ارتباط مستقیم با 30565 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه مسمومیت غذایی 70 دانشجو در شیراز

مسمومیت غذایی 70 دانشجو در شیراز

سخنگوی اورژانس کشور از مسمومیت 70 دانشجوی دانشگاه‌ شیراز خبر داد.



مجتبی خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره گفت: شب گذشته خبر مسمومیت دانشجویان در یک مجتمع خوابگاهی به اورژانس اطلاع داده شد و به دنبال آن عوامل اورژانس در محل حادثه که خوابگاه‌های دانشجویی یکی از دانشگاه‌های شیراز بود اعزام شدند.



وی با اشاره به انجام اقدامات درمانی از سوی عوامل اورژانس اظهار کرد: پس از حضور عوامل اورژانس مشخص شد که 70 تن از دانشجویان این دانشگاه پس از صرف شام دچار مسمومیت شدند که خوشبختانه با اقدامات انجام شده از سوی عوامل اورژانس، اکثر آنها در محل به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و تنها دو نفر برای انجام اقدامات درمانی بیشتر به بیمارستان علی‌اصغر شیراز منتقل شدند.



خالدی با بیان اینکه یک دستگاه آمبولانس مقابل این مجتمع خوابگاهی به حالت آماده‌باش قرار داشت، خاطرنشان کرد: یک گروه از عوامل اورژانس نیز توصیه‌ها و هشدارهای لازم را به دانشجویان و مسئولان این خوابگاه ارائه کردند.



به گفته سخنگوی اورژانس کشور، نتایج اولیه نشان می‌دهد که وجود مسمومیت در وعده شام دانشجویان علت این اتفاق بوده است.



وقوع این حادثه برای دانشجویان پردیس ارم در حالی از سوی مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز تایید شد که سال گذشته نیز تعدادی از دانشجویان دانشگاه شیراز بر اثر مصرف غذای سلف‌سرویس پردیس ارم دچار مسمومیت شدند.



علت مسمومیت دانشجویان دانشگاه شیراز در دست بررسی است



صفوی قائم مقام دانشگاه شیراز نیز در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: علت اصلی مسمومیت دانشجویان دختر این دانشگاه هنوز مشخص نیست و در دست بررسی قرار دارد.



وی با بیان اینکه متاسفانه 140 دانشجوی دختر ساکن در خوابگاه پردیس ارم، شب گذشته دچار مسمومیت شدند افزود: 15 نفر از دانشجویانی که علائم شدید‌تری داشتند، توسط اورژانس شیراز به بیمارستان اعزام شدند.



صفوی گفت: پس از اطلاع از این مورد بلافاصله مسئولان دانشگاه شیراز با هماهنگی مسئولین سیاسی فارس و حراست دانشگاه علوم پزشکی شیراز اورژانس و پزشکان این دانشگاه به سرویس دهی به بیماران پرداختند.



وی ادامه داد: طی هماهنگی به عمل آمده با بیمارستان‌ها برای اینکه با هجوم بیماران رو به رو نشوند دانشجویان مصدوم از طریق اتوبوس به مراکز درمانی مختلف انتقال داده شدند.



قائم مقام دانشگاه شیراز تأکید کرد: قطعا این مشکل ریشه یابی خواهد شد که آیا پیمانکار، کارگر و یا فرد خاصی مقصر بوده است یا خیر؟



صفوی با بیان اینکه به سهم خود از همه دانشجویان دانشگاه شیراز به دلیل مشکل پیش آمده عذرخواهی می‌کنم، خاطرنشان کرد: با علائم مشاهده شده در میان دانشجویان احتمال می‌رود که مشکل ناشی از استفاده ازنوعی غذا بوده است.


آمار بازدید: 624 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image