ارتباط مستقیم با 30639 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس استخدام استخدام دولتی استخدام‌ دستگاه‌های اجرایی فقط در رشته‌های تخصصی انجام خواهد شد

استخدام‌ دستگاه‌های اجرایی فقط در رشته‌های تخصصی انجام خواهد شد

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور با اشاره به اینکه لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری تا شهویور 93 به مجلس ارائه می‌شود از تاکیدات این لایحه را استخدام‌های متناسب با رشته‌های تحصیلی عنوان کرد.


عبدالعلی تاجی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد مراحل رسیدگی به قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: احکام این قانون ماده به ماده در حال بررسی و اصلاح است بنابراین تا قبل از پایان سال جاری لایحه اصلاح و دائمی شدن آن از سوی معاونت توسعه مدیریت به دولت تقدیم می‌شود.

وی با بیان این‌که براساس مصوبه مجلس اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری تا پایان سال 93 تمدید شد، افزود: بر این اساس دولت مکلف است تا قبل از انقضای این زمان لایحه را به مجلس ببرد بنابراین بر اساس زمان‌بندی که انجام داده‌ایم لایحه اصلاح شده تا قبل از پایان سال جاری از سوی معاونت توسعه به دولت و تا قبل از شهریور ماه سال 93 از دولت به مجلس خواهد رفت.

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در مورد این‌که آیا در اصلاحات انجام شده قوانین مربوط به امور استخدامی نیز دچار تغییر شده‌اند، توضیح داد: تغییر چندانی در این موارد ایجاد نشده اما براساس اصلاحات انجام شده، مجدد بر انجام استخدام‌ها از طریق نشر آگهی و برگزاری آزمون‌های عمومی و تخصصی تاکید شده است.

تاجی همچنین استخدام در پست‌ها و مشاغل مختلف بر اساس تحصیلات مرتبط را از دیگر تاکیدات قانون مدیریت خدمات کشوری عنوان کرد و افزود: این درحالی است که همواره یکی از مشکلات ما در نظام اداری به این موضوع برمی‌گردد که به رغم وجود تنوع در تحصیلات و رشته‌های مختلف اغلب صاحبان مشاغل در رشته مرتبط با خود مشغول به کار نیستند.

وی یادآور شد: در گذشته تعداد دانشجویان و دانشگاه‌ها زیاد نبودند و تنوع رشته‌ای وجود نداشت از این رو در فراخوان‌ها اغلب افراد در پست‌هایی قرار می گرفتند که هیچ ارتباطی با رشته آن‌ها نداشته و متناسب نبود از این رو اکنون با توجه به تنوع رشته‌های مختلف تحصیلی همچنین وفور دانشجویان لیسانس و فوق لیسانس در کشور وجود دارند باید هر استخدامی علاوه بر نشر آگهی و آزمون‌های عمومی و تخصصی در پست و رشته مرتبط انجام شود.

آمار بازدید: 357 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image