ارتباط مستقیم با 30598 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور نتایج اولیه کنکور 97، رتبه های برتر کنکور 97 و جدیدترین اخبار کنکور سال 97

نتایج اولیه کنکور 97، رتبه های برتر کنکور 97 و جدیدترین اخبار کنکور سال 97

نتایج اولیه کنکور 97، رتبه های برتر کنکور 97 و جدیدترین اخبار کنکور سال 97 در این بخش ارائه شده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: نتایج آزمون سراسری ۹۷ فردا چهارشنبه ۱۰ مرداد اعلام می‌شود و داوطلبان از ۱۵ تا ۲۰ مرداد می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www. Sanjesh.Org نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی در نشست خبری امروز که با حضور اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد،ضمن اعلام این خبر افزود: نتایج نهایی کنکور ۹۷ دهه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین از مجاز شدن تمامی داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری ۹۷ خبر داد و گفت: حتی داوطلبانی که نتوانستند در این آزمون شرکت کنند، می‌توانند در دوره‌های بدون آزمون ثبت‌نام نمایند.

-------------------- مشاهده لیست مدرسین کنکور

نفرات برتر کنکور ۹۷ معرفی شدند/تهرانی‌ها در صدر

نخستین روز از کنکور سراسری ۹۷

سازمان سنجش آموزش کشور اسامی نفرات برتر پنج گروه آزمایشی آزمون سراسری سال ۹۷ شامل گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی را اعلام کرد و بر این اساس داوطلبان تهرانی بیشترین رتبه‌های برتر را کسب کردند.

به گزارش ایسنا، براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، علیرضا شاطری از بابلسر، سیدمحمدصادق کشاورزی از تهران، بهار رادمهر از قم، محمدرضا اسکندری از تهران، روزبه امین‌تفرشی از تهران، سجاد فغفورمغربی از تهران، علی سالارحسینی از بندرعباس، امیرحسین استقامت از یزد، احمد سلیمی از بندرعباس، عرفان مظفری‌وانانی از شهرکرد به ترتیب نفرات اول تا دهم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی آزمون سراسری سال ۹۷ شدند.

همچنین در گروه آزمایشی علوم تجربی امیررضا براتی از قوچان، علی عبدالله‌زاده از تربیت‌ حیدریه، عرفان آبادی‌فرد از تبریز،‌ امیررضا صدریکتا از کرج، سارا کمالی‌زنوزی از تبریز،‌ علی افخمی‌نیا از ارومیه، امیرحسین زارع از بیرجند، سیدشایان شجاعی از مشهد، آرمان زینالی از تالش، پریا ولی‌زاده ایلخچی از تبریز به ترتیب نفرات اول تا دهم شدند.

براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، فاطمه ملکی از تهران، طنین زاهدی‌کیا از اصفهان، علی‌ مرتضی‌قلی از تهران، فرنوش فخار از کاشان، محمدامین زارع از تهران،‌ محسن سلیمانی از تهران، غزال رضایی از تهران، نیما جواهری از کامیاران، حلیه فراست از تهران و علیرضا فتحی از ساری نیز به ترتیب نفرات اول تا دهم گروه آزمایشی علوم انسانی آزمون سراسری سال ۹۷ شدند.

همچنین در گروه آزمایشی هنر نیز فروغ رنجبر از اصفهان، آذین دهقان‌منشادی از تهران و نگار علی‌محمدی از تهران نیز به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند و علی عبدالله‌زاده از تربت حیدریه، پریسا علاوی‌طوسی از سمنان و محمد کاظمی از کرج نیز به ترتیب نفرات اول تا سوم گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در آزمون سراسری سال ۹۷ شدند.

----------------------

به گزارش خبرنگار مهر، اسامی نفرات برتر کنکور سراسری سال ۹۷ در گروه های آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی، علوم ریاضی و فنی، زبان و هنر صبح امروز در نشست خبری در سازمان سنجش کشور اعلام شد.



اسامی نفرات برتر سراسری سال ۹۷ در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی به شرح زیر است:



نفر اول: علی رضا شاطری از بابلسر



نفر دوم: سید محمد صادق کشاورزی از تهران



نفر سوم: بهار رادمهر از قم



نفر چهارم: محمدرضا اسکندری از تهران



نفر پنجم: روزبه امین تفرشی از تهران



نفر ششم: سجاد فقفور مغربی از تهران



نفر هفتم: علی سالارحسینی از بندرعباس



نفر هشتم: امیرحسین استقامت از یزد



نفر نهم: احمد سلیمی از بندرعباس



نفر دهم: عرفان مظفری واتانی از شهرکرد

در گروه آزمایشی علوم تجربی:



نفر اول: امیررضا براتی از قوچان



نفر دوم: علی عبدالله زاده از تربت حیدریه



نفر سوم: عرفان آبادی فرد از تبریز



نفر چهارم: امیررضا صدریکتا از کرج



نفر پنجم: سارا کمالی زنوزی از تبریز



نفر ششم: علی افخمی نیا از ارومیه



نفر هفتم: امیرحسین زارع از بیرجند



نفر هشتم: سیدشایان شجاعی از مشهد



نفر نهم: آرمان زینالی از تالش



نفر دهم: پریا ولیزاده ایلخچی از تبریز

در گروه آزمایشی علوم انسانی:



نفر اول: فاطمه ملکی از تهران



نفر دوم: طنین زاهدی کیا از اصفهان



نفر سوم: علی مرتضی قلی از تهران



نفر چهارم: فرنوش فخار از کاشان



نفر پنجم: محمدامین زارع از تهران



نفر ششم: محسن سلیمانی از تهران



نفر هفتم: غزال رضایی از تهران



نفر هشتم: نیما جواهری از کامیاران



نفر نهم: حلیه فراست از تهران



نفر دهم: علیرضا فتحی از ساری

در گروه آزمایشی هنر:



نفر اول: فروغ رنجبر از اصفهان



نفر دوم: آذین دهقان منشادی از تهران



نفر سوم: نگار علی محمدی از تهران

در گروه آزمایشی زبان های خارجی:



نفر اول: علی عبدالله زاده از تربت حیدریه



نفر دوم: پریسا علاوی طوسی از سمنان



نفر سوم: محمد کاظمی از کرج

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابراهیم خدایی امروز در نشست خبری سازمان سنجش درباره اعلام نتایج اولیه کنکور ۹۷ گفت: کنکور سراسری سال ۹۷ در روزهای ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ با حضور یک میلیون و ۱۲ هزار و ۳۲۷ نفر در ۴۲۷ حوزه داخل کشور و ۲۵ حوزه خارج از کشور با سلامت و امنیت کامل برگزار شد.



وی افزود: ۵۹ درصد داوطلبان زن و ۴۱ درصد داوطلبان مرد هستند که بیشترین تعداد شرکت کننده با ۶۴۲ هزار نفر معادل ۶۳.۵ درصد در علوم تجربی بوده اند. در گروه علوم انسانی ۲۰۵ هزار نفر و در گروه علوم ریاضی ۱۴۴ هزار نفر، در گروه هنر با احتساب همه علاقمندان ۷۹ هزار نفر و در گروه زبان های خارجی ۱۴۵ هزار نفر شرکت کننده داشتیم. از یک میلیون و ۱۲ هزار نفر ، ۱۰۱ هزار نفر یعنی حدود ۱۰ درصد داوطلبان غایب بودند.



افزایش ظرفیت پذیرش در کنکور 97



رئیس سازمان سنجش یادآور شد: ظرفیت پذیرش ۷۶۳ هزار و ۴۹۹ نفر است که این تعداد در مقایسه با سال گذشته ۱۹ هزار نفر افزایش داشته است. ظرفیت اعلام شده در دفترچه های ثبت نام پیش از اصلاحیه های ظرفیت است که دانشگاه ها اعلام کرده اند و با احتساب اصلاحیه این میزان به ۷۶۳ هزار و ۴۹۹ نفر رسیده است.



وی خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش ۱۵ هزار نفری در دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.



خدایی اظهار داشت: دفترچه های انتخاب رشته از امروز ۹ مرداد بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شده است و نتایج نیز بعدازظهر چهارشنبه ۱۰ مرداد اعلام می شود. همچنین دفترچه ها امروز در باجه های روزنامه فروشی و پست نیز توزیع می شود.

* همه مجاز شدند



رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور عنوان کرد: تمام داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه یا غیرروزانه شدند و برای پذیرش با سوابق تحصیلی نیز حتی افرادی که کنکور ندادند هم می‌توانند ثبت‌نام کنند.



وی در رابطه با چگونگی تأثیر سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور گفت:‌برای سال 97 تأثیر مثبت لحاظ می‌شود ولی بر اساس آخرین مصوبه شورای سنجش و دانش برای سال 98 تأثیر معدل به صورت قطعی است که البته قرار شد کمیسیون آموزش مسئله را بررسی و نظرات را اعلام کند ولی در حال حاضر تأثیر قطعی برای سال 98 به قوت خود باقی است.



خدایی گفت: امسال 129 هزار نفر در روزانه و 30 هزار نفر در نوبت دوم ظرفیت داریم و بیش از 4 برابر برای روزانه و نوبت دوم مجاز می‌شوند.



وی گفت: در مجموع شانس قبولی داوطلبان کنکور امسال 70 درصد است و 86 درصد داوطلبان به صورت بی‌آزمون پذیرش می‌شوند که با احتساب دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای و علمی کاربردی نزدیک 90درصد بدون آزمون به دانشگاه می‌روند.



رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در بحث آزمون‌های بین‌المللی سازمان سنجش دو نوع آزمون بین‌المللی برگزار می‌کند. در برگزاری آزمون آیلس به دلیل آنکه چند مؤسسه بانی برگزاری آزمون هستند و داوطلبان با ثبت‌نام در سایت این مؤسسه‌ها در آزمون شرکت می‌کنند مشکلی نداریم و ارز دولتی به این مؤسسات ارائه می‌شود ولی در آزمون تافل به دلیل اینکه داوطلبان باید به صورت مستقیم در سایت مورد نظر و با استفاده از کارت اعتباری بین‌المللی ثبت نام کنند در آینده دچار مشکلاتی می‌شویم ولی بااین حال برای تخصیص ارز در این آزمون هم مشکلی نداریم البته هنوز راه حلی برای مشکل ثبت‌نام در سایت پیدا نکردیم.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، ظرفیت اعلام شده از سوی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای پذیرش دانشجو در کنکور سراسری ۹۷ تعداد ۷۶۲ هزار و ۸۳۴ نفر است، از این تعداد ۱۷۴ هزار و ۹۵۸ نفر در گروه علوم تجربی پذیرفته می‌شوند که از این میان ۱۲۰ هزار و ۳۸۷ نفر منحصرا با سوابق تحصیلی، ۵۴ هزار و ۵۷۱ نفر با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی و ۴۵ هزار و ۱۹۸ نفر در دوره روزانه پذیرفته می‌شوند.



براساس این گزارش، در گروه علوم انسانی تعداد ۳۰۸ هزار و ۱۵۴ نفر پذیرفته می شوند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۴۶۷ نفر در دوره روزانه پذیرفته می شوند. در این گروه ۲۵۰ هزار و ۷۳۴ نفر  منحصرا با سوابق تحصیلی و ۵۷ هزار و ۴۲۰ نفر با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی دانشجو می شوند.



همچنین؛ ۲۳۶ هزار و ۲۲۳ نفر در گروه علوم ریاضی و فنی پذیرفته می‌شوند که از این تعداد ۵۱ هزار و ۳۱۰ نفر در دوره روزانه پذیرفته می شوند و سایر افراد در سایر دوره ها. همچنین از این تعداد ۱۷۶ هزار و ۴۸۶ نفر  منحصرا با سوابق تحصیلی و ۵۹ هزار و ۷۳۷ نفر با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شوند.



به گزارش فارس، در گروه هنر ۱۹ هزار و ۲۶۴ نفر پذیرفته می‌شوند که از این تعداد ۳ هزار و ۸۸۹ نفر در دوره روزانه پذیرفته می شوند. همچنین ۱۴ هزار و ۳۹۸ نفر  منحصرا با سوابق تحصیلی و ۴ هزار و ۸۶۶ نفر با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی در گروه هنر دانشجو می‌شوند.



براساس این گزارش، ۲۴ هزار و ۲۳۵ نفر در گروه زبان های خارجی پذیرفته می‌شوند که از این تعداد ۴ هزار و ۶ نفر در دوره روزانه و سایر افراد در سایر گروه ها پذیرفته می‌شوند. از این تعداد ۱۹ هزار و ۸۷۰ نفر  منحصرا با سوابق تحصیلی و ۴ هزار و ۳۶۵ نفر با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی در گروه زبان های خارجی دانشجو می شوند.

از تعداد یک میلیون و ۱۲ هزار و ۳۲۷ داوطلب ثبت‌نام‌کننده در آزمون سراسری، سهمیه ثبت نامی تعداد ۸۹۴ هزار و ۱۰۶ نفر سهمیه مناطق، تعداد هزار و ۲۲۰ نفر سهمیه خانواده شهدا، تعداد ۲۹ هزار و ۸۹۵ نفر سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد، تعداد هزار و ۳۰۹ نفر سهمیه رزمندگان و تعداد ۸۵ هزار و ۷۹۷ نفر سهمیه ایثارگران ۵ درصد است.



این آمار به تفکیک گروه‌های آزمایشی به این صورت است که در علوم ریاضی و فنی ۱۲۹ هزار و ۸۸۶ نفر از سهمیه مناطق، در گروه علوم تجربی ۵۵۷ هزار ۴۹۲ نفر، در گروه علوم انسانی ۱۸۸ هزار و ۵۲۹ نفر، در گروه هنر ۱۱ هزار و ۱۳۶ نفر و در گروه زبان‌های خارجی ۷ هزار و ۶۳ نفر از سهمیه مناطق استفاده کردند.

هر یک از داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال 1397 می‌توانند به منظور اطلاع از نتیجه آزمون خود و مشاهده کارنامه نتایج اولیه و تهیه پرینت از آن به پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور مراجعه و با وارد کردن شماره پرونده، نام کاربری، رمز ورود و شماره شناسنامه یا شماره داوطلبی، نام خانوادگی، نام، شماره شناسنامه و سال تولد و یا شماره پرونده، کد رهگیری و شماره شناسنامه اقدام کنند.



ضمناً آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شده‌اند، می‌توانند برای دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) آزمون سراسری سال 97 و انتخاب رشته با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی  این سازمان و تهیه پرینت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) و بخش پیوست‌ها (شامل توضیحات و شرایط و ضوابط دانشگاهها موسسات آموزش عالی)، دفترچه هریک از گروههای آزمایشی و بخش پیوستها به تفکیک از صبح روز سه‌شنبه بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور قرار گرفته است، اقدام کنند.



دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی ( دفترچه شماره 2) این آزمون از صبح امروز سه‌شنبه تا روز شنبه ۲۰ مرداد در تمام باجه های روزنامه فروشی سراسر کشور توزیع می‌شود.



آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند در صورت تمایل به دریافت دفترچه شماره 2، می‌توانند با مراجعه به باجه های روزنامه فروشی شهرستان محل اقامت خود و با پرداخت مبلغ 15.000 (پانزده هزار) ریال بابت هر دفترچه به عنوان کارمزد توزیع دفترچه راهنمای انتخاب رشته، در مهلت معین نسبت به دریافت آن اقدام کنند.



دفترچه مذکور رایگان بوده و بجز هزینه‌ای که برای کارمزد توزیع، تعیین گردیده هزینه‌ای دیگری نباید پرداخت شود.



دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال 1397 حاوی تمام شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد و تمام رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً براساس سوابق تحصیلی است، رشته‌های تحصیلی مؤسساتی که به روش نیمه‌متمرکز دانشجو می‌پذیرند، دانشگاه پیام نور (آموزش از راه دور)، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین توضیحاتی دربارة نحوة تکمیل فرم انتخاب رشته توسط داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته در هر یک از دوره‌های فوق‌الذکر هستند، همچنین نحوه مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و نحوه تکمیل کردن فرم انتخاب رشته است.



هر یک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی ذیربط را دریافت کنند.

--------------------------

رتبه سوم کنکور زبان‌های خارجی در گفت‌وگو با فارس:

تعطیلات روزی 10 ساعت درس می‌خواندم/داوطلبان کنکور استرس نداشته باشند

محمد کاظمی رتبه سوم کنکور سراسری در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: به طور متوسط روزانه 5-6 ساعت درس می‌خواندم اما مواقعی هم بود که کمتر یا بیشتر از این ساعت درس بخوانم؛ به طور مثال در ایام عید نوروز که فرصت بیشتری داشتم، روزی 10 ساعت درس می‌خواندم.



وی درباره نحوه برنامه‌ریزی‌اش برای درس خواندن، اظهار داشت: در ابتدای سال تحصیلی و ایام تابستان سال گذشته، بیشتر دروس عمومی را می‌خواندم و بعد از آغاز سال تحصیلی جدید سعی کردم بیشتر بر روی دروس تخصصی تمرکز کنم. برنامه‌ریزی‌ای که منجر به قبولی بنده در آزمون سراسری شد را مرهون راهنمایی‌های یکی از معلمان مدرسه‌ام، معلم کامپیوتر بود و البته از مشاوره‌های مدرسه بهره بسیاری بردم.



کاظمی در پاسخ به این سؤال که آیا پیش‌بینی کسب چنین رتبه‌ای را داشت یا خیر، عنوان کرد: از آنجایی که تلاش زیادی برای قبولی در کنکور داشتم و براساس آزمون‌هایی که در طول سال شرکت کرده بودم فکر می‌کردم رتبه دو رقمی کنکور را به دست آورم اما حقیقتا به رتبه یک رقمی فکرنمی‌کردم و دوست دارم از افرادای که در این خصوص به من کمک کرده‌اند، تشکر می‌کنم.



وی تصریح کرد: بیشتر دوست دارم در رشته مهندسی فعالیت کنم و ریاضی بخوانم ولی ممکن است بسته به رتبه‌ای که در ریاضی می‌آورم، زبان انگلیسی بخوانم.



رتبه سوم زبان‌های خارجی کنکور سراسری خاطرنشان کرد: به دانش‌آموزانی که می‌خواهند سال آینده در کنکور سراسری شرکت کنند توصیه می‌کنم که خیلی استرس نداشته باشند، سال سختی برای آنها خواهد بود و لازم است به سخنان معلمان خود گوش کنند و خیلی با مؤسسات کنکوری کاری نداشته باشند.

گردآوری: ایران مدرس


آمار بازدید: 860 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image