ارتباط مستقیم با 30586 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار رشد ایران در حوزه سیستم‌های فازی و ایران در رتبه سوم جهان (6 شهریور 92)

رشد ایران در حوزه سیستم‌های فازی و ایران در رتبه سوم جهان (6 شهریور 92)

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دانشگاه‌های کشور در حوزه سیستم‌های فازی بین ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند و از سال ۲۰۰۰ تاکنون توانسته‌ایم در این حوزه از رتبه ۳۲ به رتبه ۳ برسیم.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در آئین گشایش سیزدهمین کنفرانس سیستم‌های فازی ایران اظهار داشت: میهمانان خارجی شرکت کننده در کنفرانس‌های بین‌المللی می‌توانند پیام جمهوری اسلامی ایران را به کشورهای خود ببرند و اعلام کنند که جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه غرب علیه این کشور توانسته در عرصه تولید علم اثرگذار بوده و تحریم‌ها را ناکارآمد عنوان کند.

وی با اشاره به اهمیت سیستم‌های فازی در جهان و کشور بیان داشت: در دهه 60 پیرامون سیستم‌های فازی مطالب زیادی در جهان مطرح می‌شد که این جایگاه سیستم‌های فازی پس از 30 سال در حوزه نظری به گونه‌ای بالا رفته که تبدیل به نظریه‌های کاربردی شده و این موضوع اتفاق خوشایندی می‌تواند باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: با بررسی تعداد مقالات ارائه شده به ISI و ISC متوجه می‌شویم که مقالات سیستم‌های فازی مقدار قابل توجهی از مقالات جهان را تشکیل می‌دهند.

زاهدی تأکید کرد: تا سال 2012، 800 هزارمقاله در این زمینه تولید شده که نسبت به سایر رشته‌ها رقم بسیار بالایی است.

وی اظهار داشت: در ایران نیز از سال 67 تاکنون در این زمینه حرکت‌های خوبی انجام شده، در گذشته در زمینه سیستم‌های فازی حضور به خصوصی نداشتیم اما امروز دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در این حوزه در بین 50 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته و دانشگاه آزاد نیز با کسب رتبه نهم در جهان از دانشگاه‌هایی مانند شریف در این حوزه جلوتر است.

وی ادامه داد: از سال 2000 تاکنون توانسته‌ایم در این حوزه از رتبه 32 به رتبه 3 برسیم و چین و هند نیز جایگاه اول و دوم را در اختیار دارند که با وجود جمعیت زیاد این کشورها امری عادی است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: البته در این حوزه جمهوری اسلامی ایران در منطقه جایگاه نخست را داراست و با توجه به چشم‌انداز سال 1404 اهداف موردنظر چشم‌انداز نظام محقق شده است.

زاهدی با اشاره به نقشه جامع علمی کشور تأکید کرد: باید در بخش نقشه جامع علمی کشور به توسعه علمی و پیشتاز در این زمینه توجه داشته و مقام علمی نخست را در آسیای غربی و جهانی کسب کنیم و به عبارت دیگر نگاه‌ها از تثبیت تغییر کند.

وی ادامه داد: برای سند چشم‌انداز 1404 نیز یک نقشه راه به نام نقشه جامع علمی کشور ترسیم شده است که در سایه آن یک سری راهبردهای علمی و اقدامات مطرح و اولویت‌بندی شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به سمت پژوهش محوری در این حوزه‌ها بروند، خاطرنشان کرد: با وجود تحریم‌ها امروز سرمایه کشور ما همین نیروی انسانی ماهر و متخصص هستند نه معادن و ذخایر طبیعی.

زاهدی خاطرنشان کرد: مجلس مباحث مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان را بررسی و قانون خوبی نیز در این زمینه وضع کرده است به طوری که صندوق حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تأسیس شده و مصوب شده تا 3 هزار میلیارد تومان در آن قرار گیرد که تا امروز 800 هزار میلیون تومان آن تأمین شده است که دولت کارهای اساسنامه آن را انجام می‌دهد و امیدواریم با پیگیری‌های دولت جدید و زحمات دولت گذشته این صندوق سر و سامان بیشتری بگیرد.

وی تصریح کرد: تغییر نگاه از محفوظات محوری به نگاه مهارتی مسئله مهمی است که باید در آموزش و پرورش و آموزش عالی مورد توجه قرار بگیرد البته نمی‌توان در حرکت بر روی مرزهای دانش همه آموزش‌ها را صد در صد مهارتی کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: انجمن سیستم‌های فازی باید متولی تأسیس چند شرکت دانش بنیان در حوزه‌های مختلف بشود که اگر این اتفاق مهم بیفتد هم از نظر مالی برای مجریان و هم از نظر علمی برای کشور مفید خواهد بود.

زاهدی حرکت نکردن به سمت شرکت‌های دانش بنیان را یک خلأ جدی عنوان و تأکید کرد: نگاه مهارتی در آموزش عالی کشور مسئله مهمی است که باید دنبال شود و فارغ‌التحصیلان حوزه نباید در به در به دنبال کار باشند.

کلمات کلیدی: رشد ایران، حوزه سیستم‌های فازی، ایران در رتبه سوم جهان، سیستم‌های فازی، ۵۰ دانشگاه برتر جهان، کنفرانس سیستم‌های فازی ایران

آمار بازدید: 439 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image