ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه بحران مالی در دانشگاه‌های استرالیا (9 آبان 91)

بحران مالی در دانشگاه‌های استرالیا (9 آبان 91)

معاون دانشگاه نیو ساوث ولز استرالیا، از اقدام عجیب روز دوشنبه دولت فدرال این کشور مبنی بر کاهش یک میلیارد دلاری بودجه تحصیلات عالی این کشور طی پنج سال آینده ابراز تعجب کرد.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پرفسور «فرد هیلمر» معاون دانشگاه نیو ساوث ولز استرالیا و رییس تیم تحقیقات گسترده موسوم به گروه 8، صدها شغل در پی اصلاح بودجه دانشگاه‌ها از بین خواهند رفت. همچنین این تصمیم به معنای نابودی 1450 موقعیت تحقیقی می‌باشد.


به گفته وی دولت با این کاهش بودجه، وعده‌های خود مبنی بر اعطای بودجه جهت برنامه‌های تحقیقاتی دولتی را به وادی فراموشی سپرده است.


«فرد هیلمر» به نقل از پایگاه خبری یونیورسیتی ورد نیوز می‌افزاید: دانشگاه‌های گروه 8 باید با کاهش 150 میلیون دلاری بودجه در سال 2013 و 500 میلیون دلار کاهش تخمین بودجه در آینده کنار بیایند.


به نظر می‌رسد این اتفاقات در راستای تصمیم دو سال گذشته دولت استرالیا باشد که به دانشگاه‌ها این اجازه را داده بود که به هر تعداد که تمایل دارند دانشجو پذیرش کنند.


هیلمر با انتقاد از این تصمیم دولت می‌افزاید: این تصمیم بدین معناست که دولت به جای حمایت از بهترین محققان، از دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده و فاقد آمادگی درسی برای ورود به دانشگاه‌ها حمایت می‌کند.


وی گفت: با محدود کردن بودجه‌های غیرضروری جهت دانشجویانی که توانایی موفقیت تحصیلی را داشته و از مزایای دانشگاهی بهره می‌برند، می‌توان این کسری یک میلیارد دلاری را تامین کرد.


نماینده دولتی گروه دانشگاه‌های استرالیا معتقد است، در صورت قطع غیرمستقیم بودجه تحقیقاتی وضعیت دانشگاه‌ها به طور محسوسی دلسر‌دکننده خواهد شد.

کلمات کلیدی: دانشگاه‌های استرالیا، دانشگاه نیو ساوث ولز استرالیا، ادامه تحصیل در استرالیا، وضعیت مالی دانشگاه‌های استرالیا

آمار بازدید: 576 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image