ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تعداد دانشگاه‌های وزارت علوم از 60 به 200 افزایش یافته است (2 بهمن 92)

تعداد دانشگاه‌های وزارت علوم از 60 به 200 افزایش یافته است (2 بهمن 92)

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در نشست معاونان اداری مالی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی که با حضور دکتر عسگری آزاد جانشین معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور در وزارت علوم برگزارشد ؛ بزرگترین چالش آموزش عالی را در حوزه منابع انسانی اعلام کرد.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، دکتر محمد حسین امید اظهارکرد: در سالهای گذشته شاهد رشد زیاد دانشگاه‌ها بودیم که هدفمند و مبتنی بریک برنامه ریزی دقیق نبوده به نحوی که تعداد دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم از 60 به 200 افزایش یافته و براساس فشار اجتماعی و توقع مسوولین این استانها در تمام شهرستانها دانشگاه و مرکز آموزش عالی احداث شده است.



وی افزود: افزایش تعداد دانشگاه‌ها باعث حجیم شدن بدنه نیروی انسانی آموزش عالی شد و برخلاف قوانین و سیاستهای برنامه توسعه که بر کوچک سازی دولت تاکید دارد، شاهد بزرگتر شدن بدنه آموزش عالی شدیم و به دلیل محدویتهای قوانین و شیوه های استخدام از طریق آزمون نیروهای بسیاری در قالب نیروهای قراردادی وارد دانشگاه‌ها شدند.



امید اظهار کرد: حتی در ستاد وزارت علوم که پشتیبانی کارشناسی و نظارت بر دانشگاه‌ها را برعهده دارد به دلیل محدویت‌های موجود در حوزه استخدام بیشترین درصد نیروهای انسانی به شکل قراردادی جذب شدند به نحوی که از880 نفرپرسنل این وزارت تنها 330نفر رسمی و پیمانی هستند.



وی افزود: در شیوه جذب قراردادی کارکنان، قالب‌های متنوع و مختلفی به کارگرفته شده و حتی تعدادی در قالب قراردادهای روز مزد جذب شده‌اند که برنامه‌ریزی و آموزش برای این نیروها که ثبات لازم را ندارند و معمولا از تخصص لازم برخوردار نبوده و از دانشگاههای برتر فارغ التحصیل نشدند مشکل است، این درحالی است که وزارت علوم که وظیفه راهبری مجموعه آموزش عالی را دارد باید از نخبه ترین نیروها برخوردار باشد.



معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ضمن تاکید بر ضرورت برنامه ریزی دولت برای ساماندهی وضعیت نیروهای انسانی دستگاه‌های اجرایی، گفت: در آموزش عالی این موضوع اهمیت مضاعفی دارد و هر روز تاخیر در حل آن خسارات بیشتری را به کشور وارد می کند.



وی گفت: ما تابع سیاست دولت در این زمینه هستیم و حتی اگر دولت سیاست سابق برون سپاری خدمات به بخش خصوصی را در دستور کار قرار دهد دانشگاه‌ها آمادگی دارند تا این سیاست را اجرا کنند.

آمار بازدید: 183 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image