ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور تعداد افراد مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه آزمون سراسری 91 (مرداد 91)

تعداد افراد مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه آزمون سراسری 91 (مرداد 91)

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به مجاز شدن 450 هزار نفر در دوره های روزانه آزمون سراسری 91 گفت: در این کنکور 573 هزار نفر پذیرفته می شوند.


به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابراهیم خدایی در نشست خبری امروز در سازمان سنجش آموزش کشور افزود: تمام داوطلبان شرکت کننده مجاز به انتخاب رشته شده اند اما از این تعداد 450 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه هستند و سایر افراد مجاز به انتخاب رشته در دوره های شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و غیره شدند.

درصد زنان به مردان در کنکور

وی افزود: نتایج آزمون سراسری را نسبت به زمان اعلامی زودتر اعلام کردیم. از میان یک میلیون و 66 هزار نفر که در کنکور ثبت نام کردند یک میلیون و 193 هزار نفر در کنکور شرکت کردند. در نهایت 935 هزار نفر در سر جلسه حاضر بودند و 12.55 درصد افراد غایب بودند که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. درصد زنان به مردان و نسبت 60 به 40 آنها همچنان حفظ شده است.

ظرفیت نهایی 573 هزار نفر

خدایی خاطرنشان کرد: ظرفیت نهایی 573 هزار نفر است که این ظرفیت بر اساس اعلام دانشگاه ها و دفتر گسترش آموزش عالی اعلام شده است. تعداد پذیرفته شدگان در دانشگاهها بیشتر از این تعداد خواهد بود چرا که ضریب ریزش برای برخی از ظرفیت ها اعلام می شود.

زمان انتخاب رشته مجازی کنکور

وی اظهار داشت: انتخاب رشته مجازی نیز تا آخر هفته بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: داوطلبان می توانند در روزهای 17 تا 23 مرداد انتخاب رشته کنند و نتیجه نهایی نیمه دوم شهریور اعلام می شود.

وی درباره امکانات انتخاب رشته مجازی اظهار داشت: داوطلب می تواند انتخاب مشابه را با توجه به نمره فرد در آزمون سال گذشته مشاهده کند و 250 تا 300 رشته برای فرد اعلام می شود. آموزش مشاوران آموزش پرورش و توزیع ویژه نامه انتخاب رشته از دیگر برنامه های سنجش برای راهنمایی بیشتر داوطلبان است.

دکتر احسان جمالی مدیر مرکز اجرایی آزمون های سازمان سنجش درباره انتخاب رشته مجازی یادآور شد: این برنامه به مبلغ 100 هزار ریال در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلب از طریق سایت و کارت شتاب می تواند آن را خریداری کند.

وی افزود: همچنین از طریق دستگاههای خودپرداز بانک های صادرات و ملی نیز امکان خرید این برنامه را دارند.

جمالی یادآور شد: جستجوی متعدد برای داوطلب این امکان را فراهم می کند که بر اساس نوع رشته، نوع مقطع، نوع استان، نوع دوره به داوطلب گزینه های پیشنهادی را ارائه دهد. برای رشته های نیمه متمرکز به دلیل وجود معاینه و مصاحبه پیشنهادی از سوی برنامه ارائه نمی شود.

کلمات کلیدی: تعداد افراد مجاز به انتخاب رشته در کنکور 91، تعداد افراد مجاز به انتخاب رشته در آزمون سراسری 91، انتخاب رشته کنکور، انتخاب رشته کنکور 91، تعداد پذیرفته شدگان کنکور 91، تعداد افراد مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه آزمون سراسری 91

آمار بازدید: 2545 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image