ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دکتری سیاست‌های جدید آزمون‌های دکتری 93 و 94 و تفکیک فرآیند سنجش و پذیرش در آزمون 94 (24 مهر 92)

سیاست‌های جدید آزمون‌های دکتری 93 و 94 و تفکیک فرآیند سنجش و پذیرش در آزمون 94 (24 مهر 92)

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری از پنجم آذر ماه و تغییرات آزمون‌های دکتری 94 و 93، گفت: آزمون دکتری 93 با کمترین تغییرات برگزار می‌شود.




ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ثبت‌نام آزمون دکتری از پنجم تا 11 آذرماه 92 از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: براساس برنامه پیش‌بینی شده آزمون دکتری، 16 اسفند ماه 92 در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود.



وی با بیان اینکه آزمون دکتری سال 93 تقریباً همانند سال گذشته و با کمترین تغییرات ممکن برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این دوره از آزمون در ضوابط و مواد امتحانی تغییری ایجاد نشده است.



وی با بیان اینکه ممکن است تغییرات آزمون دکتری 93 در حد حذف و یا ایجاد گرایش در برخی از رشته‌ها باشد، خاطرنشان کرد: هیچ تغییری در وزن مصاحبه و آزمون اعمال نمی‌شود، چرا که داوطلبان خود را بر اساس ساختارقبلی آزمون دکتری آماده می‌کنند.



خدایی با اشاره به تغییرات آزمون دکتری 94، گفت: در صورت ایجاد تغییر در آزمون دکتری سال 94 مطمئنا تغییرات اطلاع رسانی خواهد شد، اما با اینحال در نظر داریم فرآیند سنجش و پذیرش را از یکدیگر جدا شود.



وی افزود: بر این اساس آزمون فقط نقش غربالگری را خواهد داشت و پذیرش دانشجویان به دانشگاه‌ها واگذار می‌شود که بر اساس این برنامه استقلال دانشگاه‌ها بیشتر می‌شود، البته در صورتی که با وزارت علوم در مورد این تغییرات به جمع‌بندی برسیم، تغییرات سال جاری اطلاع رسانی می‌شود.



رییس سازمان سنجش در پایان، گفت: همچنین در رابطه بحث پذیرش دانشجو از انجمن‌های علمی، اعضای هیات علمی، فرهنگستان‌ها، مجلس شورای اسلامی و برخی مراجع کشوری از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی نظر سنجی می‌شود.


کلمات کلیدی: فرآیند سنجش و پذیرش دانشجو، آزمون 94، دکتری 93، دکتری 94، www.sanjesh.org، آزمون دکتری سال 93، آزمون دکتری سال 94، تغییرات آزمون دکتری 94، ثبت‌نام آزمون دکتری

آمار بازدید: 454 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image