ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی ایران مدرس
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور بیشترین صندلی خالی در کنکور 94 مربوط به کدام گروه است؟

بیشترین صندلی خالی در کنکور 94 مربوط به کدام گروه است؟

دکتر خدایی با تاکید بر اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته در دهه اول مردادماه توزیع می‌شود افزود: ظرفیت دقیق بعد از توزیع دفترچه انتخاب رشته اعلام خواهد شد.



وی در ادامه در مورد صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها اظهار کرد: صندلی خالی بیشتر در گروه ریاضی و انسانی وجود دارد. برنامه وزارت علوم برای این صندلی‌ها پذیرش دانشجوی خارجی مخصوصا از کشورهای همسایه است.



رئیس سازمان سنجش با تاکید بر اینکه بیشترین صندلی خالی در گروه آزمایشی ریاضی وجود دارد ادامه داد: این مساله باید توسط دانشگاه‌ها مدیریت شوند. البته صندلی‌ها در دوره روزانه خالی نیست بلکه بیشتر این مساله در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه آزاد وجود دارد.



خدایی به این سوال که آیا برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت پذیرش در نوبت روزانه وجود دارد یا خیر پاسخ داد : ظرفیت پذیرش در دوره‌های روزانه حدود 110 هزار نفر یعنی یک هشتم است. با توجه به اینکه گسترش و توسعه آموزش رایگان در دانشگاه‌ها در بحث تحصیلات تکمیلی است برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت پذیرش در نوبت روزانه وجود ندارد. زیرا پتانسیل و نیاز کشور در دوران تحصیلات تکمیلی است.



وی در مورد ظرفیت پذیرش گفت: ظرفیت پذیرشی که تاکنون اعلام شده 250 تا 260 هزار نفر در گروه آزمایشی ریاضی ، 215 هزار نفر در گروه آزمایشی ریاضی و 202 هزار نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی است.

منبع: ایسنا


آمار بازدید: 2154 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
ngar شنبه ۰۳ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲

daftarcheye azad o azamane entekhab reshteye azad key ast?