ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور اخبار جدید دانشگاه پیام نور بناب و تغییرات پذیرش در آزمون سراسری

اخبار جدید دانشگاه پیام نور بناب و تغییرات پذیرش در آزمون سراسری

تحصیل 2 هزار دانشجو در 27 رشته مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور بناب



به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، میراسماعیل سیدعلیزاده عصر امروز در یک گفت‌وگوی خبری با اعلام اینکه همزمان با اعلام نتایج کنکور دانشجو پذیرش می‌شود، اظهار داشت: ثبت‌نام متقاضیان دوره‌های بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی در مرداد ماه امسال و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی WWW.sanjesh.org انجام می‌شود.



وی به مزایای تحصیل در این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: شهریه مناسب نسبت به سایر دانشگاه‌ها، امکان تحصیل برای افراد شاغل و ارائه مدرک معتبر و مورد تائید وزارت علوم از جمله این مزایا است.



سیدعلیزاده امکان معرفی مهمان موقت و دائم به شهر مورد نظر دانشجو در طول تحصیل، امکان معرفی مهمان اضطراری و تعیین مرکز امتحانی طبق درخواست دانشجو، آزمون الکترونیکی پایان ترم و مشاهده نمرات بلافاصله بعد از امتحان و امکان تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی را از دیگر مزایای این دانشگاه اعلام کرد.



به گفته سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز بناب، هم اکنون رشته‌های مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات، علوم کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی مدیریت پروژه، مهندسی کشاورزی گرایش ترویج، مهندسی کشاورزی گرایش مدیریت و آبادانی روستا، تربیت بدنی و علوم ورزشی، علوم سیاسی، علوم اجتماعی، الهیات فقه و مبانی اسلامی، الهیات علوم قرآن و حدیث، مترجمی زبان انگلیسی، ریاضیات و کاربردها، فیزیک، زبان و ادبیات فارسی، جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری، جغرافیای انسانی، جغرافیای شهری، حقوق، علوم تربیتی، حسابداری، روان شناسی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، علوم ارتباطات اجتماعی(روابط عمومی)، علوم ارتباطات اجتماعی(روزنامه نگاری) و علوم اجتماعی(پژوهشگری علوم اجتماعی) دایر است.



سیدعلیزاده تصریح کرد: دو رشته جدید نیز در مقطع کارشناسی ارشد در وزارت علوم در حال بررسی و تصویب است.



سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز بناب از پذیرش دانشجو همزمان با اعلام نتایج کنکور و آغاز ثبت نام متقاضیان دوره کارشناسی بدون آزمون این دانشگاه از مرداد ماه سال جاری خبر داد.



وی گفت: در دانشگاه پیام نور مرکز بناب هم اکنون دو هزار دانشجو در27 رشته مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند و تاکنون نیز 7 هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند.



 





تغییرات پذیرش در آزمون سراسری/180هزار نفر مازاد ظرفیت



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری صبح امروز با بیان اینکه نتایج نهایی آزمون سراسری ساعت 18 فردا سه شنبه 30 تیرماه از طریق سازمان سنجش اعلام می‌شود، گفت: ویژه‌نامه راهنمای انتخاب رشته فردا بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و زمان انتشار دفترچه راهنما چهارشنبه 31 تیرماه است.



وی افزود: همچنین دفترچه راهنمای آزمون سراسری در روز پنجشنبه اول مرداد نیز به تعداد محدودی از طریق باجه‌های روزنامه‌فروشی توزیع می‌شود و زمان انتخاب رشته از پنجم تا دهم مردادماه است.



خدایی گفت: پاسخنامه 70هزار نفر اول گروه‌های ریاضی‌، تجربی و انسانی و 10 هزار نفر اول گروه‌های زبان و هنر نیز منتشر می‌شود.



*تغییرات شکلی و اجرایی در نحوه پذیرش دانشجویان



رئیس سازمان سنجش گفت: امسال انتخاب رشته بر اساس نوع دانشگاه تجمیع شده است در حالیکه قبلاً بر اساس نوع دوره بود. به طور مثال در دانشگاه تهران پذیرش در دوره‌های شبانه‌ پردیس‌ها و ... به صورت جداگانه انجام می‌شد ولی در حال حاضر رشته‌های یک دانشگاه در دفترچه راهنما تجمیع شدند.



وی افزود:‌دومین تغییر در قانون ایثارگران است که میزان ظرفیت از 20 درصد به 25 درصد افزایش یافته و حد نصاب از 80 به 70 کاهش یافته است.



خدایی گفت: سومین تغییر در سیستم بومی‌گزینی است که به خصوص در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی انجام می‌شود به طوریکه 30 درصد ظرفیت، پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به استان‌ها اختصاص یافته و داوطلبانی که در این رشته‌ها پذیرش می‌شوند باید سه برابر زمان تحصیل خود برای خدمت در آن محل تعهد دهند و تغییر رشته نیز نداریم.



وی ادامه داد: همچنین در سیستم پذیرش رشته‌های نیمه متمرکز هنر نیز تغییراتی داشته‌ایم که داوطلبان در دو سری امتحان می‌دهند ، یک آزمون هشتم و نهم مردادماه برگزار می‌شود و آزمون عملی در روز 16 مردادماه دایر است که نتایج آن به صورت متمرکز شهریورماه اعلام می‌شود. همچنین محدودیت رشته‌های خاص را هم حفظ کرده‌ایم.



وی در رابطه با چگونگی انتخاب رشته داوطلبان گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند 150 کدرشته محل را انتخاب کنند. همچنین امسال به صورت متمرکز مشاوران و همکارانی را در سازمان سنجش آموزش داده‌ایم تا به داوطلبان در انتخاب رشته کمک کنند.



*180هزار نفر ظرفیت مازاد در کنکور سراسری



خدایی گفت: امسال 796هزار و 194 داوطلب در آزمون سراسری شرکت کردند که 767هزار و 257 نفر ظرفیت داریم و اگر به تفکیک گروه‌ها حساب کنیم در گروه ریاضی 120هزار نفر مازاد ظرفیت و گروه انسانی 60هزار نفر مازاد ظرفیت داریم.



وی افزود: در علوم ریاضی بیشترین ظرفیت را داریم به طوریکه در این گروه 280هزار و 247نفر ظرفیت، در گروه تجربی 227هزار و 220 نفر، در گروه انسانی 219 هزار و 215نفر در گروه هنر 18هزار و 196نفر و در گروه زبان 22هزار و 379 نفر ظرفیت داریم.



خدایی اضافه کرد: همچنین 420هزار و 700 نفر ظرفیت در دانشگاه پیام نور، 183هزار و 198 نفر در مؤسسات غیرانتفاعی و 6هزار و 461 نفر در دانشگاه فرهنگیان ظرفیت در نظر گرفته شده است.



به گفته وی با احتساب دانشگاه آزاد امسال 75درصد کل ظرفیت‌های آموزش عالی صرفاً از طریق سوابق تحصیلی پذیرش می‌شوند که در سه سال آینده این میزان به 85درصد می‌رسد.



*کنکور سراسری سال آینده بعد از ماه رمضان برگزار می‌شود



رئیس سازمان سنجش در رابطه با تقارن زمان کنکور سراسری در سال 95 با ماه رمضان گفت: کنکور تحت هیچ شرایطی در ماه رمضان برگزار نمی‌شود و تلاش ما این است که در سال آینده کنکور سراسری پس از ماه رمضان برگزار شود.



وی افزود: البته با توجه به فشردگی برنامه‌ها ممکن است اعلام نتایج نهایی تا شهریورماه ماه انجام شود.



وی گفت: در 5 یا 6 سال آینده درصد قابل توجهی از رشته‌ محل‌ها در دوره‌های مختلف باید یا تجمیع شود تا تغییر ماهیت دهد.


آمار بازدید: 1473 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image