ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار زبان پیشنهاد واگذاری آموزش زبان خارجی از مدارس به بخش خصوصی (15 اسفند 91)

پیشنهاد واگذاری آموزش زبان خارجی از مدارس به بخش خصوصی (15 اسفند 91)

یک عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه معتقد است، باید آموزش زبان خارجه در مدارس را به بخش خصوصی واگذار کرد تا بازده بهتری داشته باشد.



خسرو غلامعلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به مشکلات آموزشی زبان خارجه در مدارس کشور، گفت: این اشکالات هم مربوط به روش‌ها و هم به دلیل امکانات مورد استفاده ایجاد شده است.


وی ادامه داد: اینکه 2 یا چهار ساعت در هفته را برای آموزش زبان خارجه به دانش آموزان، اختصاص دهیم کافی نیست و نباید انتظار داشته باشیم در این مدت زمان دانش‌آموز بتواند به خوبی انگلیسی صحبت کند و یا کتاب انگلیسی بخواند.


به گفته این استاد دانشگاه، کمبود امکانات آموزشی و وجود مشکل در مواد کتب درسی از دیگر دلایلی است که باعث ناکارآمدی آموزش زبان خارجه در مدارس می‌شود.


غلامعلی‌زاده به کارگیری روش‌های تدریس خاص و مدون و همچنین تعداد ساعات زیاد را از دلایل موفیقت مراکز خصوصی آموزش زبان دانست و خاطرنشان کرد: بدلیل اینکه در این مراکز روش تدریس معلم‌ها با کتاب‌ها مطابقت دارد، مردم اعتماد بیشتری به آن‌ها دارند.


وی افزود: برای حل این مشکل می‌توان آموزش زبان انگلیسی را از برنامه مدارس حذف کرد و به بخش خصوصی سپرد و یا اینکه سیستم این مراکز آموزشی را در مدارس پیاده کرد.


این استاد زبان و ادبیات انگلیسی اظهارکرد: همچنین می‌توان برای هر چند مدرسه یک مرکز آموزش زبان خارجه در نظر گرفت تا هم در هزینه‌های آموزش و پرورش و هم وقت دانش‌آموزان صرفه‌جویی شود.


غلامعلی‌زاده در خصوص زمان مناسب برای آموزش زبان‌های خارجه یادآوری کرد: آغاز آموزش از مقطع راهنمایی دیر است و باید این کار از سال دوم و یا سوم دبستان آغاز شود.


وی تصریح کرد: زمانیکه دانش‌آموز رابطه خط و صوت را می‌آموزد می‌توان آموزش زبان‌های خارجه را نیز آغاز کرد.

کلمات کلیدی: آموزش زبان خارجی، مدارس، بخش خصوصی، تدریس خصوصی زبان، آموزش خصوصی زبان، آموزش زبان، آموزش زبان‌های خارجه، آموزش زبان خارجه در مدارس، تدریس زبان خارجه در مدارس

آمار بازدید: 410 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image