ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی نسبت استاد به دانشجویان در دانشکده‌های پرستاری استاندارد نیست (24 آبان 92)

نسبت استاد به دانشجویان در دانشکده‌های پرستاری استاندارد نیست (24 آبان 92)

رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: یکی از اقدامات مهمی که در ارتباط با اعضای هیات علمی‌ باید ایجاد شود، برقراری نسبت استاندارد بین اعضای هیات علمی و تعداد دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی است.




دکتر محمدعلی چراغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه هم اکنون نسبت اعضای هیات علمی به استاد در رشته‌های پرستاری به صورت استاندارد برقرار نیست، اظهار داشت: یکی از نکات مهم در جذب اعضای هیات علمی در دانشکده‌های پرستاری دقت دانشکده‌ها در ورودی‌های هیات علمی است که باید دارای شایستگی‌ها و صلاحیت‌های بالینی بسیار بالایی در کنار دانش نظری و علاقه‌مندی وافر به رشته داشته باشند، همچنین این افراد باید عاشق بالین و عرصه های عملی باشند.



وی افزود: سالانه 5000 پرستار از دانشکده‌های پرستاری و مامایی دولتی و آزاد فارغ‌التحصیل می‌شوند و با توجه به اینکه هم اکنون 165 دانشکده پرستاری در سراسر کشور وجود دارد که در هر کدام 5 تا 6 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند، کل اعضای هیات علمی این سیستم 1200 نفر است که با استانداردها فاصله بسیاری دارد.



چراغی با بیان اینکه یکی از اشکالات اساسی دوری از آموزش‌های استاندارد و عدم رعایت نسبت بین استاد و دانشجو در سه مقطع است، تصریح کرد: همچنین عدم وجود دوره های توانمندسازی و فرصت‌های مطالعاتی مبتنی بر نیازهای اعضای هیات علمی در داخل کشور و خارج کشور است، یعنی وقتی دوره فوق تخصص انکولوژی را راه‌اندازی می‌کنیم پرستار نیز باید این دوره را بگذراند در این صورت است که می‌توانیم انتظار داشته باشیم که خدمات متعادل و مورد انتظار ارایه کنیم.


کلمات کلیدی: نسبت استاد به دانشجویان، دانشکده‌های پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، پرستاری، رشته پرستاری

آمار بازدید: 413 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image