ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار زبان تدريس زبان فارسی در 360 دانشگاه دنیا (مرداد 91)

تدريس زبان فارسی در 360 دانشگاه دنیا (مرداد 91)

رئیس مرکز گسترش زبان فارسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: در 160 دانشگاه دنیا، رشته زبان و ادبیات فارسی تدریس شده و در 200 دانشگاه نیز دانشجویان واحد زبان فارسی را می‌گذرانند.


به گزارش سرويس دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سید محمدرضا دربندی در مراسم اختتامیه دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی که در دانشگاه بين‌المللي امام(ره)برگزار شد، بیان کرد: زبان فارسی، زبانی مورد توجه در دنیا است به طوری که در 160 دانشگاه دنیا، رشته زبان و ادبیات فارسی تدریس شده و در 200 دانشگاه نیز رشته‌های زبان شناسی، شرق شناسی و ایران شناسی تدریس می‌شود که دانشجویان این رشته ها، واحد درسی زبان فارسی را می گذرانند.

وی اضافه کرد: علاوه بر کسانی که زبان فارسی را در دانشگاه‌ها آموزش می‌بینند، افرادی هستند که داوطلب آزاد بوده و تمایل به یادگیری زبان فارسی دارند و در این دوره آموزشی نیز شاهد حضور این افراد هستیم.

رييس مرکز گسترش زبان فارسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عنوان کرد: در برخی کشورها نیز زبان فارسی به عنوان زبان دوم مطرح است به طوری که در شش کشور دنیا در مقطع دبیرستان زبان فارسی به عنوان زبان دوم به دانش آموزان آموزش داده می‌شود و زبان اول این دانش آموزان دبیرستانی، انگلیسی است و بر اساس انتخاب خود افراد، فرانسوی، آلمانی و یا فارسی به عنوان زبان دوم آموزش داده می‌شود.

وی در خصوص فعالیت های صورت گرفته در این سازمان برای ترویج زبان و ادبیات فارسی توضیح داد: این سازمان 12 نوع فعالیت دارد که اعزام استاد، ارسال کتاب و منابع درسی نظیر فرهنگ لغات و تجهیز اتاق ایران در دانشگاه‌ها از جمله اقدامات این سازمان است.

دربندی افزود: یکی از اقدامات این سازمان برگزاری دوره‌های دانش افزایی است که سالانه 200 نفر به ایران آمده و دوره‌های دانش افزایی را می‌گذرانند و در برگزاری این دوره‌ها، با توجه به بررسی‌هایی که صورت گرفته است، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بهترین مکان برای برگزاری این دوره‌هاست و تخصص و تجربه لازم را برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی دارد.

وی خاطر نشان کرد: در ایران، 10 دانشگاه دارای دانشجوی خارجی هستند که دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در برگزاری این دوره‌ها، بهتر، قوی تر، تخصصی تر و موفق تر بوده است.

رئیس مرکز گسترش زبان فارسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خطاب به شرکت کنندگان در این دوره آموزشی اعلام کرد: این انتظار وجود دارد که شما دانشجویان ارتباط خود را با این دانشگاه و اساتید حفظ کنید و ارتباط مسئولان دانشگاه خود را با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برقرار کرده و همچنین سفیر فرهنگی ایران باشید و تصویر واقعی و صحیح از ایران را به مردم کشور خود ارائه دهید.

در ادامه عبدالعلی آل بویه رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: برگزاری این دوره ها فرصتی برای شناخت بیشتر کشور ایران است و اعتقاد، باورها، آیین‌ها و سنت‌ها موجب می‌شود تا روابط انسان‌ها تقویت شود و سفر نیز موجب شده تا ملت‌های مختلف با یکدیگر آشنا شوند.

وي با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره‌های آموزشی در بالا رفتن سطح تجربیات و دانش افراد اظهار کرد: این دیدارها به نوعی کسب تجربه و آشنایی با زندگی افراد در دیگر کشورها است که باید این تجارب را به یکدیگر انتقال دهیم و امیدواریم دانشگاه بین المللی امام خمینی توانسته باشد در این دوره میزبان خوبی برای شما باشد.

گفتنی است دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی به مدت 25 روز با حضور 64 نفر از دانشجویان مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا 17 کشور جهان نظیر آلمان، ارمنستان، ازبکستان، اوکراین، ایتالیا، رومانی، پاکستان، تاجیکستان، تایوان، چک، روسیه، سوئد، سوریه، عراق، فیلیپین، آذربایجان و غیره در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

کلمات کلیدی: تدریس زبان فارسی، تدریس زبان فارسی در دانشگاههای دنیا، رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاههای دنیا، دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی

آمار بازدید: 527 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image