ارتباط مستقیم با 30597 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور جزئیات و اخبار جدید کنکور 99، سوالات و تاثیر معدل در آزمون سراسری سال 99

جزئیات و اخبار جدید کنکور 99، سوالات و تاثیر معدل در آزمون سراسری سال 99

جزئیات و اخبار جدید کنکور 99، سوالات و تاثیر معدل در آزمون سراسری سال 99 در این بخش ارائه شده است. نحوه برگزاری کنکور 99، چگونگی طراحی سوالات کنکور سراسری 99، تاثیر معدل در کنکور ۹۹ نظام قدیم و جدید و .... مورد بررسی قرار گرفته است.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: 20 توصیه ی کلیدی برای موفقیت در کنکور

به گزارش راهبرد معاصر؛ با تحول در نظام آموزشی کشور و تبدیل مقطع پیش دانشگاهی به سال دوازدهم ، کنکور ۹۹ اولین کنکور پس از تغییرات بوجود آمده در نظام آموزشی برای داوطلبان نظام قدیم خواهد بود . سازمان سنجش ابتدا اعلام کرده بود که نحوه برگزاری کنکور 99 برای داوطلبان نظام قدیم همانند داوطلبان نظام جدید بر اساس منابع نظام جدید است و برای داوطلبان نظام قدیم مانند کنکور 98 سوال جداگانه طرح نخواهد شد اما طبق جدید ترین مصوبه این سازمان روال برگزاری کنکور 99 همانند کنکور سال 98 می باشد . سازمان سنجش آموزش کشور که مجری ثبت نام و نحوه برگزاری کنکور 99 می باشد ، طبق روند سال های گذشته با انتشار اطلاعیه ای احتمالا در مهر ماه ۹۸ ، نحوه برگزاری کنکور 99 ، زمان برگزاری کنکور 99 ، شرایط شرکت در کنکور 99 را مشخص خواهد کرد . در ادامه مقاله تغییرات در نحوه برگزاری کنکور 99 و میزان تاثیر سوایق تحصیلی نظام جدید و نظام قدیم را شرح داده ایم .

نحوه برگزاری کنکور 99

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با توجه به تاثیر معدل در کنکور سراسری 99 در مورد نحوه برگزاری کنکور سراسری 99 اعلام کرد که در این کنکور همانند کنکور سال گذشته 2 نوع سوال برای داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم به صورت مجزا طراحی می شود . بر این اساس در کنکور سراسری 99 یک نوع سوال از کتاب های نظام جدید برای داوطلبان نظام جدید و یک نوع سوال از کتاب های نظام قدیم برای داوطلبان نظام قدیم طراحی می شود . منبع اصلی طراحی سوالات کنکور سراسری 99 برای داوطلبان نظام جدید ( 6 - 3 - 3 ) کتاب های پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم در برای تمامی رشته ها می باشد و منبع اصلی طراحی سوالات کنکور سراسری 99 برای داوطلبان نظام قدیم کتاب های پایه های دوم و سوم متوسطه و پیش دانشگاهی در رشته های ریاضی و تجربی و انسانی می باشد .

----------------

پیشنهاد می شود برای دانلود رایگان تست های کنکور بر روی لینک مقابل کلیک نمائید:
تست کنکور تمام رشته ها

 کنکور ۹۹ هم با دو نوع سؤال برگزار خواهد شد

شورای سنجش و پذیرش دانشجو در جلسه اخیر خود به بررسی شیوه برگزاری کنکور ۹۹ پرداخت که براساس مصوبه این شورا مقرر شد در کنکور ۹۹ هم دو نوع سؤال برای داوطلبان نظام آموزشی جدید و قدیم طراحی شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ کنکور سال 98 با دو نوع سؤال ویژه داوطلبان نظام آموزشی جدید 6.3.3 "دانش‌آموزان فعلی نظام جدید پایه دوازدهم" و داوطلبان نظام قدیم، نظام آموزشی سالی واحدی و ترمی واحدی که دارنده پیش‌ دانشگاهی هستند، برگزار خواهد شد.

یکی از مطالبات مهم داوطلبان کنکور 99 نیز این بود که آیا آزمون سراسری سال 99 برای دو گروه از داوطلبان نظام جدید و نظام قدیمی آموزشی همانند سال 98 با دو نوع سوال برگزار خواهد شد؟ پیش از این ابراهیم خدایی؛ رئیس سازمان سنجش در پاسخ به پرسش به خبرنگار تسنیم درباره وضعیت برگزاری کنکور 99 گفته بود: طراحی دو نوع سوال مجزا فقط برای کنکور 98 مصوب شده و هنوز برای کنکور 99 تصمیمی از سوی شورای سنجش و پذیرش دانشجو اتخاذ نشده است.

شورای سنجش و پذیرش دانشجو در جلسه اخیر خود به بررسی شیوه برگزاری کنکور 99 پرداخت که براساس مصوبه این شورا مقرر شد در کنکور 99 هم دو نوع سؤال برای داوطلبان نظام آموزشی جدید و قدیم طراحی شود. عبدالرسول عمادی سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم در این رابطه گفت: "شورای سنجش و پذیرش دانشجو مصوب کرد در سال 99 نیز دو نوع سؤال برای کنکور ویژه داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید آموزشی طراحی شود."

منبع: تسنیم

------------------

مطالعه مقاله
چگونه براي كنكور یک برنامه ریزی صحیح داشته باشیم هم مفید است.

چگونگی طراحی سوالات کنکور سراسری 99

همان گونه که در بخش قبل توضیح داده شده منبع اصلی طراحی سوالات کنکور سراسری 99 از کتاب های نظام جدید پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم در رشته های ریاضی و تجربی و انسانی می باشد و از کتاب های نظام قدیم هیچگونه سوالی در کنکور سراسری 99 مطرح نمیگردد و تمامی داوطلبان نظام قدیم جدید برای مطالعه کنکور سراسری 99 لازم است که کتاب های درسی نظام جدید را مطالعه نمایند . جهت دریافت کتاب های درسی نظام جدید به پست دانلود کتاب درسی مراجعه نمایید و بر اساس رشته ی تحصیلی خود می توانید کتاب های سال دهم و یازدهم و دوازدهم که منبع طراحی سوالات در کنکور سراسری 99 را می باشد را دانلود نمایید .

منبع: همکلاسی

--------------------

مطالعه مقاله
نمره منفی و تأثیر پاسخ های نادرست در تست زنی در کنکور هم پیشنهاد می شود.

تاثیر معدل در کنکور ۹۹ نظام قدیم و جدید

سازمان سنجش در اطلاعیه ای در تاریخ ۱۳۹۷/۰۶/۲۶​ میزان تاثیر معدل در کنکور ۹۹ را اعلام کرد که مطابق این اطلاعیه میزان تاثیر سوابق تحصیلی برای دیپلمه های نظام قدیم که دیپلم خود را از سال ۱۳۸۴ الی ۱۳۹۷ در یکی از رشته های ریاضی و فیزیک ، علوم تجربی ، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که امتحانات یک‌ یا چند درس آن ها به صورت نهایی ، سراسری و کشوری برگزار شده است اخذ نموده اند ، حداکثر ۲۵ درصد با تاثیر قطعی اعمال می شود .

همچنین میزان تاثیر سوابق مدرک پیش‌ دانشگاهی ریاضی و فیزیک ، علوم تجربی ، علوم انسانی ، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش‌ دانشگاهی خود را از سال تحصیلی ۹۱ به بعد اخذ نموده اند و امتحانات یک یا چند درس آن ها به صورت نهایی ، سراسری و کشوری برگزار شده است ، میزان سوابق تحصیلی موجود دوره پیش ‌دانشگاهی ( پایه دوازدهم – سال آخر آموزش متوسطه نظام قدیم ) به میزان حداکثر ۵ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر قطعی در نمره‌ کل نهایی آنان لحاظ می شود .

آن دسته از داوطلبان نظام جدید ( ۳-۳-۶ ) ، متقاضی کنکور سراسری ۹۹ ، که دیپلم خود را در یکی از رشته های ریاضی و فیزیک ، علوم تجربی ، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی دریافت کرده اند . سوابق تحصیلی موجود دیپلم ( پایه دوازدهم – سال سوم آموزش متوسطه نظام جدید ۳-۳-۶ ) به شرط اینکه امتحانات نهایی پایه یازدهم به صورت نهایی برگزار نشود به میزان حداکثر ۳۰ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر قطعی در نمره‌ کل نهایی آنان لحاظ می شود . لازم به ذکر است درصورتیکه امتحانات پایه یازدهم در سال تحصیلی ۹۷ – ۹۸ بصورت نهایی برگزار شود سوابق تحصیلی کنکوری های نظام جدید ۹۹ هم شامل نمرات امتحات نهایی سال یازدهم و هم سال دوازدهم خواهد بود . به محض انتشار اطلاعیه جدید دراین باره متن مقاله را به روزرسانی خواهیم کرد.

منبع: مکتبستان

----------------------

پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید:
مهمترین عوامل در موفقیت تحصیلی رتبه های اول تا سوم کنکور 92 از زبان خودشان

ابراهیم خدایی روز سه شنبه افزود: داوطلبان نظام قدیم بر این باور هستند که در کنکور ۹۸ پذیرفته نمی‌شوند و از امسال به فکر کنکور ۹۹ هستند؛ در حالی که به جای نگرانی، باید برای کنکور ۹۸ تلاش کنند.

معاون وزیر علوم گفت: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو که وزیر علوم رئیس آن است، سال ۹۸ آخرین سالی است که دو سری سوال برای داوطلبان نظام قدیم و جدید طراحی می‌شود.

به گفته خدایی، برای کنکور سال ۹۹ طبق مصوبه این شورا، تنها یک نوع سوال از نظام جدید طراحی خواهد شد.

خدایی به این دسته از داوطلبان توصیه کرد که ابتدا برای کنکور ۹۸ برنامه ریزی کنند و تصمیم گیری در مورد کنکور ۹۹ بستگی به نظر شورای سنجش و پذیرش دانشجو دارد.

وی در عین حال گفت که شورای سنجش و پذیرش دانشجو سال آینده در مورد طراحی سوال برای داوطلبان نظام قدیمِ متقاضی در کنکور ۹۹ تصمیم گیری می‌کند. ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش به عنوان آخرین مهمان در روز پایانی و اختتامیه هشتمین مجلس دانش آموزی شرکت کرد و به سوالات دانش آموزان درباره کنکور و حواشی آن پاسخ داد. خدایی در ابتدا در پاسخ به سوال یکی از دانش آموزان که چرا کنکور به صورت تستی برگزار می شود، گفت: الزام ما برای حفظ شفافیت فرایند برگزاری کنکور امکان این نوع امتحان را از ما گرفته است. به طور مثال صحیح کردن برگه امتحان تشریحی در سطح کنکور سخت است و باعث ایجاد شائبه های بسیاری می شود.

رئیس سازمان سنجش درباره آخرین تغییرات در فرایند کنکور گفت: در کنکور سراسری سال 98 دو سری سوال در قالب نظام جدید و قدیم بین شرکت کنندگان پخش خواهد شد و سال 99 به روال سابق برمی‌گردد. علت این امر تعداد بالای شرکت کنندگان سال 97 است.قرار بر این است که جایگزین کنکور را به دانش آموزانی که می‌خواهند وارد دوره متوسطه شوند، اعلام کنیم تا نگویند که از این قانون اطلاع نداشتند. مطالعه کنید:
چگونه درس بخوانیم برای کنکور

برای مشاهده لیست مدرسین کنکور کلیک کنید: تدریس خصوصی کنکور

گردآوری: ایران مدرس


آمار بازدید: 2690 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image