ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور مصاحبه مفصل خبرگزاری فارس با حسین طاهری نفر هفتم کنکور سراسری 92 در رشته ریاضی (20 مرداد 92)

مصاحبه مفصل خبرگزاری فارس با حسین طاهری نفر هفتم کنکور سراسری 92 در رشته ریاضی (20 مرداد 92)

نفر هفتم کنکور سراسری در رشته ریاضی با بیان اینکه پول برای کسب رتبه مهم‌ترین نقش را ندارد، گفت: مسئولان طرح‌های تحقیقاتی دانشجویان را حمایت کنند.


به گزارش خبرگزاری فارس اهواز، نخبه به فرد برجسته و کارآمدی اطلاق می‌شود که اثرگذاری وی در تولید علم، هنر و فناوری کشور محسوس باشد و هوش، خلاقیت، کارآفرینی و نبوغ فکری وی در راستای تولید دانش و نوآوری موجب سرعت بخشیدن به رشد و توسعه علمی و متوازن کشور شود.

خوشبختانه کشور ما از حیث برخورداری از چنین افرادی پرافتخار است و نمونه بارز آن را می‌توان در کنکور سراسری و کسب رتبه هفتم آن در رشته ریاضی توسط جوان خوزستانی مشاهده کرد.

خبرگزاری فارس برای آشنایی بیشتر با حسین طاهری، شیوه درس خواندن و برنامه‌ریزی‌هایش به گفت‌وگویی تفصیلی با وی نشستیم که ماحصل آن را در زیر می‌خوانید.

فارس: رمز موفقیت شما در به دست آوردن رتبه تک رقمی کنکور سراسری 92 چه عواملی بود؟



مهم‌ترین عامل موفقیت من ابتدا ایمان و توکل به خدا و کمک خواستن از او در همه کار‌ها بود و بعد از آن عوامل بسیاری مثل کمک و حمایت پدر و مادر، راهنمایی‌های خواهرم، کادر مجرب مدرسه و معلمان دلسوز و در ‌‌نهایت تلاش و پشتکار خودم بود.

فارس: زمانی که رتبه خود را در کنکور شنیدید چه حسی داشتید؟ فکر می‌کردید موفق به کسب چنین رتبه‌ای شوید؟



وقتی که از سازمان سنجش تماس گرفتند و به خانواده‌ام گفتند که من رتبه هفتم کشوری را کسب کرده‌ام ذوق‌زده و بسیار خوشحال شدم، چراکه احساس می‌کردم رتبه‌ام زیر 20 تا 30 باشد.

فارس: برنامه‌ریزی شما برای درس به چه صورتی بود؟ نحوه تست‌زدنتان چطور!

پیش از آغاز سال 92 کتاب‌های درسی را به طور کامل خواندم و بعد شروع به مرور کردن آن‌ها کردم، در روزهایی که به مدرسه می‌رفتم خارج از مدرسه روزانه 6 ساعت درس می‌خواندم، اما در روزهای تعطیل این ساعات اضافه شد و به 12 ساعت ‌رسید، یک هفته قبل از کنکور خواب و خوراکم را کنترل می‌کردم و زمان بیشتری را به استراحت اختصاص می‌دادم و به این ترتیب روز کنکور سرحال و قبراق بودم، البته این نکته را باید بگویم که ساعت مطالعه مهم نیست؛ مهم‌ترین مسئله این است که از یک ساعت چگونه استفاده کنیم و تست بزنیم.

فارس: برنامه‌ریزی برای کنکور را از چه زمانی آغاز کردید؟



از سال سوم دبیرستان به صورت جسته و گریخته آغاز به درس خواندن برای کنکور کردم و روزی چهار تا پنج ساعت درس می‌خواندم، اما به طور جدی بعد از اتمام سوم دبیرستان شروع کردم و از کتاب‌های کمک آموزشی استفاده می‌کردم که این کتاب‌ها بسیار به من کمک کردند.

فارس: تا چه اندازه از کلاس‌های کنکور استفاده کردید؟ این کلاس‌ها چه میزان در کسب رتبه شما مؤثر بوده‌اند؟



من برای درس ریاضیات گسسته به کلاس تقویتی رفتم و در آزمون‌های آزمایشی نیز شرکت کردم تا سطح خود را بسنجم، معتقدم که دانش‌آموزان باید به مدرسه و کادر آن اعتماد داشته باشند، اما متأسفانه در حال حاضر اعتماد به مدرسه از بین رفته است؛ در حالی که من موفقیتم را مدیون دلسوزی دبیران دبیرستان هستم که به ما برای کسب رتبه‌های پایین انگیزه می‌دادند و از ساعات استراحت خود می‌گذشتند و برای دانش‌آموزان وقت می‌گذاشتند.

فارس: از چه روشی برای درس خواندن استفاده می‌کردید؟ در این زمینه توصیه‌تان به پشت کنکوری‌ها چیست؟



به نظر من روش درس خواندن اختصاصی است و دو نفر نمی‌توانند از یک برنامه مشابه برای درس خواندن استفاده کنند و هرکس بهترین برنامه‌ریزی را می‌تواند برای خود داشته باشد، البته استفاده از مشاور در درس خواندن بسیار مؤثر است و من از راهنمایی‌های مشاور مدرسه استفاده می‌کردم.

فارس: به نظرتان نقش پول در درس خواندن و ارتقای رتبه در کنکور تا چه میزان مؤثر است؟



پول برای درس خواندن تا حدودی مهم است، اما نه تا آن حد که انسان سرنوشت خود را به بی‌پولی بسپارد، بسیاری از افراد بوده‌اند که در روستا‌ها زندگی می‌کردند و بدون هیچگونه امکاناتی توانستند رتبه‌های تک رقمی کنکور را به دست بیاورند، با سعی و تلاش بیشتر می‌توان کمبود پول و امکانات را جبران کرد.

فارس: به عنوان یک جوان که رتبه تک رقمی کنکور را به دست آورده‌اید، چه انتظاری از مسئولان استانی و کشوری دارید؟



انتظار من از مسئولان این است که از دانشجویان حمایت کنند و به تحقیقاتی که با علاقه به سرانجام می‌رسانند اهمیت بدهند، چراکه این کارهای علمی و پژوهشی است که زیربنای کشور را تشکیل می‌دهد و باعث توسعه می‌شود و انگیزه برای تحقیقات بیشتر را فراهم می‌کند.

فارس: آیا اهل ورزش هستید؟ چه رشته‌ای؟!



بله، من به بسکتبال و شطرنج علاقه دارم و این ورزش‌ها را دنبال می‌کنم، حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی از بسکتبالیست‌های مورد علاقه من هستند.

کلمات کلیدی: رتبه برتر کنکور، مصاحبه با رتبه برتر کنکور 92،گفتگو با رتبه های برتر کنکور 92، رتبه اولی های کنکور، رتبه تک رقمی کنکور، حسین طاهری، گفتگو با حسین طاهری، نفر هفتم کنکور سراسری 92، نفرات برتر کنکور ریاضی 92، برترین های کنکور ریاضی 92

آمار بازدید: 1812 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
ناشناس چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷

تو را به خدا شیوه ی درس خواندنت را هم بگو