ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار زبان الزام دانشگاه‌های امارات به تدریس دروس به زبان عربی (22 اسفند 91)

الزام دانشگاه‌های امارات به تدریس دروس به زبان عربی (22 اسفند 91)

هیات نمایندگان شورای ملی فدرال امارات و کارشناسان زبان‌شناسی و آموزش امارات متحده عربی، دانشگاه‌های دولتی این کشور را به تدریس دروس به زبان عربی ملزم کرد.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جمال المهیری، مشاور فرهنگی در دولت دوبی، گفت: تدریس به زبان انگلیسی تخطی صریح از قانون اساسی این کشور است، چرا که در ماده 7 قانون اساسی امارات متحده عربی با صراحت تاکید شده است «زبان رسمی کشور، عربی است».


وی تاکید کرد: مجلس ملی فدرال این کشور باید دانشگاه‌ها و مدارس کشور را به تدریس به زبان عربی ملزم کند، چرا که در غیر این صورت دانشگاه‌هایی که زبان انگلیسی را به فرزندانمان تحمیل می‌کنند، باید به دادگاه فراخوانده شوند.


بنا به گزارش پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلدنیوز، دولت امارات در سال 2008 میلادی، زبان عربی را زبان رسمی تمامی شیخ‌نشین‌های دولت فدرال این کشور قرار داد، اما اجبار و فشاری در این زمینه وجود ندارد، این در حالی است که از 13 هزار دانشجوی دانشگاه ملی امارات، تنها 50 دانشجو به زبان عربی درس می‌خوانند، ضمن اینکه بسیاری از دانشگاه‌های دیگر حتی دانشکده زبان عربی ندارند.

کلمات کلیدی: دانشگاه‌های امارات، نحوه تدریس در دانشگاه‌های امارات، تدریس در دانشگاه‌های امارات، تدریس دروس به زبان عربی، آموزش امارات متحده عربی، تدریس زبان عربی

آمار بازدید: 442 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image