ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار نحوه تخصیص سهمیه در چهلمین آزمون دستیاری (22 آذر 91)

نحوه تخصیص سهمیه در چهلمین آزمون دستیاری (22 آذر 91)

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با اشاره به مهلت ثبت‌نام چهلمین دوره آزمون دستیاری تا پنجم دی ماه، از تخصیص حداکثر 10 درصد ظرفیت مازاد در رشته‌های مورد تقاضای معاونت درمان به منظور پوشش مناطق محروم و نیازمند به داوطلبان متقاضی خبر داد.



سید امیر محسن ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نحوه استفاده از سهمیه مناطق محروم برای داوطلبان آزمون دستیاری، گفت: متقاضی استفاده از این سهمیه باید متولد استان منطقه محروم انتخابی بوده و دو مقطع از مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و یا متوسطه را به طور کامل در همان استان گذرانده باشد.


وی افزود: همچنین محل تولد یکی از والدین یا همسر داوطلب استان منطقه محروم انتخابی بوده و داوطلب سه مقطع از مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را به طور کامل در آن استان گذرانده باشد و یا در استخدام پیمانی، رسمی آزمایشی و یا رسمی قطعی دانشگاه علوم پزشکی و یا سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت در مناطق محروم باشد.


ضیایی در خصوص نحوه اخذ تعهدات از داوطلبان استفاده از سهمیه مناطق محروم، اظهارکرد: از پذیرفته‌شدگان با استفاده از سهمیه مازاد مناطق محروم، با توجه به مصوبات مربوطه تعهد خاص به نفع دانشگاه‌های علوم پزشکی مناطق محروم و نیازمند، تعیین شده توسط معاونت درمان وزارت بهداشت اخذ می‌شود، البته شهر یا بیمارستان محل تعهد نیز توسط معاونت درمان وزارتخانه تعیین می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه متقاضیان سهمیه مازاد مناطق محروم زمان انتخاب رشته محل دارای محدودیت در انتخاب رشته نیستند، اظهارکرد: پذیرش در سهمیه مربوطه در سقف ظرفیت تعیین شده و صرفا جهت رشته‌های مورد تقاضای منطقه محروم و نیازمند، انجام می‌شود.


دبیر شورای آموزش پزشکی با تاکید بر عدم امکان تغییر سهمیه یا تغییر منطقه محروم جهت گذراندن تعهد خاص پس از ثبت‌نام، گفت: محل تعهد داوطلبان استفاده از سهمیه مازاد مناطق محروم پس از پذیرش داوطلب و بنا به نظر معاونت درمان تعیین و داوطلب ملزم به سپردن تعهد محضری خاص قبل از شروع به آموزش است و در صورت عدم سپردن تعهد محضری مذکور قبولی داوطلب کان لم یکن تلقی می‌شود.


وی با بیان اینکه پذیرفته‌شدگان تا پایان زمان تعهدات و ارائه تسویه حساب از دانشگاه علوم پزشکی مورد تعهد، امکان ادامه خدمات تخصصی در سایر مناطق کشور را ندارند، تصریح کرد: این گروه از پذیرفته‌شدگان ملزم به سپردن تعهد محضری خاص به مدت سه برابر مدت آموزش در مناطق محروم و نیازمند بنا به نظر معاونت درمان خواهند بود و سهمیه مذکور صرفا در رشته‌های مورد نیاز اعلام شده قابل محاسبه و اجراست.


وی افزود: متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه مذکور در صورت کسب حد نصاب پذیرش داوطلبان آزاد در رشته محل مورد تقاضا به صورت آزاد مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.


ضیایی با بیان اینکه کارکنان رسمی که با اخذ موافقت از وزارتخانه‌ها، نهادها، سازمان‌ها در آزمون شرکت می‌کنند مجاز به استفاده از سهمیه مازاد مناطق محروم نیستند، اظهارکرد: کارکنان رسمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت در صورتی که محل خدمتشان در میان مناطق محروم و نیازمند اعلام شده باشد، به شرط سپردن تعهد محضری خاص به نفع همان محل، مجاز به استفاده از سهمیه مذکور هستند.


کلمات کلیدی: چهلمین آزمون دستیاری، آزمون دستیاری، سهمیه آزمون دستیاری، مهلت ثبت‌نام چهلمین دوره آزمون دستیاری

آمار بازدید: 475 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image