نظام جز با حفظ گفتمان آن شدنی نیست.

دانشجو با بیان اینکه باید در فضای واقعی زندگی کنیم و به سمت آرمان‌ها پیش برویم، گفت:‌ ما نباید در فضای کاذب زندگی کنیم چرا که الان در شرایط تحریم هستیم و مشکلات اقتصادی داریم اما باید همه در این مشکلات سهیم باشیم مانند دوران دفاع مقدس که همه حتی با یک دادن پتو در دفاع از کشورشان سهیم بودند و باید بدانیم که وضعیت نرمال نیست و همچنان که دانشجویان در جنگ تحمیلی پیش رو بودند در این جنگ اقتصادی نیز باید پیشرو باشند.

دانشجویی پرسید: برخی از اساتید در فتنه 88 دانشجویان را تحریک کردند و به میدان فرستادند و امروز هم همچنان هما مواضع خود را در کلاس‌های درس تکرار می‌کند که موجب تحریک دانشجویان می‌شود و روسای دانشگاه‌ها نیز جرات برخورد با آنان را ندارند. چه برنامه‌ای برای برخورد با این اساتید دارید؟

وزیر علوم گفت: جانا سخن از زبان ما می گویی. در طول انقلاب به جز من نه شنیده ام که وزیری بگوید ما استاد سکولار نیاز نداریم. دانشگاه محل تربیت نیروی انسانی است و فقط علم محض مفید نیست.

وی افزود: اگر ما هنوز در فضای قبلی حرکت می‌کردیم این همه حمله به سمت ما صورت نمی‌گرفت چه از طرف رسانه‌هایی که اسم شرقی دارند و خط قبل را دنبال می‌کنند و چه از طرف رسانه‌های غربی.

دانشجو ادامه داد: 90 سال است که دانشگاه داریم و 90 سال است که آن گونه دانشگاه‌داری کردیم و هنوز آنچه که در دانشگاه‌های غربی هنجار شناخته می‌شود در دانشگاه‌های ما نیز هنجار است و تغییر این دانشگاه، تدبیر و حوصله می‌خواهد.

وی با اشاره به تغییراتی که در اعضای هیات علمی دانشگاه در زمان وزارت وی صورت گرفته است گفت: من در این مدت 10 هزار هیات علمی جدید و 2 هزار تغییر اساتید داشتم و قول می‌دهم که تا پایان سال دولت 10 هزار عضو هیات علمی دیگر نیز به آن اضافه کنم که در این راه نیازمند پشتوانه فکری و عملی شما هستم.

وزیر علوم همچنین در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری مبنی بر اینکه آیا شما دانشجوی پولی که از مرفهین بی‌درد است را قبول می‌کنید گفت: دانشجوی پولی به آرمان‌های انقلاب ربطی ندارد.

وی افزود: خیلی از این دانشجویان جزو مرفهین بی‌درد و جزو طبقات متوسطی هستند که می‌خواهند ادامه تحصیل دهند.

این اظهارات دانشجو مورد اعتراض دانشجویان قرار گرفت.

دانشجو با تاکید بر اینکه 12 میلیون تومان به طور متوسط برای هر دانشجو در سال هزینه می‌شود گفت: حاکمیت فقط در قبال افرادی که پول ندارند وظیفه ندارد در قبال افرادی هم که پول دارند وظیفه دارد.

وی با اشاره به مشکلات دانشجویان خارج از کشور تصریح کرد: دانشجویان در خارج از کشور بیشتر از داخل پول می‌دهند و مدرکی با درجه علمی ضعیف‌تر از مدرک‌های داخل کشور می‌گیرند و علاوه بر این هزار مشکلات و مسایل فرهنگی نیز برایشان به وجود می‌آید، ما نیز وظیفه داریم شرایط را برای این قشر نیز فراهم کنیم.

کلمات کلیدی: جذب 10هزار عضو هیات علمی، استخدام عضو هیات علمی، انتخابات در دانشگاهها، فضای انتخاباتی دانشگاهها، انتخابات ریاست جمهوری، جذب عضو هیات علمی جدید

آمار بازدید: 342 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image